יחד למיגור הגזענות

4 0

משלחת של ארגון להעצמת צעירים בשירות הציבורי בגרמניה התארחה בחדרה למפגשים מקצועיים שעסקו בצעירים במצבי קיצון ובתופעות של גזענות

מאת ברק גולן

במסגרת חילופי משלחות מקצועיות התארחה בחדרה משלחת מטעם ארגוןDBBJ  מגרמניה, העוסק בהעצמת צעירים בשירות הציבורי.

המשלחת כללה אנשי מקצוע מחבל נורת' ריין וסטפליה, מתחום העצמת צעירים במגזר הציבורי, וזאת כחלק משיתופי הפעולה בין הרשויות המקומיות, במסגרת מרכז השלטון המקומי, לבין הארגון מגרמניה.

את המשלחת, אשר בביקורה בארץ ביקשה לשים דגש על צעירים במצבי קיצון ועל תופעות של גזענות, ליווה צוות מקצועי עירוני בראשות מנהלת אגף הרווחה זיוה היימברג, מנהל המחלקה לנוער באגף הרווחה ורדה ביטון, ונוספים, וכן מתורגמנית ונציגה מלווה של מרכז השלטון המקומי.

במסגרת הביקור התארחו חברי המשלחת בלשכתו של מ"מ ראש העיר ניר בן-חיים, אשר סיפר להם על חדרה, התפתחותה, תוכניות לעתיד, וכן על פרויקטים לקידום צעירים בעיר ובמדינה.

המפגש נמשך שעה ארוכה, שבמהלכה שאלו חברי המשלחת שאלות רבות, ונענו בפירוט וביסודיות.

רושם רב הותירה עליהם התערוכה "ניגודים שווים" המוצגת במבואת הקומה, שכל היצירות המוצגות בה הם של אמנים עם צרכים מיוחדים, גופנית, מנטלית ונפשית. האורחים הקדישו זמן רב לתערוכה וצפו ביצירות בהערכה.

עוד ביקרו במרכז הצעירים העירוני, שם שמעו על שלל הפרויקטים והתוכניות שמפעילים צעירים בחדרה במסגרת לקידום כלל צעירי העיר. את מרכז הצעירים העירוני, הפועל במסגרת מינהל חברה וקהילה, הקימה העירייה  במטרה שישמש בית לצעירי חדרה ובמה חברתית משמעותית לביטוי ומימוש הפוטנציאל הטמון בכל צעיר. כמו כן, שימת דגש על פיתוח אישי, מקצועי וחברתי על מנת לעודד את שילובו המוצלח בקהילה, בחברה ובהנהגה הישראלית, הגברת תחושת השייכות של צעירי העיר על-ידי מעורבות ויזמות חברתית מתוך מגמה לקשירת עתידם במרקם החיים בעיר. את מרכז הצעירים מנהלת ראש אגף נוצ"ץ (נוער צעירים וצבא) הדר מרום, ולצדה צוות של מנהלי תחומים.

על תוכניות ופרויקטים נוספים למדו במית"ר נירים בשכונת גבעת אולגה. המית"ר, שאותו מנהל שלומי פורקוש, הוא חלק משירותי אגף הרווחה העירוני ומהווה מסגרת התערבות ייחודית לבני נוער, ופועל כרשת ביטחון לבני נוער המנותקים מבית הספר וזקוקים למסגרת יום חמה ותומכת. במרכז מגוון רחב של הכשרות מקצועיות, שפע פעילויות חברתיות, וחיזוק בכל תחומי החיים על מנת לקדם את בני הנוער ולסייע להם להשתלב במסגרות חינוך, צבא ותעסוקה באופן הטוב ביותר.

Related Post

גאווה עירונית

Posted by - 23 בינואר 2023 0
שרה בן ארנן מחדרה, סטודנטית ממכללת עמק יזרעאל, נבחרה לחונכת מצטיינת של תכנית פר"ח שרה בן ארנן מחדרה, סטודנטית לסיעוד…

לא נשכחים לעת זקנה

Posted by - 11 במרץ 2018 0
בשיתוף עיריית חדרה, עמותת "פנאי העיר" ועשרות תלמידים מתנדבים, קיימה הקרן לידידות שורה של פעילויות שנועדו להפיג את בדידותם של…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות