קורונה והוצאה לפועל

6 0

כידוע, על מנת לפתוח תיק הוצאה לפועל כנגד חייב ישנה חובה לשלוח אזהרה בטרם נקיטת אי אלו הליכים. באזהרה אותה יקבל החייב יינתנו לו 30 ימים להגיע ולהסדיר את חובו ו/או לחילופין 30 ימים להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל.

לאור נגיף הקורונה אשר פרץ לחיי כולם, צפויים בחודשים הקרובים להיוולד עשרות אלפי חייבים חדשים אשר צפויים לקבל מכתב אזהרה בטרם נקיטתם של אי אלו הליכים. חלקם נטלו הלוואות שעתה אינם מסוגלים להחזיר, אחרים קרסו בעסקים וכדומה, בשורה התחתונה, לאזרחים רבים עתה אין יכולת כלכלית לעמוד בהתחייבויות מה שעשוי להביא לפגיעה רבה במשק ולגל של פניות להליכי חדלות פירעון.

לאור האמור לעיל, פעלו ברשות האכיפה והגבייה לגיבוש רפורמה  לפיה מעוניינים לתת לחייבים אפשרות להסדיר את חובם כאמור באזהרה תוך פרק הזמן של עד 90 ימים [ 3 חודשים] ולא כפי שהיה נהוג עד היום [ 30 ימים].

הצפי הוא כי בימים הקרובים יוגש תזכיר חוק כאשר במקביל במשרד המשפטים יחד עם רשות האכיפה והגבייה פועלים להסדרת אופציית הארכת המועד כאמור לעיל, בנוסף ייבחנו אפשרויות נוספות לפיהן כפי הנראה ינהגו באופן מקל כלפי חייבים אשר משלמים את התשלומים במועדם ובזמנם כך שיקבלו הנחות משמעותיות על הריבית העתידית שנושא התיק.

זאת ועוד ישנה בחינה של האפשרות להוזלת מחירי שכר הטרחה של עוה"ד המייצגים את הנושים, כאשר בפועל מה שצפוי לקרות הוא כי חייב אר משלם את תשלומיו במועדם והגיש בקשה סדורה ע"י עו"ד לרשם ההוצל"פ, עתיד ליהנות לא רק מהנחות על הריביות אלא אף להוזיל את עלויות שכר טרחת עוה"ד של הצד השני אשר מאז ומעולם מועברים דרך החייבים בעצמם כחלק מהחוב, לשכר טרחה מינורי בלבד.

אם כן אכן בשורה לחייבים השונים אלא שככול ולא תטפלו בחובות הרי שעתידכם עומד בסכנה, על מנת לקבל וליהנות מההטבות השונות עליכם לדעת כי בראש ובראשונה יש לטפל בחובות ולגשת לעו"ד המתמצה בתחום.

אפשרות נוספת להסדיר חובות כאמור הינה דרך ניהול מו"מ מקצועי של איש מקצוע- עו"ד מהתחום אשר עשוי במרבית המקרים ובעיקר בתיקי הוצל"פ ישנים להשיג עבורכם הנחות בכל תיק של עד 90% ובמקרים מסוימים עד לחנינה מלאה מהחובות ללא כל תשלום.

מאחלים לכם בהצלחה בדרככם המשפטית

אייל קורסיה- עורכי דין

ליצירת קשר

טלפון: 050-6351208

Related Post

הכישלון לא יתום

Posted by - 27 בפברואר 2019 0
עמותת אור ירוק: מדינת ישראל שילמה כ-4 מיליארד שקלים לנפגעים בתאונות דרכים בעבודה בעשור האחרון; את המחיר הכבד בכישלון במאבק…

תנופת בניה

Posted by - 6 בספטמבר 2022 0
ועדת המשנה לתכנון ובניה, אישרה השבוע שתי תוכניות פינוי – בינוי נוספות.במרכז העיר, ברחוב גורדון 7-9 אושרה להפקדה תוכנית לחידוש…

לקראת התפקיד הבא

Posted by - 24 בינואר 2023 0
מתחילים בקרוב תפקיד חדש ? מתכננים ? כדאי שתקראו את המאמר הבא מאת: עו"ד שרון הר זהב- מנהלת הדרכה ומפתחת מיזם דיגיטלי ללימוד ניהול, פרקטיקה ומיומנויות מבכירים במשק הישראלי. שינויים בעולם העבודה קיימים ועם פיתוח הטכנולוגיה ובין היתר בינה מלאכותית, הקדמה והחדשנות, העתיד של עולם העבודה אינו ידוע מראש ולוט בערפל. תפקידים ישנים מתייתרים, תפקידים חדשים נוצרים, חברות מתייעלות ומפטרות עובדים ועובדים פעילים לעיתים מרגישים שאין להם ביטחון תעסוקתי וזהו דבר שעשוי להוביל ללחצים מבית ומחוץ. לעיתים גם תהליך של חיפוש עבודה הוא מאתגר ודורש משאבים נפשיים. לפי מחקרים אנשים כיום מחליפים מספר תפקידים במהלך הקריירה שלהם. דני נוה- כיהן הן כשר הבריאות והוביל את הוביל את יציאת מערכת הבריאות ממשבר כלכלי קשה  והן כיו"ר דירקטוריון כלל החזקות עסקי ביטוח וחברת הבת שלה כלל ביטוח ופיננסים המנהלת כ-200 מיליארד שקל של נכסים פיננסים, כיום מכהן כנשיא ומנכ"ל הבונדס וגם מרצה במיזם הדיגיטלי ללימוד ניהול, פרקטיקה ומיומנויות מבכירים במשק. דני מספר בהרצאתו "משולחן הממשלה לשולחן הדירקטוריון" בין היתר על הכנה נכונה לתפקיד חדש. במסגרת ההכנה להרצאה ובמסגרת תפקידי כמפתחת המיזם הדיגיטלי ללימוד פרקטיקה מבכירים במשק, שאלתי את דני שאלה חשובה שוודאי תעניין רבים: "דני, אתה הגעת לטופ במגזר הציבורי בתפקיד שר הבריאות וגם הגעת לטופ במגזר העסקי  בתפקידך כיו"ר כלל החזקות עסקי ביטוח, אני בטוחה שזה לא במקרה וגם לא במזל, אולי קצת מזל, אבל לא הרבה מזל. כיום יש המון אנשים חכמים, מוכשרים, חרוצים, מוכוונים מטרות הארגון שהיו חולמים להגיע למשרות כאלה ולא תמיד מצליחים, ואף עצם היותם אנשי המקצוע החרוצים והטובים ביותר הם לא תמיד מתקדמים למשרות ניהול ולעיתים בארגונים מביאים מנהלים מבחוץ שלאו דווקא מקצועיים בתפקיד עצמו. אני בטוחה שעשית משהו שונה, לכן השאלה שלי הינה: "אם היית יכול לפגוש את עצמך לפני 30 שנה, ערב לפני כניסתך לארגון גדול לראשונה, מה היית מלמד את עצמך?"…

משפצים את החזית

Posted by - 31 באוגוסט 2021 0
נחצה רף של 300 בניינים שעברו פרויקט חיזוק ושיפוץ חזיתות ב2021, למעלה מ- 6,000 יחידות דיור ברחבי העיר והיקף פעילות של כרבע מיליארד שקלים עיריית נתניה, באמצעות ח.ל.ת.  –…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות