על הפטרים ומחיקת חובות

3 0

הפטרים ומחיקת חובות בהליך מזורז (מחיקה  של החובות תוך כ-4 חודשים בלבד) יהיו בתוקף עד ליום 5/9/2019 כאשר לאחר מכן ייכנס לתוקפו החוק החדש – חוק חדלות פירעון.

עד היום היה נהוג, כי חייב אשר לו מספר תיקי הוצאה לפועל המצויים תחת איחוד תיקים ותחת תשלום חודשי קבוע יהיה רשאי בהתאם לקריטריונים השונים, להגיש בקשה למתן צו הפטר לחובותיו ובכך בעצם לקבל "תספורת" על חלק מאותם חובות – זאת במקרה וחובותיו אינם עולים על סך של 800,000 ₪.

אותו הליך מזורז (חוק השמיטה-תיקון 57 לחוק ההוצל"פ) אשר יהיה בתוקף עד ליום 5/9/2019, צפוי לסגור שעריו יום לאחר התאריך האמור ובמקומו ייכנס לתוקף חוק חדלות פירעון אשר בא להסדיר את אופן הליכי " מחיקת החובות" או מתן ההפטרים לחייבים בישראל ולעיתים גם בחו"ל.

עד כה ההליך הנוכחי היה יחסית קליל, לא מסורבל וקצר באופן משמעותי מזה החדש שייכנס בקרוב. נכון להיום ניתן למחוק חלק ניכר מהחובות. אם אכן יש לכם תיק איחוד מוגבל באמצעים למשך לפחות ארבע שנים בו אתם משלמים לפחות 18 חודשים, שאז תהיו זכאים לגשת למסלול הפטר לפי חוק השמיטה הזמני ואשר בעטיו תהיו זכאים למחוק את כלל החובות שלכם תוך פרק זמן מקסימלי של בין 3-6 חודשים בלבד.

עפ"י ההליך החדש "חוק חדלות פירעון" שם לו המחוקק למטרתו העיקרית את שיקום חיי החייבים בישראל על-ידי מתן צו לשיקום כלכלי – בעטיו יידרש החייב לשלם תשלומים קבועים למשך כשלוש שנים לפחות, אשר לאחריהם יהיה זכאי לקבל הפטר ומחיקת כלל חובותיו.

החוק החדש אכן מביא עמו בשורה טובה לחייבים השונים על-ידי זה שהם מקבלים תכנית שיקום, אשר לאחריה ידעו איך לא לחזור על אותם טעויות שהובילו אותם לחובות. הכי חשוב הוא, כי ככל ויעמדו בתכנית השיקום, הרי שיהיו זכאים למחוק החובות.

עפ"י החוק החדש, חובות חייבים אשר נמוכים מהסך של 150,000 ₪ יתנהלו כבר בהוצאה לפועל ללא כל פניה לערכאה שיפוטית נוספת, בעוד חובות שמעל לסך האמור ינוהלו עפ"י רוב בין כתלי בית משפט שלום ולא כפי שהיה נהוג עד היום בבתי המשפט המחוזיים/ בהוצאה לפועל.

כך או כך חשוב וראוי להבין, כי אכן המדובר על הליך מבורך לטובת החייבים, אך ראוי לדעת שההליך החדש טומן בתוכו גם מטרות והליכים אשר יש בהם להרע את מצב החייבים מאשר זה שהיה נהוג עד היום. אז מה לעשות? לבדוק את הסיטואציה המשפטית שלכם, מומלץ באמצעות עורכי דין שתחומים אלה הינם מומחיותם.

 

הכותב, עו"ד אייל קורסיה ממשרד עו"ד אייל קורסייה ושות'. טלפון: 050-6351208 אתר: http://www.adv-dk.co.il/

 

Related Post

רפואה חובקת עולם

Posted by - 18 ביולי 2018 0
ד"ר יונתן רינגו, מנכ"ל בית החולים "סיני" בבולטימור קיים ביקור רשמי במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו בנתניה.  ד"ר יונתן רינגו,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות