יבש – חצי יבש

4 0

נתניה מציגה: תערוכתו של אנדריי מקרביץ', סולן להקת הרוק החשובה ביותר ברוסיה "משינה ורמני", עם מיטב יצירותיו

מאת יאיר אברהם

אנדריי מקרביץ' מוכר לרבים כסולן להקת הרוק המפורסמת ביותר ברוסיה "משינה ורמני", אך לא כולם יודעים שבנוסף לקריירה המוזיקלית שלו, מקרביץ' הוא גם אומן יוצא דופן.

את להקת הרוק Mashina Vremeni  ("מכונת הזמן")  הקים מקרביץ' בשנת 1969, יחד עם חבריו לכיתה. הלהקה הכתה גלים והפכה לאחת הידועות בבברה"מ ובהמשך ברוסיה. במהלך הקריירה שלו הקליט מקרביץ' עשרות אלבומים, השתתף בתכניות טלוויזיה רבות, כתב ספרי זיכרונות וספרי שירה.

לא רק מעריצי להקת "משינה ורמני" מתעניינים ביצירותיו של אנדריי מקרביץ'. ביצירותיו מביא המוזיקאי והאמן לידי ביטוי את מיומנותו של הצייר הקלאסי, המתקיימת לצד הקלילות והאירוניה של משקיף מן הצד.

השקפה חיובית זו על העולם הינה הבסיס לחברותו ארוכת הטווח של אנדריי מקרביץ' עם האמן הישראלי סשה גליצקי. שניהם בעלי דעות דומות, היוצרים יחד ציורים מלאי הומור וחוכמת חיים, תוך כדי שהם מציירים ממש ב"ארבע ידיים".

התערוכה המשותפת הקרובה של מקרביץ' וגליצקי נקראת "יבש – חצי יבש", והיא מוקדשת, כפי שאתם יכולים לנחש, ליין. אמנים מתייחסים ליין לא רק כמקור לאופטימיות והשראה, אלא גם בתור המהות האסתטית החשובה ביותר.

"לאלכוהול תפקיד עצום בהיסטוריה האנושית", אומר אנדריי מקרביץ' לעיתון השבוע בנתניה: "תרבות היין ושתיית היין יצרו מסורות, מחקר ותגליות בתחומי החיים והעבודה שלנו. סשה ואני בחרנו בכד – אחד החפצים החשובים ביותר מאז ימי קדם הקשורים ליין, כמוטיב עיקרי לתערוכה החדשה, בה כל כד מספר סיפור משלו ומציג משמעות שונה.

תערוכת "יבש – חצי יבש" תתקיים בנתניה,  בגלריה על הצוק, רח׳ המעפילים, 19. החל מ-25 לספטמבר ועד 23 לאוקטובר. שעות פעילות התערוכה: 10:00 – 20:00. יום שישי: 10:00 – 14:00

התמונות באדיבות חברת BARD PRODUCTIONS

Related Post

ירוק על הבר

Posted by - 11 בדצמבר 2019 0
מזמן לא רק למחבקי עצים: עשרות משתתפים במיזם ירוק על הבר – בו אירח פאב המרפיס, בשיתוף עיריית נתניה, שורה…

ריכוז מבצעי שופינג איי אל

Posted by - 6 בנובמבר 2022 0
עיצוב הבית רשת סולתם המתמחה בכלי בישול ואפייה, מצטרפת לחגיגות השופינג איי אל ומציעה עד 60% הנחה על מגוון פריטי הרשת,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות