כחודש לאחר הבחירות עדיין אין קואליציה: כולם רוצים להיכנס פנימה ולשבת על כיסא הסגנות בשכר אך אין באמת מקום

4 0

כחודש ימים לאחר הבחירות דומה, שמרים פיירברג-איכר תקבל את ההחלטות בהתאם לסיכום עם מי שהתמודד מולה יוני שטבון. רק אז תושלם מלאכת הרכבת הקואליציה.

לדעתי, תוצאות הבחירות קבעו שהקדנציה הבאה תהיה משעממת. מדוע? מכיוון שכולם, לפחות מאחורי הקלעים, רוצים להיכנס פנימה למרכבת הקואליציה. כבר כעת ברור, שיהיה צפוף שם ולא יהיה מקום לכולם – כשעיקר הצפיפות היא על ארבעת כסאות סגן ראש העיר בשכר. לעברם, לוטשים עיניים כמעט כל ראשי המפלגות. אלי דלל כבר הוצג כסגן וכמ"מ ראש העיר.

להערכתי, כך תיראה מפת הקואליציה. סגן נוסף יבוא מש"ס. למרות שראש העיר התאכזבה ממה שקרה בבחירות כשלא מעט ממצביעי ש"ס הצביעו ליוני שטבון ולא על דעת ההנהגה. אולם, אכזבה לחוד ופוליטיקה לחוד: בדיוק כמו שהקואליציה של נתניהו תלויה בש"ס, לא נראה לי שמישהו ייקח סיכון ויתעסק עם אריה דרעי. כן, כאשר יו"ר ש"ס המקומי, חגי חדד, הגיע לפגישת בנושא הוא אמר בצורה ברורה: כל סיכום יש לבצע עם ההנהגה, או בעברית, דברו עם אריה דרעי.

השמועות אומרות שיש סיכום עם גל וישראל ביתנו על סגן נוסף ברוטציה, ונותרנו עם סגן רביעי בשכר – לשם מכוונים את שירי חגואל סיידון. מה עם טלי מולנר? ציפורי השיר מספרות שתהיה סגנית ברוטציה עם שירי חגואל סיידון. תם ולא נשלם!

יוני שטבון הציג את דרישותיו. אם ייענה בחיוב, הוא יהיה סגן. עד שלא יסגרו איתו, לא יסגרו עם אף מפלגה. חוש הריח שלי מריח שהוא המועמד המחוזר ביותר. אם הוא בפנים, הרי שגל וישראל ביתנו בסכנה. במקביל, מנסים לחבר את דני בשארי מהבית היהודי לש"ס, שם מדברים על אפשרות שמשה לוי מספר 3 ברשימה יפרוש לסיעת יחיד. השבוע גם התאחדו עופר אורנשטיין ואדיר בנימיני עם אהרון אורגד לסיעה אחת, ובמו"מ הקואליציוני ביקשו סגנות ודרישות נוספות ולפי עופר אורנשטיין הם 90% באופוזיציה.

מרים פיירברג איכר יודעת היטב, שאין מקום לכולם והיא יושבת בלשכתה ומחכה. היא לא ממהרת, כי היא מבינה שהזמן פועל לטובתה. אנו בשלב בו "ירוצו הנבחרים לפנינו". אפרים בולמש והרצל קרן כנראה וימונו לתפקידים נכבדים, כך שהם יצטרפו לקואליציה. כמו גם עקיבא יצחקי שצפוי לקבל את מבוקשו. כמו גם דני בשארי מהבית היהודי, שהיה הראשון שהביע תמיכה במרים פיירברג איכר. ישיבת המועצה הבאה נדחתה על פי בקשת ראש העיר לסוף דצמבר, בשל יציאתה לחו"ל, למסע גיוס כספים שתוכנן מראש. כך שהכל מתקדם בקצב איטי. בעצם, לאן יש לראש העיר למהר? הערכה שלנו, הקואליציה תהיה רחבה ומכאן שישיבות מועצת העיר יהיו משעממות. האמנם? ימים יגידו.

 

*הכותב הינו חבר הפרלמנט הפוליטי תוכנית פוליטיקה המשודרת בימי חמישי בין השעות 18-20 ברדיו 90 fm בהשתתפות עו"ד אלי אורגד ועו"ד יוסי מכלוף.

Related Post

ניהאו גם לך

Posted by - 25 בינואר 2022 0
בשבוע האחרון מר הואן וואנהוי, ראש העיר שיאמן שבסין המונה כ – 5 מיליון איש חתם עם ראש העיר, מרים פיירברג- איכר על ברית ערים…

איך לחזור מחל"ת לעבודה ?

Posted by - 25 ביוני 2020 0
חוזרים לעבודה אחרי חל"ת ארוך בבית ? איך נעשה את המעבר קל יותר ? המשק נמצא בתהליך איטי של חזרה לשגרה,…

שוק הנדלן לאן?

Posted by - 14 בפברואר 2023 0
בכלכלה כמו בכלכלה אי הוודאות עולה על הוודאות. הרי לא סתם תחזית בנק ישראל השנתית מתעדכנת מספר פעמים בשנה שכן…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות