רגע לפני שאנחנו מסתנוורים מההנחות של בלאק פריידי – איזה מוצרים עדיף לא לקנות ברשת?

5 0

עם תחילת החודש האינטרנט התמלא לאינסוף מבצעים שנראים מפתים במיוחד – גם מהארץ וגם מחו"ל, ופתאום לעמוד בפיתוי נהיה משימה כמעט בלתי אפשרית. יחד עם זאת, יש כמה דברים שמאוד לא כדאי לרכוש באינטרנט – חלקם פשוט יהיו כמעט בוודאות בזבוז כסף, חלקם סכנה בריאותית של ממש. אז על מה לוותר באונליין ומה עדיף לקנות בחנות אמיתית?

טפטים לקיר – בשנים האחרונות, הטפטים נהיים יותר ויותר פופולריים בכל רחבי העולם, ועושים קאמבק אופנתי גם לתוך בתים של משפחות רבות בישראל, וזה בכלל לא מפתיע: המבחר האינסופי של הגוונים, הצורות וההדפסים הופכים אותם לבחירה עיצובית קלה ונוחה, שמשדרגת ברגע כל חדר וחלל – בלי צבע, אבק או בלגאן מיותר.

בדים צבעים ומרקמים ייראו שונה באינטרנט ובבית _מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית_צילום ARTE Studio
אך ליופי יש מחיר – הפופולריות הגוברת של הטפטים גורמת לכמויות אדירות של גלילי נייר צבעוניים וזולים להיכנס לארץ בלי פיקוח – דרך אתרי המכירות הבינלאומיים, ביניהם גם כאלו שעלולים להכיל חומרים רעילים. Ecology Center, ארגון ללא מטרות רווח, ביצע בדיקות מעבדה של 2,300 סוגי טפטים ומצא שב-53% מהם היה לפחות כימיקל רעיל אחד. בין הכימיקלים שנמצאו היו עופרת, כלור, ברום, קדמיום, ארסן, כספית, תרכובות חומצה פתלית ועוד – כולם מתכות כבדות שגורמות לאסתמה, מומים בלידה, קשיי למידה, בעיות פריון, הרעלת כבד ואף סרטן. אז במקרה הזה בשביל הבריאות שלכם, עדיף שתוותרו על הקנייה ברשת.

בעת קנייה בחנות פיזית תוכלו לדרוש לבדוק תווי תקן ואיכות, ולבדוק מה בדיוק נמצא בטפט. אין תו תקן? זוהי נורה אדומה מבחינתכם.

צעצועים לילדים – במדינות המפותחות קיימים נהלים לבדיקת בטיחות הצעצועים לפני שהם מגיעים למדפי חנויות הילדים. לעומת זאת, ברכישה מקוונת מיצרנים לא מוכרים, ישנו סיכון להימצאות חומרים רעילים, חלקים קטנים שיכולים להתפרק וניתנים לבליעה, פינות חדות, ואפילו נטייה לבעירה.

איפור – בדיקת איפור באינטרנט היא בלתי אפשרית, ואין לך שום דרך לדעת אם הוא יתאים לצבע העור שלך. לכן עדיף לרכוש איפור בחנויות מקומיות, לפחות עד שאת יודעת בדיוק באילו צבעים את משתמשת לעתים קרובות, ואם את מחליטה לרכוש איפור באינטרנט, תמיד כדאי קודם לכן לרכוש דוגמית קטנה לניסיון.

מעבר לכך לרכישת איפור ברשת עשויות להיות גם השלכות בריאותיות. מוצרי איפור שנרכשו בחנויות און-ליין מסוימות נמצאו מזוהמים וחלקם לא עברו את הבדיקות הנדרשות שעוברים מוצרי הקוסמטיקה שנמכרים בחנויות השונות.  ישנם מוצרי איפור שנמצאו כי מכילים כספית, חומר רעיל שנאסר בקוסמטיקה בשל יכולתו לגרום לבעיות עור ובמקרה הגרוע נזק ממשי לפנים.

מוצרי חשמל כאשר אתם צפויים להשתמש במכשיר מדי יום, לא כדאי שתבדקו אותו רק כאשר הוא מגיע לביתכם. רכישות גדולות כמו מקררים, מדיחי כלים ומוצרי חשמל נוספים צריכות להיעשות בחנות המקומית בה תוכלו לוודא כי מגש הצלחות במדיח מתגלגל בצורה חלקה או כי ניתן לפתוח את הדלתות במקרר בקלות. בנוסף עלות המשלוח לפריטי חשמל כבדים עלולה להיות יקרה מאוד.

ריהוט כבד – עלות המשלוח של פריט כבד לעיתים קרובות עולה על העלות של אותו פריט מחנות מקומית, גם אם מחיר הפריט עצמו ברשת נמוך יותר. לכן מומלץ לחשוב פעמיים לפני רכישת ריהוט אונליין, לוודא מהן עלויות המשלוח וכי הן אינן מעלות את המחיר לרמה בה במקום לחסוך כסף אתם מוצאים את עצמכם מבזבזים אותו לשווא. 

בצעו מחקר באינטרנט לפני שאתם קונים אופניים - אבל הרכישה בפועל צריכה להיות בחנות פיזית_צילום ASSOS

מזרנים – אנו מבלים כשליש מחיינו בשינה, פירוש הדבר הוא שלסוג המזרון ולאיכות שלו יש חשיבות רבה וקריטית בשמירה על גוף בריא ושינה תקינה. אם אתם לא מעוניינים לקום מהשינה עם כאבי גב, שרירים תפוסים והרגשה של עייפות, מומלץ שתוודאו כי המזרון מתאים ונוח לגוף שלכם. בדיקה מסוג זה פשוט לא ניתן לבצע ברכישה מקוונת ולכן מזרון הוא אחד הפריטים שעדיף לקנות בחנות מקצועית ולבדוק היטב לפני הקנייה. מרבית החנויות אף מציעות תקופת ניסיון שאחריה ניתן להחזיר את המזרון ללא עלות.

כלי נגינה – אתם לא לוקחים הרבה סיכון אם אתם קונים סקסופון זול באינטרנט עבור שיעורי הנגינה של הילד. אבל מוזיקאים הזקוקים לציוד איכותי יותר – במיוחד מכשירים שבירים כמו גיטרות, כינורות וצ'לו – צריכים לרכוש את הפריטים האלה באופן אישי ולא באינטרנט. כלי נגינה הם השקעה גדולה, ולכן חשוב לבדוק ולנגן בהם כדי לוודא שאתם מקבלים תמורה טובה עבור כספכם. ברכישה מקוונת אתם לא מקבלים הזדמנות כזו ואתם יכולים בסופו של דבר למצוא עצמכם עם כלי נגינה שהוא לא באיכות לה ציפיתם. בנוסף, אתם מגדילים את הסיכון של כלי הנגינה להיות פגום אם הוא נרכש באינטרנט.

מוצרי עיצוב בית – זה כמעט בלתי אפשרי לשפוט פריטים דקורטיביים כגון כריות, בדים וטפטים באינטרנט. הצבעים לא יוצגו במדויק בתמונות דיגיטליות על מסך המחשב, ולא ניתן למדוד את איכות החומר ואת טיבו על ידי תמונה בלבד. לכן עדיף לבדוק את פריטי העיצוב באופן אישי כדי להבטיח שאתם מקבלים מוצר שלא תצטרכו להחזיר. העצה תקפה במיוחד לגבי שטיחים, אשר עלות ההחזרה שלהם לחנות המקוונת עלולה להיות יקרה. 

שימו לב לתווי התקן ולא רק לצבעים_מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית_קרדיט צילום designersguild

בגדי ים –  ברכישת בגד ים חשוב במיוחד לבדוק את ההתאמה שלו לגוף מאחר והוא משמש לפעילות גופנית וצריך להיות נוח ולשבת בצורה טובה עליכם. קמעונאים מקוונים רבים אינם מאפשרים החזרת בגד ים אם האריזה נפתחה או אם יש ראיות כי בגד הים כבר נלבש. אותן הגבלות יכולות לחול על בגדים אינטימיים אחרים, כגון חזיות בהזמנות מקוונות. לכן מומלץ לעשות לעצמכם כלל ולנסות את בגד הים באופן אישי.

אופניים – האינטרנט הוא מקום מצוין לבצע מחקר לפני רכישת אופניים, אבל רוב רוכבי האופניים צריכים לבקר בחנות מקומית כדי לבדוק את הרכיבה לפני הקנייה. כאשר אתם מוציאים על כלי הרכיבה הרבה כסף, כדאי לוודא שאתם מקבלים אותו בגודל הנכון, במידות מתאימות ובנוחות מקסימלית. בנוסף, זו יכולה להיות טרחה לבצע תיקונים תחת אחריות של חנות אופניים באינטרנט. יהיה עליכם לארוז אותם ולשלוח אותם למוכר או ליצרן. אופניים שנרכשו בחנות מקומית, תוכלו פשוט לקחת לחנות כדי לבצע את התיקון. 

קרדיט צילום: TEKA studio, ASSOS, designersguild , ARTE Studio

Related Post

נתניה חגגה סוכות

Posted by - 23 באוקטובר 2019 0
אלפים חגגו בנתניה את חג סוכות עם שלל פעילויות לכל המשפחה; למרות שביחס לשנים עברו החגיגות היו צנועות יותר מאת…

מדריך המתנות לחג

Posted by - 21 במרץ 2023 0
ערב חג הפסח, ממש מעבר לפינה…. אז מה נקנה השנה? מדריך השראה להתאמת המתנה. פודיז אלו שהראש שלהם לא מפסיק…

נתניה חוגגת את הקיץ בענק

Posted by - 27 ביוני 2018 0
פסטיבלים בינלאומיים, מסיבות רחוב לצעירים, לילות לבנים עם מופעי שקיעה וזריחה, מאות אמנים ומופעים מקוריים – חגיגת קיץ בנתניה. שירי…

2022 – מה מחכה לנו: טרנדים ומגמות בעולם העיצוב

Posted by - 7 בדצמבר 2021 0
מתוך תערוכת צ'רסאי נגיעות מוזהבות, אגרגטים בצבעוניות מפתיעה, פסיפס בצורניות מקורית – כל המגמות החשובות שזיהינו בתערוכת צ'רסאי האחרונה >> התערוכה בצ'רסאי היא מהחשובות שמתקיימות בעולם עיצוב הבית ובה מציגים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות