זיכרון בסלון

5 0

מחר, ערב יום השואה – תקיים הבמה, המחלקה לנוער נתניה הפועלת במסגרת אגף הנוער והצעירים, של מינהל חינוך בעיריית נתניה, מפגש "זכרון בסלון" – עדות וזיכרון מפיה של אתי בן זיו. המפגש ייערך באמצעות תוכנת "זום".

אתי בן זיו, בת 73 תושבת העיר, דור שני לניצולי שואה, תספר במפגש את סיפור חייהם של הוריה אשר ממחוז לובלין שבפולין, בצל הגיטאות והזוועות שחוו.

אימה ברחה ליער לאחר שרצחו את בעלה וילדיה. גם ילדיו ואישתו של אביה נרצחו בידי המרצחים והוא נשלח למחנות העבודה כדי לעסוק במקצועו ולתקן את מטוסיהם של הגרמנים.

לקראת סוף המלחמה נפגשו ההורים של אתי במחנות העקורים והתחתנו שם, כאשר אתי ואח נוסף נולדו למשפחה. לאחר שנתיים עלו ארצה ואימה לא יכלה לשאת את כאב האובדן הגדול מנשוא.

המפגש ייערך ביום שני, 20.4.2020 בשעה 17.00

בשעה שמונה בערב, ייערך טקס יום הזכרון לשואה ולגבורה שיתמקד בילדים ונוער בתקופת השואה, יטלן בו חלק סגנית ומ"מ ראש העיר, הגב' שירי חגואל סיידון, ראש מטה מינהל החינוך, מר שלומי רוקח, מנהלת אגף

נוער וצעירים, הגב' מאריתו קבדה, מנהלי ועובדי מחלקות האגף ונציג תנועת תרבות.

הטכס ישודר בעמוד האינסטגרם והפייסבוק של הבמה – המחלקה  לנוער נתניה ובה"ד 09

בשעה 20:30 ייערך  מפגש שיח בן דורי  בזום בנושא שואה ותקומה במסגרת המחלקה לצעירים הגג – דור שני  ושלישי- אלי  ג'ליקס ומשפחתו  בהובלת קבוצת מנהיגות סטודנטיאלת- צעירי "נטועים".

למחרת היום, יום השואה, בשעה 10.00 בבוקר ולאחר הצפירה, יועלה בדף הפייסבוק העירוני מפגש לייב – עדות וזיכרון של ניצול השואה טומי ברייער, המפגש  יצולם בביתו של טומי בנאות גנים בנתניה.

את המפגש תנחה רותם אזואלס מלגאית הגג  ויוזמת פרוייקט מסיבת סלון.

מאריתו קבאדה, מנהלת אגף נוער וצעירים: "זכרון השואה והגבורה הולך ונעלם, מספרם של ניצולי השואה הולך וקטן, האנטישמיות ושנאת האחר בעידן הפייק ניוז הולכת וגוברת, על כן אנו מחוייבים להמשיך ולהפוך את הזכרון לממשי ורלבנטי עבור בני הנוער והצעירים, למען הדורות הבאים."

Related Post

דע את הארץ

Posted by - 6 ביולי 2020 0
השמיים סגורים והטיולים והחופשים עברו הסבה מהעולם הגדול – לארץ הקטנה והיפה שלנו. לאן נוסעים ? צריכים עזרה בהכנת הטיול…

כבוד אחרון

Posted by - 26 בינואר 2022 0
ארבעה מאמני נתניה שהלכו לעולמם – עומדים במרכזה של תערוכה, שיזמו ואצרו עמותת אמני נתניה , בשיתוף עמותת היכל התרבות.…

חודש שמירת הטבע

Posted by - 9 במרץ 2023 0
רשות הטבע והגנים מציינת את חודש מרץ שנקבע כחודש שמירת הטבע בסימן "כך אנחנו שומרים על הטבע" במהלך כל השנה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות