הכי בבית בעולם

5 0

מסתמן שקיץ 2020 יהיה שונה מכל מה שהכרנו. גם אם בניגוד להערכות המומחים גל הדבקה שני של נגיף הקורונה לא יתפרץ בסופו של דבר, הסיכוי שנכבוש השנה יעדים אקזוטיים נחשקים מעבר לים הוא ככל הנראה קלוש במיוחד. נכון, המצב לא אידיאלי-יש שיאמרו מדכא- אך אל תאמרו נואש! יש דרך נוספת להרגיש בחו"ל והיא להכניס אותו אליכם הביתה! אז עד שתוכלו לשוב לטוס ולצבור אינסוף נקודות של הנוסע המתמיד, קבלו את הטיפים שיעזרו לכם להכניס את קופנהגן, ניו יורק, ניירובי או טוסקנה אליכם לסלון.

זיכרונות מאפריקה

טופ אודיו, בית חכם, יחצ

אלה שתכננו טיול עוצמתי בספארי באפריקה והתאכזבו לגלות שהשנה הוא כבר לא יצא לפועל, יתעודדו אולי שיש דרך להכניס מעט מההוויה האפריקאית גם כאן, בסלון או בחדר השינה בישראל. "משבר הקורונה הביא לטלטלה בקרב האנושות והוביל לכך שלפחות בתקופה הנראית לעין רבים מאיתנו שואפים לחזור למוד של פשטות, אותנטיות וכמיהה לטבע", מסבירה שרית גולדשטיין, מנהלת השיווק של גולדשטיין גלרי טפט. "את החששות והדרמות שחווינו בחודשים האחרונים אפשר להפיג על ידי עיצוב פשוט וטבעי שיחזיר אותנו לשפיות וימלא את חללי הבית באנרגיות מסוג אחר. העיצוב האפריקאי מהווה מצע נפלא לצורך הזה מכיוון שיש בו שפע של אלמנטים ודימויים שלוקחים אותנו הרחק מהשגרה למקום מרגש ומסתורי רווי בצבעים אדמתיים, דוגמאות אתניות עשירות ובשלל מרקמים שמכניסים לחלל שפע של חום. לא בכדי אנחנו רואים כבר עכשיו, בסמוך לחזרה לשגרה, שהביקוש לחיפויי קיר טבעיים כמו קש, ראטן, פשתן, יוטה ורפייה רק הולך וגובר. את הסגנון האפריקאי קל מאוד ליישם על ידי שילוב מאוזן של פרטי אמנות, ריהוט ואקססוריז הכוללים דימויים, דמויות וסילואטות אפריקאיות. הצבעוניות בסגנון זה היא ברובה חמה, עזה ואדמתית בגוונים שונים של חום וצבעי תבלין כמו כורכום, קינמון ופפריקה. לאלה שלא חוששים להכניס את הסגנון במלוא העוצמה מומלץ שלא לחשוש מלהשתמש בצבעים הללו במינון גבוה. סכמת עיצוב אפשרית נוספת היא להשאיר את המעטפת, בפרט הקירות, כמה שיותר ניטרליים ולשלב פריטים שקל להחליף אחת לתקופה. מכיוון שהסגנון האפריקאי הוא מאוד נוכח מומלץ במקרה כזה לשלב אותו במאסות מאוזנות ומדויקות.

תכנון ועיצוב שירלי דן, צלם: גלעד רדט

דרוטנינגאטן פינת שלום עליכם

"נראה שאין ישראלי אחד שלא מתחבר לסגנון הסקנדינבי, בטח עכשיו על רקע המציאות האינטנסיבית" מסבירה נירית פרנקל, מבעלות המשרד פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים. " הקו הסקנדינבי מציע חלופה צנועה, אלגנטית ונקיה שנאמנה לסביבה ולטרנד האקולוגי שנראה שבעקבות המצב רק יצבור תאוצה. יישום נכון של הסגנון מצריך שמירה על באלנס על מנת ליצור חלל שקט מבלי ליצור תחושת ריחוק או קרירות במרחב. חשוב לדייק בבחירת הפריטים ובכל מקרה לא להעמיס על החלל שצריך להישאר אוורירי, מואר וזורם. כל מה שצריך לעשות הוא להקפיד לבחור בפריטים מינימליסטיים ופשוטים על בסיס ברזל וכמובן עץ טבעי. חשוב לשמור על פלטת צבעים ניטרלית- הרקע הוא לרוב לבן, נקי ופשוט ואביזרים כמו גופי התאורה, הטקסטיל והאקססוריז בגוונים אפרפרים וכחולים קרירים. את הרהיטים היותר דומיננטיים מומלץ לבחור בצבעי לבן ושחור קלאסיים.

להרגיש בתפוח הגדול

סגנון העיצוב הניו יורקי הידוע גם כסגנון האורבני החל להתפתח כשהאסתטיקה של בתי החרושת והמלאכה הועתקה לבתים, חנויות ומבנים ציבוריים. הסגנון הניו יורקי הוא נגזרת של מכניקה, מערכות מיזוג מים וחשמל חשופות, חללים גדולים ופתוחים שבמרכזם מרכיבים תעשייתיים וחומרים דומיננטיים. לדברי מעצב הפנים ניצן הורוביץ, "מדובר בסגנון דינמי ותוסס שניתן בקלות יחסית ליישם בכל מקום. הוא מתאפיין בחומרי מעטפת כמו מתכת, אבן וזכוכית שמייצרים את המראה הדרמטי המתבקש. גם אם אתם לא עומדים לפני שיפוץ מאסיבי ניתן לייצר את האווירה על ידי חיפויי קיר מתכתיים, טפטים דמויי בטון ומנורות עשויות ברזל ומתכת אליהם משדכים רהיטים מעץ טבעי- לא מעובד שמאזנים את הנוקשות והקרירות שלהם. להשלמת האווירה מומלץ לשלב טקסטיל בצבעוניות דומיננטית של כתום, ירוק או כחול שמעצבים ומדגיש את האלמנטים בחלל. צמחיה ועציצים גדולים ברחבי החלל שוברים את הצבעוניות המונוטונית ומכניסים חיים".

אולם התצוגה של סטודיו קרמיקה, צלם עודד סמדר

Viva Toscana

איטליה, ארץ המגף, עלתה אמנם בחודשים האחרונים לכותרות בעיקר בגלל משבר הקורונה שתקף אותה קשות אך בל נשכח שלפניו היא ניצבה בקדמת הבמה כבירת העיצוב העולמית הבלתי מעורערת. אחד מהסגנונות האיטלקיים הבולטים הוא הסגנון הטוסקני שמתאפיין במראה רומנטי ועשיר בחומרים, טקסטורות ואלמנטים שנראה שנלקחו מימים אחרים, כמו קרניזים, גגות משופעים, תקרות חשופות ומרפסות תלויות. "העיצוב הטוסקני נתפס כארצי, פרקטי, כזה שאינו מתייפייף ונאמן לחיים האמיתיים" מסבירה שירלי דן, בעלת משרד לעיצוב פנים ואדריכלות. "זהו סגנון בו לכל פריט וניואנס יש חשיבות ומשמעות ואם נשכיל לשלב ביניהם בתבונה נוכל לשחזר את המראה הכפרי והנוסטלגי באופן נכון ומדויק".

"מתחילים קודם כל בבחירת פלטת צבעים רלוונטית שמתבססת על צבעי אדמה, חמרה וירוק", מסבירה דן. "מומלץ לצבוע אחד או שניים מקירות החלל בגווני אדמה או לחילופין את חלקן הפנימי של הנישות (במידה ויש) שיהוו רקע לרהיטי עץ ולצמחה ים תיכונית של פרחים, עציצים או עשבי תיבול שמאפיינת מאוד את האזור. אלה שרוצים לקחת את העיצוב צעד אחד קדימה יכולים להשתמש באריחי טרקוטה  ופריטים אותנטיים כמו וילונות או מפות שנרקמו בעבודת יד".

קרדיט תמונה ראשית: מעצב יפרח בן צבי, צילום שי אפגין

Related Post

מינימליזם יפני

Posted by - 20 בפברואר 2020 0
תחת עננת הקורונה,  בקיץ  יונף הלפיד האולימפי ויאיר את שמי טוקיו. הזדמנות לעשות כבוד לאדריכלות ולעיצוב היפנים הנשענים על המינימליזם…

יבגניה דודינה בביקור בעיר

Posted by - 9 באוגוסט 2023 0
יבגניה דודינה השחקנית הבינלאומית התארחה בבמדיה טק העיר לצד בעלה אבי בנימין המלחין והמנהל המוסיקלי של תיאטרון גשר. השניים שיתפו…

"דבש וחלב תחת לשונך"

Posted by - 18 במאי 2020 0
מועצת הדבש מזמינה לחגוג את חג השבועות עם דבוראי ישראל במכוורות ברחבי הארץ ולציון יום הדבורה הבינלאומי בהתאם לתקן 'התו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות