רשלנות ללא הרשעה

4 0

 

מדובר באירוע שהתרחש ביום בשנת 2011 באתר בנייה שהקימה חברת הבנייה עובדיה יוסף בע"מ, ברחוב וייצמן 15 בנתניה. יעקב יוסף שימש כמנהל עבודה באתר וכאחראי על הבטיחות במקום. במועד האירוע עבד הפועל בעבודות חיפוי ושיש. במהלך עבודתו של מעאוויה אלחאג' עבדאלה על גבי הפיגום שהותקן בצורה לקוייה, ניתק לפתע אחד מחלקיו, ומעוואיה אלחאג' עבדאלה נפל מגובה של 6 מטרים אל רצפת הבטון בקומת הקרקע ונפגע בגופו, תוך שנגרמו לו שבר פרונטלי, שברים בצלעות, חזה אוויר דו צדדי, קרע בטחול, שברים באגן ובכף היד והוא אושפז במשך חודש ימים. עד היום סובל הפועל מקשיים בריאותיים קשים.

כתב האישום שהוגש ייחס לנאשמים התנהלות רשלנית אשר גרמה לחבלותיו של מעוואיה אלחאג' עבדאלה, באשר יעקב יוסף בתפקידו כמנהל העבודה לא פיקח בצורה מספקת על העובדים ועל הבטיחות, לא דאג שהפיגום יהיה תקין ולא נהג כמנהל עבודה סביר ואילו החברה הקבלנית לא פעלה למינוי מנהל עבודה מוסמך, לא בדקה את תקינות הפיגום והתקנתו כנדרש ולא פעלה כפי שחברת בנייה אמורה לפעול.

הנאשמים, שיוצגו ע"י עו"ד ד"ר ניסן שריפי טענו, בין השאר,  כי אכן למדו את הלקח מהאירוע הלא פשוט בו היו מעורבים וכי הם בוחנים בקפידה את נוהלי הבטיחות ואת הקבלנים שהם מעסיקים, והדבר מלמד על שינוי שחל ועל הבנה והפנמה של הנדרש מהם במסגרת עבודתם. לפיכך, ביקש ד"ר שריפי, בניגוד לעמדת הפרקליטות, שלא להרשיע את הנאשמים.

לבסוף, קיבל בית המשפט את טיעוניו של ד"ר שריפי, וקבע כי מנהל העבודה, יעקב יוסף לא יורשע בדין, אבל ישלם פיצוי בסך של 30,000 ₪ לנפגע וירצה 250 שעות לתועלת הציבור.

 

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות