כיבוד החוק והאדם

5 0

עיריית חדרה זוכה לשבחים על התנהלותה על-פי חוק ומינהל תקין, מה שבא לביטוי בדרוג גבוה בהעסקת עובדים עם מוגבלות, קבלת פרס שקיפות שלטונית, ואיזון תקציבי זו השנה החמישית ברציפות

שם כתב: ברק גולן

עיריית חדרה הוכרזה בין המעסיקים הציבוריים הגדולים במשק, העומדים עמידה מלאה בשיעור ההעסקה של עובדים עם מוגבלות משמעותית בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

על-פי החוק, עד 31 ביולי בכל שנה, מעביר המוסד לביטוח לאומי לנציבות שוויון את הנתונים על מידת עמידתם של המעסיקים הציבוריים הגדולים ביעד הייצוג בהתאם לחוק שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות, לפיו חובה על כל גוף ציבורי המעסיק 100 עובדים ומעלה, לקבוע יעד לייצוג הולם בין עובדיו של 5 אחוז אנשים עם מוגבלות משמעותית. על-פי המדד: פחות מ-2 אחוז העסקה, אי עמידה; פחות מ-3.5 אחוז, רמה נמוכה; פחות מ-5 אחוז, רמה בינונית, לפחות 5 אחוז, עמידה מלאה.

בסך הכל נבדקו 316 מעסיקים ציבוריים, הכוללים בין היתר תאגידים ציבוריים, הכנסת, ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית, צה"ל, משטרת ישראל, השב"ס, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, ועוד מעסיקים הנחשבים מהגדולים במשק.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ניתחה ופרסמה את נתוני עמידתם של המעסיקים לפי מידת עמידתם ביעד ההעסקה, ומתוכם עולה כי רק כ-60 אחוז מכלל המעסיקים הציבוריים הגדולים, וביניהם עיריית חדרה, עומדים עמידה מלאה ביעד של לפחות 5 אחוז מכלל העובדים הם אנשים עם מוגבלות משמעותית.

עיריית חדרה זוכה לשבחים על התנהלותה האחראית על-פי חוק ומינהל תקין, בכל תחומי פעילותה. לאחרונה אף הוכרזה עיריית חדרה בזוכה בפרס שר המשפטים לשקיפות שלטונית לשנת 2019. בנימוקי הוועדה בבחירה בעיריית חדרה צוין כי העירייה נוקטת בתפיסה ניהולית של ראשי המערכת ובהצבת יעדים ברורים לשיפור רמת השקיפות בעירייה. עיריית חדרה זכתה לשבחים רבים על מדיניותה לשקיפות וחופש מידע, והשר הדגיש כי הציון של עיריית חדרה בשקיפות עלה מ-39 ל-98 בתוך כשש שנים בלבד, וכיום היא בצמרת דרוג השקיפות הארצי.

בנוסף, התנהלותה האחראית של העירייה בתחום התקציבי, הביאה לכך שהיא עומדת לסיים גם את שנת 2019 באיזון תקציבי, זו השנה החמישית ברציפות, בדרך להכרזתה כעיר איתנה.

Related Post

בוחרים מחר

Posted by - 25 בנובמבר 2018 0
שנת פעילות נוספת של התוכנית "בוחרים מחר", מאפשרת לסטודנטים מחדרה לרכוש השכלה גבוהה, תוך העצמת מעורבותם וגאוותם בעיר. קבוצת סטודנטים…

ברודווי בתיכון חדרה

Posted by - 29 בדצמבר 2019 0
מופע מרהיב בביצוע תלמידי תיכון חדרה הוצג באולם רנה שני תחת הכותרת "ברודווי בתיכון חדרה". מאת ברק גולן המופע נקרא…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות