"זהו פרויקט הדגל בתחום הבניה בנתניה"

3 0

השבוע נערך כנס שיתוף ציבור בעניין קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת קרית נורדאו בעיר. התושבים השותפים לפרויקט התרגשו למשמע הבשורה על קבלת האישורים ממשרד הבינוי ומעיריית נתניה, והפרויקט צפוי להתחיל לקראת סוף 2019.

מאות אנשים נרגשים הגיעו ביום ראשון השבוע למרכז התרבות על שם אריק איינשטיין בעיר ימים. המשותף לכולם הוא מקום מגוריהם הנוכחי והעתידי. תושבי שכונת קרית נורדאו, ובמיוחד אלה המתגוררים במתחם הרחובות קרן היסוד, זלמן שניאור ושי עגנון, יחוו בשנים הקרובות התחדשות אמיתית כשיהיו שותפים לאחד הפרויקטים השאפתניים שנעשה בתחום הבנייה בעיר נתניה ובארץ בכלל. במסגרת הפרויקט, אותו יזמה  קבוצת הבנייה והיזמות 'בן-דוד הרצל', יכלול את הריסתן של 208 יחידות דיור ישנות, לטובת הקמת מספר רב של בניינים הכוללים 855 יחידות דיור חדשות, כל זאת במסגרת פרויקט פינוי בינוי.

בכנס שיתוף הציבור, בו הציגו האחראים על הפרויקט את התכניות העתידיות שלו וכן בישרו לתושבים על קבלת האישורים ממשרד הבינוי והשיכון ומעיריית נתניה, השתתפו גם האדריכלית גלי דולב, השותפה בקבוצת הניהול 'וקסמן גוברין גבע', כן מהנדס העיר, אבנר אקרמן, ושומרי בן-דוד מקבוצת 'בן-דוד הרצל'.

IMG-20180312-WA0005

"החברה שלנו פועלת עוד משנות השבעים ואני דור שני לה" מספר שומרי, "משנת 2010 התחלנו לקחת על עצמנו את נושא ההתחדשות העירונית, בתחילה כפרויקט תמ"א 38. אך כשראינו את הרצון הגדול של האנשים בשכונת קרית נורדאו להשתדרג, הבנו שאפשר לעשות בשבילם משהו הרבה יותר גדול. בכנס שאנחנו מקיימים היום, אנחנו מבשרים לתושבים שקיבלנו את האישורים הדרושים ממשרד הבינוי ועיריית נתניה, כך שהפרויקט נכנס למתכונת של ועדות עירוניות לתכנון מהיר, וזה אומר שכל הליך האישורים התקצר באופן משמעותי".

מתי אמורות להתחיל העבודות לאחר הצעד הגדול שעשיתם בכל נושא האישורים?

"העבודות צפויות להתחיל לקראת סוף שנת 2019 וצפויות להיערך כשלוש עד חמש שנים. זמן הבנייה יהיה כפוף לצורה בה נבצע את הפרויקט והאם זה יהיה בבת אחת או בפינוי ובנייה הדרגתיים. בכל מקרה, התמורה לתושבים תהיה ענקית. מעבר לעובדה שהנכסים שברשותם ישתדרגו לבניינים חדשים, בשכונה חדשה, עם פארק חדש שיעבור במרכזה, כל דייר יקבל תוספת שטח לדירה שלו, מרפסת וכן חניון תת קרקעי. זאת תכנית שנושאת בה את בשורת העתיד".

למה היה חשוב לכם לכנס את תושבי השכונה היום?

"הכנס היום נועד בעיקר כדי לבשר על קבלת האישורים, אך הוא לא משהו יוצא דופן בפרויקט. לאורך כל העבודה אנחנו משתפים את הציבור בהכול. אני כל הזמן אומר לאנשים שעובדים איתי שאנחנו בסך הכול שליחים של התושבים. הם שלחו אותנו לבצע משימה כדי שנספק את התוצאות. והנה, היום אנחנו כאן כדי לבשר על צעד ענק באותה משימה. לא מדובר כאן בבניין יחיד אלא בשכונה שלמה ואני מקווה שהפרויקט הזה יציף עוד ממיזמים מסוגו בעיר".

למה רציתם להתמקד דווקא בשכונת קרית נורדאו?

"רצינו להתחיל פרויקט גדול כזה עם התושבים מהשכונה הזאת מכיוון שאלה אנשים שמגיעים מלמטה ויש להם רצון עז להתקדם. אלה אנשים שהגיעו בעליות מאתיופיה, טריפולי וברית המועצות, וכשהם הגיעו לכאן שמו אותם במקום הזה ואמרו להם שאלה הדירות שהם מקבלים. לכן עבורם הפרויקט הזה הוא ברמת החלום שמתגשם ואפשר לראות את זה על הפנים שלהם. זה לא משהו שקורה כל יום ואנחנו מדברים על משהו באמת גדול מאוד ופנטסטי".

איך התנאים שמקבלים התושבים עד הכניסה לדירות החדשות שלהם?

"כל אחד מהדיירים מקבל תשלומי שכירות מאיתנו ואפשרות למצוא דירה לעצמו איפה שיבחר. במידה והם לא מצליחים למצוא דירה בעצמם, אנחנו מציעים להם מספר חלופות כדי שיוכלו לבחור. זאת לוגיסטיקה מאוד מורכבת מכיוון שאלה בניינים מאוישים ואנחנו צריכים למצוא פיתרון לכל הדיירים בהם. אם לא היינו חברה שיודעת לתת שירות לקוחות ברמה הגבוהה ביותר, הפרויקט הזה לא היה מצליח. אך אנחנו יודעים לתת את שירות הלקוחות וזה מקל על התהליך מאוד".

איך תיראה השכונה החדשה מבחינת אופי הבנייה?

"מדובר בשכונה שתכלול תמהיל מגוון מבחינת הבניינים שיוקמו, אם אלה בניינים גבוהים יותר או פחות. לדעתי זה תמהיל נכון מכיוון שכך כל דייר יוכל לבחור מה מתאים לו. התכניות לשכונה החדשה הוא גם משהו שאנחנו משתפים בו את התושבים, כך שידעו איפה יוקמו הבניינים, מתי הם יוכלו לעבור אליהם, מהם הגובה וכן הגודל של הבניינים והדירות, כל זאת כדי שאף אחד לא יהיה מופתע".

כמובן שרוב האנשים שנכחו בכנס, היו תושבי הבניינים שיקבלו את הדירות החדשות. יפעת, תושבת השכונה, שמתפקדת כועד בשני בניינים בה, מספרת על התהליך מבחינתה: "עבורנו הפרויקט מביא שינוי מאוד משמעותי. לעבור מבית ישן לחדש זאת הזדמנות שמאפשרת לנו לעשות קפיצה. התחלנו בתהליך עוד לפני מספר שנים, כשהכוונה הייתה לבצע תמ"א, אך כשהוצעה לנו תכנית פינוי בינוי הבנו שזה צעד נכון ביותר. אנחנו מרוצים מאוד מכך שהדברים הולכים לכיוון הנכון ושרואים התקדמות".

Related Post

אושרה הסדרת השייט בנחל חדרה

Posted by - 2 בינואר 2018 0
מועצת העיר אישרה חוק עזר שנועד להסדיר את השייט בנחלים, עגינת כלי שייט, והגנה על גדות הנחלים. הסדרת הנושא מאפשרת…

מגייסים חברים למלאכים של שניר

Posted by - 11 ביולי 2018 0
בימים אלה מגייסת עמותת שניר חברים לקבוצה החמישית של "המלאכים של שניר". מדובר בקבוצה שפועלת למען קבוצות מוחלשות בחברה הישראלית…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות