לא נשכחים לעת זקנה

4 0

בשיתוף עיריית חדרה, עמותת "פנאי העיר" ועשרות תלמידים מתנדבים, קיימה הקרן לידידות שורה של פעילויות שנועדו להפיג את בדידותם של קשישים בעיר. 

בשיתוף עיריית חדרה, עמותת "פנאי העיר" ועשרות תלמידים מתנדבים, הובילה הקרן לידידות שורה של פעילויות שנועדו להנעים את זמנם של קשישים בעיר, זאת במסגרת מאמץ מתמשך להעשרת חייהם של בני הגיל השלישי וצמצום תופעת הבדידות בקרב קשישים. הפעילויות התקיימו במועדוני קשישים, במקבצי דיור מוגן ובבתי קשישים מרותקי בית.

אל מרכז הפנאי בגני אלון הגיעו תלמידי כיתה י' מתיכון חדרה כדי לשמח קשישים יוצאי אתיופיה. התלמידים קיימו פעילות משותפת עם הקשישים, והתרגשו במיוחד למשמע סיפורה המעניין של אחת הקשישות במועדון.

גם קשישים במרכז יום ויינברג בשכונת בית אליעזר נהנו מפעילות עם מתנדבים. נשים מקהילת "אימהות עם מהות" ו-30 מתנדבים מכיתה י' בתיכון חדרה בית אליעזר, ערכו חידונים, משחק בינגו, וחילקו פרסים שנתרמו על-ידי תלמידים מבית ספר "צפרירים".

שוטרים מתחנת חדרה בפיקוד סנ"צ יגאל בן לולו ובהובלת מפקד השיטור הקהילתי אלירן אסף יצאו ביחד עם נציגי מועצת תלמידים לחלק לקשישים בודדים וניצולי שואה בעיר, מרותקי בית, חבילות שי שנתרמו על-ידי הקרן לידידות ונארזו בסיוע נציגי מועצת התלמידים.

הפעילות בחדרה היא חלק ממבצע ארצי "מרבין בידידות" להפגת בדידות לכ-2200 קשישים ברחבי הארץ.

רכזת מרחב השרון הצפוני בקרן לידידות, עדנה שרר שיבחה את התגייסותם של עשרות המתנדבים לשמח קשישים בחדרה. שרר: "אין מילים שיתארו את חשיבותן של פעילויות מסוג זה למען קשישים אשר מרגישים שלא נשכחו לעת זקנה והם עדיין חלק מההוויה הישראלית. אני קוראת לתושבי חדרה להצטרף לפעולות התנדבות בעיר בחגים ולאורך כל השנה".

נשיא ומייסד הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין: "הבדידות והיעדר פעילות חברתית היא מהמצוקות הקשות ביותר עמן מתמודדים קשישים רבים בישראל. לעיתים היא קשה אף יותר ממאבק ההישרדות הכלכלי המאפיין רבים בגיל הזקנה. אנו מודים למאות המתנדבים, ומזמינים כל ישראלי שאכפת לו להצטרף אלינו להמשך העשייה".

 

Related Post

המקום

Posted by - 2 בפברואר 2020 0
במרכז הצעירים העירוני מוקמת קבוצה חברתית חדשה של הקהילה הגאה, במטרה לשמש מקום מפגש לצעירים וצעירות להט"בים, תחת השם "המקום"…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות