שילמת תשלום כפול על כרטיס ה SIM ?

5 0

פשרה בייצוגית נגד הוט מובייל – תפצה לקוחות שגבתה מהם תשלום כפול עבור כרטיס SIM חכם. 

לקוח לשעבר של חברת 'הוט מובייל' הגיש נגדה, לפני מספר חודשים, תביעה ייצוגית, באמצעות עו"ד צביאל מוסקוביץ', בטענה כי החברה גובה תשלום כפול על כרטיס חכם (SIM), שהושאל ללקוחותיה במסגרת הטבת החברה. 

החיוב, נטען בתביעה, מתבצע פעמיים: הן בגין הנפקת הכרטיס במעמד ההצטרפות, והן במעמד סיום ההתקשרות, אם אינו מוחזר לחברה. 

בכתב הגנתה טענה חברת 'הוט מובייל' כי ערכה בדיקה מקיפה, ממנה עלה כי נפלה טעות נקודתית בעניינו של מגיש התביעה, שנבעה ככל הנראה מהעובדה ששני הקווים שבבעלותו שימשו בשתי תוכניות שונות – האחת במסגרת תוכנית ההטבה האמורה, והשנייה לא. 

עו"ד צביאל מוסקוביץ – צלם פוטוגנים

לפי גרסת 'הוט מובייל', בדיקה רוחבית אותה ערכה העלתה, כי 1,102 לקוחות בלבד סבלו מחיוב כפול, מאחר שבמהלך ההתקשרות עם החברה היו מנויים על תוכנית שכללה את ההטבה, ובפועל חויבו בגין אותו כרטיס חכם פעמיים. הנזק הכולל לקבוצת הנתבעים, לגרסת 'הוט מובייל', עמד על כ-43 אלף שקלים.

בהסכם הפשרה נקבע, כי הלקוחות הנפגעים מהחיוב הכפול שנותרו מנויים פעילים של 'הוט מובייל' יפוצו תוך 60 ימים ממועד קבלת הפשרה. 

הפיצוי יינתן באמצעות זיכוי החשבון החודשי, אך החברה תהיה רשאית לקזז את סכום הפיצוי מיתרת חובה – אם קיימת ללקוח.

'הוט מובייל' טענה כי קיים קושי מעשי לאתר מנויים שסבלו מחיוב כפול, אך  אינם נמנים יותר על מנוייה, ולפצותם באופן ישיר. כמו כן טענה החברה לנזק שונה בין הלקוחות הללו – כאשר מנגנון האיתור והחישוב עתיד להיות מסורבל ביותר. 

לפיכך נקבע בפשרה, כי יתרת הסכום הכולל לחברי קבוצה זו תועבר ע"י 'הוט מובייל' לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד, לא יאוחר מ- 45 ימים ממועד תשלום סכום הפיצוי למנויים הפעילים.

בנוסף, התחייבה 'הוט מובייל' לבטל את ההטבה ולא לגבות יותר תשלום בגין כרטיס חכם בתום ההתקשרות. כמו כן, נקבעו בפשרה גמול למגיש התביעה הייצוגית ושכר טרחת עורכי דין. 

השופטת אסתר שטמר מבית המשפט המחוזי מחוז מרכז לוד קיבלה לאחרונה את הסכם הפשרה ונתנה לו תוקף של פסק דין.

עו"ד צביאל מוסקוביץ' ממשרד עורכי הדין שוורץ את מוסקוביץ' ושות' https://www.smlaw.co.il/   עוסק בתביעות ייצוגיות, הדין האזרחי מסחרי ודיני מקרקעין. 

צילום תמונה ראשית: באדיבות PIXABAY

Related Post

נתניה מתחדשת

Posted by - 8 באוגוסט 2018 0
לקראת השנה החדשה, עיריית נתניה פעלה לחידוש מספר תשתיות ברחבי העיר הכוללות שילוט ומבנים. במסגרת הפעילות העירונית לשדרוג וחידוש השילוט…

יש עתיד צבעה את נתניה

Posted by - 16 במרץ 2021 0
אוטובוס מפלגת יש עתיד הגיע לנתניה ליום סיור מיוחד ברחבי העיר, עם חברי כנסת ופעילים מהמפלגה. בראש הסיור עמד איש יש עתיד…

הנה באה הרכבת

Posted by - 11 ביולי 2023 0
ביוזמת הנהלת העיר, משרד התחבורה ובקידום חברת נתיבי איילון – תחובר נתניה בשני צירים של מערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים…

נתניה מוכנה למצב חירום

Posted by - 9 ביולי 2019 0
עיריית נתניה קיימה תרגיל חירום עירוני במתווה של נפילת טילים וזכתה לציון לשבח מפקע"ר. בשבוע האחרון התקיים תרגיל עירוני במתווה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות