התקדמות משמעותית בפרויקט יצחק שמיר

4 0

בישיבת עבודה שהתקיימה במשרד התחבורה דווח על התקדמות משמעותית בקצב העבודות, ועל ביצוע כניסה נוספת לחדרה, שתיפתח לקראת פסח הקרוב.

בפגישת עבודה שהתקיימה במשרד התחבורה בירושלים, התבשר ראש העיר צביקה גנדלמן על התקדמות משמעותית בפרויקט יצחק שמיר. בישיבה השתתפו, בין היתר, סמנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל חברת "נתיבי איילון", מהנדס העיר נדב הדר וצוות מקצועי מטעם משרד התחבורה.

חברת "נתיבי איילון" המקימה את הפרויקט דיווחה על התקדמות משמעותית בקצב העבודות. לדברי נציגיה, כבר בפסח הקרוב תהיה לעיר חדרה כניסה חדשה מכיוון דרום, כניסה שתוביל גם לאנרג'י פארק.

בנוסף עלה במהלך הדיון גם הנושא של הקמת מחלף חדש דרומית למחלף הקיים, שיהווה כניסה נוספת לעיר.

לפרויקט יצחק שמיר, שעלותו נאמדת בכ-102 מיליון שקלים, יתרונות משמעותיים. הוא יהיה כניסה חדשה ומוסדרת לעיר חדרה מכביש החוף (כביש 2), בקטע שבין גשר אריאל שרון ועד צומת מחלף אולגה. כמו כן יאפשר הנגשת מרכז התחבורה המשולב המיועד לקום באנרג'י פארק, וכן יקל על הגישה לאלפי יחידות דיור חדשות המתוכננות לקום בשנים הקרובות באזור מערב העיר. במקביל צפויה הכניסה החדשה להביא להפחתה משמעותית של התנועה לרחוב אהרונסון, המוגדר כיום ככביש אדום, ליצור דרכים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, ולחבר את השכונות הקיימות לפרויקט באמצעות נטיעת עצים וצמחייה והקמת פינות נוי ומשחק.

במסגרת הפרויקט צפויה להיסלל דרך דו-מסלולית עם שלושה נתיבים בכל כיוון, כאשר נתיב אחד בכל כיוון ישמש לתחבורה ציבורית וזאת לטובת נגישות מיטבית למרכז התחבורה המשולב. סלילת הקטע תשלים ציר תנועה רציף ממזרח למערב, ובכך יושלם ציר הרוחב המרכזי של העיר, שיימתח בין שכונת בית אליעזר במזרח חדרה עד מחלף גבעת אולגה וחוף הים במערב העיר.

בהקשר זה נדונה גם ההתקדמות בנושא התכנון של נתיבי תחבורה ציבורית בחדרה. כזכור, משרד התחבורה אישרה הקצאה של 15 מיליון שקלים לתכנון רחב היקף של נתיבי תחבורה ציבורית בעורקים הראשיים בעיר. הפרויקט צפוי לכלול הסדרת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, שדרוג מערך הכבישים הקיים, והסדרת המרחב הציבורי באזור הנכלל.

במסגרת ההרשאה של משרד התחבורה יתבצע התכנון לכל אורכו של אחד הצירים הראשיים החוצים את מרכז העיר. התכנון יאפשר פיתוח ומימוש פרויקטים של התחדשות עירונית לאורך ובסביבת התוואי, צמצום התלות ברכב פרטי, ירידה ברמת המזהמים ועלייה באיכות הסביבה.

בעיריית חדרה ציינו כי המשמעות של הרשאה לתכנון בהיקף משמעותי של 15 מיליון שקלים, מלמדת בעצם על היקף ביצוע אדיר המוערך בכ-200 מיליון שקלים, מה שמעיד על אמון מלא של משרד התחבורה בעיריית חדרה וביכולת הביצוע שלה.

Related Post

אותות הוקרה ליקירי העיר 2018

Posted by - 13 ביוני 2018 0
במסגרת אירועי ה-70 למדינת ישראל התקיים טקס מרגש להענקת אותות ליקירי העיר, וכן אות הוקרה מיוחד על מפעל חיים.  במסגרת…

אלופה משלנו

Posted by - 3 ביולי 2022 0
מיה אשכנזי זכתה במקום 2 באליפות העולם בגלישה עד גיל 21  מיה אשכנזי בת ה-19, ממועדון שדות ים זכתה במדליית…

מעורבים ומשפיעים

Posted by - 4 בנובמבר 2021 0
למען עתיד טוב יותר לצעירים ולכלל התושבים: מחלקת הנוער באגף נוצ"ץ בעיריית חדרה מקיימת במהלך השבועות האחרונים ימי חשיפה מיוחדים…

Techwomen

Posted by - 13 בדצמבר 2022 0
תלמידות ביה"ס הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות חדרה, הלומדות 5 יח״ל מתמטיקה ו-5 יח״ל במקצוע מדעי או טכנולוגי, השתתפו באירוע Techwomen בטכניון,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות