אכיפה מוגברת נגד רוכבי אופניים חשמליים

4 0

במסגרת מבצעי ההסברה והאכיפה להגברת הבטיחות בקרב רוכבי אופניים חשמליים, חולקו ברבעון האחרון  127 דוחות לעוברים על החוק.  

127 דוחות כנגד אופניים חשמליים, נרשמו ברבעון האחרון על ידי השיטור העירוני בחדרה.  40 אחוז מתוכם נגד בני נוער בגיל 16 עד 18. רוב הדוחות נרשמו בגין נסיעה והרכבה של אדם נוסף, חציית רמזור אדום ודיבור בטלפון במהלך הנסיעה.

עיריית חדרה היא מהראשונות בארץ אשר ביחד עם  השיטור העירוני ותוכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון פנים, מבצעת מסעי הסברה ואכיפה כנגד עבירות של רכיבה על אופניים חשמליים.

יש לזכור כי הרכיבה מותרת לפי חוק מגיל 16 בלבד, וכי ניתן לרכוב בעיר רק בשבילי אופניים, ובהיעדר שביל אופניים יש להקפיד להיצמד לימין הכביש. אין לרכב על המדרכות מאחר שהן שייכות להולכי הרגל והרכיבה עליהן אסורה.

עוד יודגש כי יש להקפיד על חבישת קסדה, וברכיבת לילה יש להקפיד על נראות: חובה להשתמש באורות קדמיים, אורות אחוריים ומחזירי אור. בנוסף מודגש כי שימוש בטלפון סלולרי בזמן נסיעה, או רכיבה עם אוזניות, אסורים ומסוכנים.

כמו כן, לראשונה בחדרה נכנס בשנת הלימודים תשע"ח שיעור תעבורה למערך השעות בבתי הספר ונלמד בקביעות לאורך כל שנת הלימודים. החלוץ לפני המחנה הייתה חטיבת הביניים תיכון חדרה בית אליעזר, בה התקיים השיעור כל השנה, עם דגש על הסכנות הטמונות ברכיבה לא זהירה באופניים חשמליים, וכלל התנסות בסימולטור.

לצורך הטמעת הנושא בקרב הנושא פעל בית הספר בשותפות מלאה עם הפיקוח העירוני והמטה העירוני לבטיחות בדרכים בעירייה, וזאת במטרה לייצר שינוי בתרבות הרכיבה של התלמידים. יצוין כי אחד ההדגשים החשובים ביותר ניתן לחבישת קסדה בזמן הרכיבה.

בנוסף לכל זאת נערכים מבצעי הסברה המתקיימים בקרב צעירים ובני נוער, כולל הרצאות המתקיימות בבתי הספר.

בעיריית חדרה מציינים כי הכוונה להמשיך בהסברה ולתגבר את האכיפה, כאשר המטרה היא הגברת הביטחון בקרב הולכי הרגל והרוכבים באחד.

Related Post

שיבוץ ועדות העירייה לאישור המועצה

Posted by - 3 בפברואר 2019 0
טיוטה ראשונית לשיבוץ חברי מועצה ונציגי ציבור לוועדות החובה והרשות בעירייה, עלתה לשולחן המועצה.  טיוטה ראשונית לשיבוץ חברי מועצה ונציגי…

מסע לאתיופיה להעצמת הזהות

Posted by - 14 ביולי 2019 0
במית"ר נירים מקדמים פרויקט לבני נוער בני העדה האתיופית, כולל מסע לאתיופיה, לחיזוק זהותם הישראלית תוך העצמת הגאווה בשורשיהם ומורשתם.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות