חוב קטן עם משמעות גדולה

4 0

לא פעם מצאתם את עצמכם מקבלים מכתב בדואר על חוב כזה או אחר שאפילו לא שמתם לב אליו; רגע לפני שתשליכו לפח הודעה על חוב, חשוב שתדעו ותבינו את המשמעויות השונות…

המשפט "לכל אחד זה יכול לקרות" אינו סתם סיסמא ואפשר אף לומר שמרבית החובות הקטנים בהוצאה לפועל, הינם נגזרת של דחיינות מצד החייב כשהוא חושב בראשו: "שטויות, הכל יעבור". אז זהו, שלא.

 

זלזול ו/ או השלכת המכתב על חובכם לפח אינה מעכבת את יתר ההליכים בתיק וכי מבחינת התובע הוא רשאי יהיה להמשיך בהליכים נגדכם כל זמן שקיבלתם לידיים אזהרה על אותו תיק הצפוי להיפתח נגדכם.

 

ראוי לדעת כי אחוזים גבוהים מהחובות של חייבים בהוצאה לפועל אינם עוברים את סך ה-100,000 ₪ מה שמביא אותי להעניק לקוראי ולקוראות "השבוע בנתניה" מספר טיפים כיצד ראוי וכדאי להתמודד עם חובות שאינם גבוהים?

כלל אצבע: קיבלתם מכתב על תשלום חוב, אל תתמהמהו, אל תשליכו לפח ואל תדחו טיפול. בידקו על מה דרישת החוב ומהם האמצעים העומדים לרשותכם במידה ולטעמכם אינכם חייבים. כל עיכוב עלול ליצור בהמשך תגובת שרשרת שתעלה לכם הרבה יותר.

שלב 1: ככל ונפתח כנגדך תיק הוצל"פ יחיד ובודד, הרי שתהיו זכאים להגיש בקשה למתן צו תשלומים לפיו תמשיכו לשלם את חובכם במסגרת ההוצאה לפועל בתשלומים חודשיים נוחים כפי שיקבע רשם ההוצל"פ בהתאם לגובה ההכנסות וההוצאות שלכם.

שלב 2: הגשתם בקשה לצו תשלומים בתיק בודד וקיבלתם החלטה לפריסת החוב, עתה כדאי לגשת ללשכה המטפלת ולבקש ליישם את ההחלטות לרבות על יישום של ביטולי עיקולים שאחרת וללא בקשת יישום העיקול ימשיך לעמוד.

שלב 2: ככל ולכם מעל תיק הוצאה לפועל 1 הרי שתוכלו להגיש בקשה לאיחוד תיקים בגובה 3% מערך החובות בתיק- המשמעות של 3% הינה חשובה שאז תוכלו להמשיך לשלם את חובכם בתשלומים חודשיים בגובה 3% כשאתם ללא עיקולים וללא הגבלות כך שאף נושה לא יכול לפעול בתיק כל זמן שאתם עומדים בצו התשלומים.

שלב 3: מעקב אחר התיק והתשלומים בו. לא פעם משלמים חייבים את חובם ביתר, ראוי להבחין ולעקוב אחר תשלומי התיק וסיומו ואף לעקוב אחר סגירתו.

שלב 4: כדאי להבין, כי במידה ונקלעתם להוצאה לפועל הדבר עלול להכתים אתכם ולפגוע בכושר מתן הלוואות אליכם מאת הבנקים לרבות על רישום שלילי בחברת bdi מה שיקשה על כל התנהלות בנקאית בעתיד. על כן השלב הנוכחי הוא החשוב ביותר והוא: לא לחזור על אותה טעות פעמיים! עם קבלת המכתב הראשוני יש לטפל בחוב וליצור קשר עם התובע וליישב את העניין בצורה שקטה ונכונה ללא כיתום.

(((הכותב, עו"ד אייל קורסיה, מומחה לטיפול בהוצל"פ, חייבים, פשיטות רגל ועוד. לשאלות: 050-6351208. אתר: http://www.adv-dk.co.il

Related Post

המדריך המלא לחייבים

Posted by - 24 באוקטובר 2019 0
פשיטת רגל או חדלות פירעון? הסכמים ללא הליך משפטי או הגעה להסדרים? על השאלה מה עדיף עונה עו"ד אייל קורסיה…

פתרונות חכמים

Posted by - 20 בפברואר 2018 0
מנכ"ל עיריית נתניה יוסי בן-חמו ביקר בשבוע שעבר (13-14/2) בתערוכת "מוני אקספו" של מרכז השלטון המקומי ועצר לשמוע מיו"ר ובעלי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות