המדריך לבחירת פינת אוכל

4 0

חגי תשרי מעמידים את פינת האוכל הביתית במרכז. במיוחד עבור קוראי השבוע בנתניה ריכזנו שורה של טיפים לבחירת פינת האוכל; אז מה תעדיפו? עגול, אובלי, מלבני או ריבועי?

מאת ברק גולן

עונת החגים והחורף בפתח מביא איתו זמן בית, משפחה וחברים. טיימינג מושלם לשדרג את פינת האוכל בבית. ההיצע רחב והחומרים שונים ומגוונים. כיצד תוכלו לעשות בחירה מושכלת ומה חשוב לדעת לפני שבוחרים שולחן פינת אוכל שישמש אתכם לאורך זמן?

לדברי כרמית רדליך, בעלת חנות הרהיטים PRAT LIVING המתמחה בייבוא עשרות מותגי ריהוט ואקססוריז לבית, בדגש על דנמרק:  "בתהליך בחירת פינת אוכל חשוב, לפני הכל, להגדיר את הצרכים. תחילה, שאלו את עצמכם מספר שאלות, כגון: האם זהו אזור האכילה העיקרי בבית, כמה אנשים הוא צריך להכיל ביום יום, באיזו תדירות אתם מארחים וכמה אנשים בדרך כלל? והאם החלל המיועד מאורך או ריבועי?

התשובות לשאלות הללו יסייעו לכם בהחלטה על גודל השולחן, הצורה שלו (עגול/ אובלי/ מלבני), האם אתם זקוקים לשולחן נפתח ואיזה צורה הכי נכונה לצרכים ולמבנה החלל.

פינות אוכל מוצעות כאמור באינספור עיצובים, תוך שימוש בחומרים שונים. פינות אוכל בסגנון דני שהפך לז'אנר עיצובי מצליח בעולם ובארץ, תהיינה לרוב עשויות עץ מלא, בעבודת יד ובקווים מינימליסטיים ונקיים המאפיינים בכללי את העיצוב הדני. בבסיס ערכי העיצוב הדני עומד ערך הפונקציונליות ומשם הכול מתחיל. מסבירה כרמית רדליך ופורסת את הטיפים שלה לבחירת פינת אוכל:

שולחן בעיצוב מינימליסטי נקי. Part Living. צילום יח"צ

מתחילים ברגליים

שימו לב למיקום הרגליים. לא תמיד שולחן באורך 180 יכיל 3 כסאות בכל צד. לפעמים, מיקום הרגל יאפשר שתי כסאות בצד בלבד, למרות אורכו של השולחן. עוד בעניין הרגליים – הבינו האם מבנה ומיקום הרגל מאפשר ישיבה בראש השולחן.

שימו לב לעומק השולחן – על מנת לאפשר צלחות גדולות והגשה מרכזית יידרש עומק של 100 ס"מ לפחות. אל תתעצלו, תמדדו ובצעו ניסוי על בסיס הכלים שלכם מהבית.

האורך קובע

שולחן נפתח שההארכות שלו נשמרות בנפרד, כמעט תמיד יהיה מעוצב ומינימליסטי יותר משולחן המכיל את ההארכות בתוך מנגנון הפתיחה. אז שאלו את עצמכם, כמה פעמים בשנה באמת תפתחו אותו והאם זה כל כך נורא שההארכות נשמרות בנפרד או שחשוב יותר שיהיה יפה ונוח ברוב ימות השנה. ככלל, העדיפו שולחן בקווים נקיים ובעיצוב "שגרתי". שולחן אוכל איכותי ילווה אתכם בערך עשור ואף יותר, אז אל תתפתו לשולחן אוונגרדי מידי, טרנדי, בחרו משהו שיהיה יפה בעיניכם לאורך זמן ואשר יתאים לשינויים שונים שתעשו בחלל במרוצת השנים.

אם אתם מסוג האנשים שמארחים הרבה, ממליצה תמר בולה ליברמן בעלת חלל הרהיטים "תומיק" לבחור פינת אוכל בה שילוב בין כיסאות וספסל. כאשר גם הכיסאות עצמם הם מיקס בין סגנונות ולא עיצוב אחד זהה. "שילוב בין עיצובים שונים של כיסאות מייצר משחק ותנועה מעניינת בחלל. באשר לבחירת החומר, אני מאוד אוהבת את העץ המלא, את המראה האמיתי שלו, הבקעים, העיניים החשופות שנותן את המראה האמיתי שמוסיף המון סטייל. יש שולחנות במראה אבירי חגיגי רחב ידיים ויש שולחנות בסגנון הדני המינימליסטי בגימור דק יותר וכמובן את השולחנות העגולים שהופכים להיות טרנדיים. השולחנות העגולים מתאימות יותר לשימוש יומיומי, אלא אם יש בהם אפשרות לפתיחה ואז יכילו מספר רב יותר של סועדים.

אם אתם אנשים של צבע, סגנון השאבי שיק הוא אחד מסגנונות העיצוב שחשוב שתכירו. זהו ז'אנר עיצובי בניחוח של פעם, המעניק תחושה ביתית ואותנטית. "בית שהפריטים שבו מעוצבים באותה שפה, חיים בהרמוניה זה לצד זה אך שונים ולא תואמים כ"סט" זה בית צבעוני ו"חי". מספרת תמר ליברמן.  סגנון השאבי שיק משדר סוג של "בלאגן" , כזה שנותן תחושה שאנשים גרים פה, ישנה תנועה והבית נוצר בכדי ליהנות מכל מה שבתוכו. אי הסדר ממחיש שכאן מותר לזוז ולא הכל חייב להיות מדוקדק ומושלם.

בתמונה הראשית: שולחן קלאסי. תומיק צילום בועז לביא.סטיילינג דיאנה לינדר

נכתב בסיוען של כרמית רדליך, סטודיו Part Living ת"א ותמר ליברמן, חלל הרהיטים "תומיק" עין ורד.

Related Post

יריד אמנים ישראלים בנתניה

Posted by - 31 ביולי 2023 0
'יריד אמנים ישראלים' יערך לראשונה בפנינת הים התיכון הלא היא- נתניה,  במלון היוקרתי ISLAND LUXURIOUS HOTEL  במסגרתו יוצגו יצירות של אמנים…

 'השראה'

Posted by - 5 ביוני 2023 0
תערוכה חדשה בשם 'השראה'  נפתחה השבוע  בהיכל תרבות נתניה, ותוצג לקהל הרחב עד ה30/6. התערוכה תציג את עבודות האומנות שנבחרו ע" מבקרי גלריית…

איפה נטייל בחודש אוגוסט

Posted by - 9 באוגוסט 2021 0
חודש אוגוסט, הוא תזמון מושלם להחליט לצאת לבילוי משפחתי, רגע לפני שהחופש הגדול מסתיים.המדריך המלא לכל הפעילויות שתוכלו לבקר בהם בחודש…

הם רק רוצים לרקוד

Posted by - 2 בינואר 2018 0
 מרכזים קהילתיים מזרח נתניה מבית החברה למתנ"סים הארצית, מקדמים את האקדמיה למחול במתנ"ס קרית השרון ריקוד הוא הן לנפש והן…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות