על חובות, תספורות וחייבים

6 0

הבשורה החדשה לשנת 2020: דרך מקוצרת למחוק חובות. הבעיה: מרבית החייבים אפילו לא יודעים שיש להם אפשרות לבחור בדרך זו. עו"ד אייל קורסיה עושה סדר

מאת עו"ד אייל קורסיה

כידוע, החל משנת 2020 אדם אשר רוצה לסיים ו/או למחוק את חובותיו ולפנות להליך פשיטת רגל הרי שלא יוכל עוד שכן אין עוד מושג כזה. במקום הליך פש"ר, יופנה החייב להליך לפי חוק חדלות פירעון אשר דומה מאוד במהותו להליך הפש"ר המוכר לכולם.

רבים מהחייבים שואלים: האם ניתן לקבל תספורת לחובות בזמן מקוצר ולא כפי הנהוג עד היום בהליך פשיטת רגל או חוק חדלות פירעון שם נדרשים החייבים לשלם צו תשלומים משך 18 חודשים ולהגיש דוחות חודשיים ולאחרי כן עליהם לעמוד בתכנית פירעון עתידית.

אם עד היום ניתן היה למחוק חובות בפרק זמן של בין שנה וחצי לארבע וחצי שנים, כיום ולאור המצב במדינת ישראל לפיו אנו הולכים לקראת בחירות נוספות, הרי שלא יהיה לכאורה מי שידאג ליישום ולתיקונים שונים בזמן הקרוב בחוק החדש – חוק חדלות פירעון. על כן הוחלט כי הוראת השעה (חוק זמני עד להקמת הממשלה) לפיה יוכלו חייבים למחוק את חובותיהם כבר בהוצאה לפועל בתוך 3-6 חודשים ומבלי להגיש דוחות חודשיים, תוארך כך שניתן יהיה להגיש בקשות למחיקת החובות ולקבלת הפטר דרך ההוצאה לפועל עד ליום 16.6.2020.

עד היום הוגשו בסה"כ 7,705 בקשות מתוכם 2,232 הפטרים ניתנו, כאשר בפועל זכאים לגשת להליך עשרות אלפי חייבים אשר אינם מנצלים את הוראת השעה בשל פחד, כי יפוזר תיק האיחוד או כי ידרשו מהם דברים נוספים. אז זהו, שלא!

בליווי נכון של איש מקצוע- עו"ד הוצאה לפועל, עו"ד חדלות פירעון, עו"ד מחיקת חובות, תופתעו לגלות כמה זה קל ומהיר, תופתעו לגלות כי כל מה שחשבתם הוא רק בראש שלכם ואותו הראש הוא זה שעוצר אתכם מלהשיג חיים חדשים.

מי זכאי להיכנס למסלול המקוצר למחיקת חובות כבר בהוצאה לפועל?

עפ"י התיקון החדש לחוק ההוצאה לפועל, יכול רשם ההוצאה לפועל לתת הפטר מחובות לחייב אשר נמצא באיחוד תיקים מעל 3-4 שנים או היה באיחוד תיקים משך שנים עד לאחרונה ותיקו פוזר ובתנאי שחובותיו אינם עולים על סך של 800,000 ₪ וכי החייב משלם/שילם את צו התשלומים לפחות 18 חודשים אחורה.

במילים אחרות, אם הוצאתם דו"ח תיקים מרוכז מההוצאה לפועל ורשום לכם כי אתם חייבים מוגבלים באמצעים ויש לכם תיק איחוד בו אתם משלמים צו תשלומים נמוך במשך שנים ארוכות (כאשר בפועל החוב רק הולך וגדל על אף התשלומים שלכם), הרי שייתכן כי אתם זכאים להיכנס להליך המקוצר ולמחוק את החובות בכפוף לקבלת הפטר מרשם ההוצאה לפועל.

איך מגישים בקשה?

על מנת להגיש בקשה, חובה להיוועץ עם עו"ד שכן כחלק מהמסמכים אותם מגישים ישנם מסמכים לחתימת ולאימות עורכי הדין המייצגים אתכם (לדוגמא: כתב ויתור סודיות מאומת, תצהיר ערוך כדין וכו…), עורך הדין יערוך עבורכם את הבקשה ויעגן אותה בהתאם לסעיפי החוק השונים ויעבירה להחלטת הרשם. לאחר מכן ייקבע דיון בעניינכם, בו עוה"ד המייצג אתכם יוכל לטעון עבורכם את טענותיו המשפטיות ולהשיג עבורכם את ההפטר. קל ופשוט.

הכותב, עו"ד אייל קורסייה, מומחה לתהליכי חדלות פירעון וייצוג חייבים. טלפון: 050-635-1208

Related Post

נערכים לכל תרחיש

Posted by - 11 בנובמבר 2020 0
לצד המאבק בצמצום תחלואת הקורונה, נמשכת ההיערכות בעיר למצבי חירום שונים. בשבוע האחרון התכנסה ועדת פס"ח (פינוי סעד חללים)  השנתית בראשותו של המשנה לראש העיר…

נטו חופשות,  הללויה!!!

Posted by - 17 בינואר 2018 0
בשורה משמחת להורים ואולי גם לתלמידים: "בית הספר של החגים" יוצא לדרך. 10 ימים יקוצרו מהחופשות. בנתניה ההורים ישלמו 20…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות