בית ספר משחק ראשון בחדרה

7 0

בשנת הלימודים תשפ"א ייפתח בשכונת הפארק בית ספר ייחודי במתכונת בית ספר משחק, המשלב למידה משחקית התורמת להישגים לימודיים

מאת ברק גולן

בשנת הלימודים תשפ"א ייפתח בשכונת הפארק בית ספר ייחודי במתכונת בית ספר משחק, וזאת במסגרת מדיניותו של ראש העיר צביקה גנדלמן להציע לילדי העיר את כל גווני ואפשרויות החינוך.

בעבר הייתה הפרדה מוחלטת בין למידה פורמלית למשחק. הפרדה זו הייתה מבוססת על התפיסה שמשחק שייך לפנאי והנאה, ואילו ולמידה היא דבר רציני. כיום כבר ידוע כי שילוב הנאה בלמידה לא רק שאינו פוגם בלמידה, אלא אף יכול לקדמה ולהעצימה.

להקמת בית הספר המשחק הראשון בחדרה מעסיקה העירייה צוות הקמה מקצועי שתפקידו ללוות את התהליך. בראש הצוות עומדת רונית טל, מטפלת במשחק ומייסדת מרחבי משחק בבתי ספר ברחבי הארץ, אשר ביחד עם צוותה מלווה את התהליך, כולל בניית תוכניות למידה תואמות לסטנדרטים של משרד החינוך באופן משחקי, גיוס ואיתור אנשי חינוך בעלי אוריינטציה משחקית, גיוס ובניית קהילה וכל דבר נוסף שיכול לסייע ולקדם את הקמת בית הספר.

לדברי מנהלת מחלקת החינוך היסודי באגף החינוך, שלי הרוש, עולם החינוך מחפש דרכים לעמוד באתגר ולהכין את הילדים לעולם תעסוקה מתחדש, משתנה ולא ידוע. הילדים שייכנסו לבתי הספר בתחילת שנה הבאה, יצטרפו לשוק העבודה בשנת 2036. הרוש: "האתגר העומד בפנינו הוא יצירת מערכת חינוכית שתקנה לבוגריה כלים רלוונטיים להתמודדות עם העולם המשתנה. כיום, כשילדים עולים לכיתה א' נאמר להם להפסיק לשחק, כלומר לוותר על דרך הלמידה הטבעית שלהם ולהתחיל ללמוד בשפה זרה, שפת המבוגרים, שמקשה עליהם את תהליך הלמידה, וזאת בשעה שלמידה משחקית תורמת להישגים לימודיים ולאקלים הבית ספרי".

למידה משחקית תורמת ליצירת משמעות, מפתחת רצון להתקדם, להתגבר על אתגרים ומכשולים; מפתחת תחושת אחריות על התהליך ורצון לדבוק במשימה וכן השתוקקות להשיג דבר שייתכן ובהקשר אחר ייראה זניח, וכן דריכות הנוצרת ממתח ועוררות מאי הידיעה מה יקרה בהמשך.

בתי ספר משחקיים בארץ ובעולם מדווחים על שיפור משמעותי בהישגיים הלימודיים וכן תרומה ליצירת אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר, בדגש על יחסי קירבה ואכפתיות בין הצוות החינוכי לתלמידים ובין התלמידים לחבריהם.

לדברי הרוש, בעולם בו משחק ולמידה שזורים זה בזה, ילדים רוצים לחזור ללמוד משום שהם רוצים לחזור לשחק.

בשבועות הקרובים יתקיימו ימים פתוחים וערבי חשיפה בבתי הספר בעיר, לקראת הרישום לשנת הלימודים תשפ"א. ערב החשיפה בבית הספר המשחק, שייפתח במבנה בית ספר "פארק", יתקיים ב-19 בינואר בשעה 20:00, למתן פרטים נוספים על ייחודיות בית הספר המשחק, על יתרונות ההוראה המשחקית ודרכים ליישומה וכן יינתן זמן לשאילת שאלות.

Related Post

שבוע ספורט בחדרה

Posted by - 21 באפריל 2021 0
שבוע הספורט של ישראל לא פוסח גם על חדרה, שמציגה שורת פעילויות ספורט לכל המשפחה החל מיום שני הקרוב בשבוע…

ממרוקו באהבה

Posted by - 10 במרץ 2021 0
נשיא קהילת יהודי מראקש שבמרוקו ז'קי קדוש, ורעייתו פרדריך, התארחו בלשכת ראש העירייה צביקה גנדלמן כדי לקדם במשותף ברית ערים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות