הניסים של מירי

6 0

מזה עשרות שנים עבדה מירי אלביק בתחום הטקסטיל והאופנה. לפני כשלוש שנים, היא החליטה על תפנית קלה, כשפתחה באופן עצמאי את המותג Miricle, במסגרתו היא מייצרת ביגוד מיוחד לבעלי מוגבלויות ומסייעת להם לחיות, להיראות ולהרגיש טוב יותר.

כשמירי אלביק פוגשת באדם עם מוגבלות מסוימת, היא אמנם מודעת למגבלה, אך רואה קודם כל את האדם. את הרצונות, הצרכים והחלומות שלו, ומנסה לחשוב איך ניתן להפוך את חייו לנוחים וטובים יותר. מתוך תפיסת העולם הזו, התפתח המיזם שבו היא משקיעה כיום את רוב זמנה ומרצה. אותו מיזם, העונה לשםMiricle , הוא ייחודי בארץ ולמעשה במידה מסוימת אפילו בעולם. היא מייצרת בגדים עבור אנשים עם מוגבלויות שונות, תוך שהיא מתאימה להם באופן אישי ולפי רצונם את אותם פרטי לבוש, כך שיענו לצרכים הפרטניים ביותר של אותו אדם וישפרו את איכות חייו ככל שניתן.

"אני נמצאת בענף הטקסטיל כשלושים שנה" מספרת מירי, "עבדתי ב'עונות' עד שנת 2014 ולאחר שעזבתי, הקמתי בשנת 2015 את מיריקל. העסק נשען על כל הידע והניסיון שצברתי במהלך השנים בענף, כשהמטרה שלשמה הוא הוקם נותנת לי הרבה מוטיבציה".

איך חשבת להתחיל לעסוק בייצור בגדים עבור אנשים עם מוגבלויות?

"הרעיון הגיע מחבר שעוסק במעלונים, שזה מוצר שמסייע לבעלי מוגבלויות לעלות במדרגות. הוא הציע לי שאקח את המומחיות שצברתי בענף הטקסטיל ואחבר את זה עם קהל הלקוחות שלו. כשהוא העלה את הרעיון זה היה מדהים מבחינתי, מכיוון שחיפשתי לעשות משהו עם ערך חברתי שייתן לי את תחושת הסיפוק. לייצר בגדים בשוק רווי עם המון חברות גדולות שעושות את זה, לא עניין אותי. ואז כשבדקתי את הנושא לגבי התחום הזה בארץ, מצאתי לתדהמתי שאף חברה לא נותנת מענה אמיתי בנושא הביגוד לאנשים עם מוגבלויות. אפילו בחו"ל, יש מספר אתרים שנותנים מענה בתחום, אך יותר לגיל השלישי, כך שהבגדים לא אופנתיים, לא יפים ובגזרות לא מחמיאות ומעוצבות".

איך התחלת להניע את העניין?

"בהתחלה חקרתי המון את העניין הטכני. נפגשתי עם הרבה אנשים בעלי מוגבלויות שונות ושאלתי אותם איזה דברים הם היו צריכים ורוצים. הבנתי שקיימת בעיה בעיקר בביגוד לפלג הגוף התחתון. הבגדים שמיוצרים בשוק מיועדים לאנשים שעומדים ולא לכאלה שיושבים בכסא גלגלים. כתוצאה מכך, הכיסים לא נמצאים במקומות נוחים עבורם, המידות לא נכונות עבורם והם נאלצים להתלבש בבגדים שלא נוחים ומתאימים להם. הרגשתי שאני יכולה לתרום בנושא הזה ולשפר את איכות החיים שלהם משמעותית".

Simsisters photography _ styling

איך התחלת? מאיזה סוג של ביגוד?

"התחלתי לייצר ליין של מכנסי ספורט. זה היה מוצר בסיסי והביגוד שייצרתי נקנה במהרה. כל מכירה הייתה ממש רוח גבית עבורי ולכן העזתי ויצרתי ליין נוסף. כל מפגש עם לקוח הוא חוויה מדהימה. אתה רואה את האור בעיניים שלהם ועד כמה הם נדהמים מהנוחות ומאיך שהדברים נראים עליהם. זה כיף מאוד לראות ונותן ערך מוסף לי ולהם".

מעבר לבגדים ולמראה החיצוני, איך הרגשת שהביגוד שלך משפיע עליהם?

"יש מחקרים שמראים את הקשר הישיר בין איך שאדם נראה לבין איך שהוא מרגיש. רואים בבירור איך תחושת הערך העצמי והביטחון העצמי שלהם עולה כתוצאה מזה שהם נראים טוב ומרגישים טוב בבגדים. אני מקבלת פידבק מדהים מכיוון הלקוחות וזה מרגש. הם לרוב מאוד מופתעים שאני יודעת את הדברים, מה נוח להם ומה לא, בתור מי שלא חווה את הקושי שלהם. הם מקשרים אותי לעוד אנשים מכיוון שהחוויה שלהם היא נהדרת וזה יפה לראות איך טוב להם ושהם רוצים שיהיה טוב גם לאחרים".

איך את מסבירה את זה שלא קיימת מודעות לנושא הזה בארץ?

"אני חושבת שלרוב לא קיימת מודעות והתעסקות בדבר. אנשים תופסים לרוב את האנשים עם המוגבלויות רק בהקשרים של מחאת הנכים או דברים בסגנון הזה. אני חושבת שזה עושה עוול לאנשים האלה. אלה אנשים עם תפקוד גבוה מאוד, עם משפחות, עם קריירות מצליחות. הם לא חווים את המגבלה שלהם בצורה הסטיראוטיפית. הם רוצים לעשות הכול והם עושים הכול. הם קמים בבוקר, הולכים לעבודה, יוצאים לפעילויות שהרבה מהן ספורטיביות והם אנשים חזקים מאוד רגשית. כשאני נפגשת איתם החוויה היא לא של מפגש עם אנשים בעלי מגבלה. אני מכירה הרבה אנשים ללא שום קושי פיזי שלא עושים חצי ממה שהלקוחות שאני פוגשת עושים בחיים שלהם".

איך באופן כללי חברות לא מספקות מענה מבחינת הביגוד לאנשים עם מוגבלויות?

"אני חושבת שרוב החברות פונות לייצור במסה ולכן הן עושות את הכול במזרח. העניין הזה הוא נישה, ולכן מצומצם יותר. הוא מצריך להתאים לדרישות של כל לקוח ולכן צריך יותר דיוק ורגישות. בזה החברות הגדולות לא חזקות ולא משתלם להן מסיבות כלכליות להיכנס ולהתחיל לעסוק בנישה המסוימת הזאת. אצלי היחס שאני מעניקה לכל לקוח הוא אישי, כשלרוב אני מגיעה ללקוחות הביתה, כי במרחב האישי שלהם הרבה יותר טוב ונוח להם למדוד ולהחליט. אם יש בגד שהם רוצים וצריך תיקון והתאמה אליהם אני עושה גם את זה".

יש עוד כיוונים בתחום הזה שאת מעוניינת להיכנס אליהם?

"אני מייצרת בגדים עבור גברים, נשים וילדים. אני רוצה להיות אוטוריטה בתחום, לא רק בנושא הביגוד. יש עוד הרבה מוצרים שאפשר להתאים לאנשים עם מוגבלויות כדי לסייע להם, אם זה נעליים ועוד. אני מקווה שעם הזמן יתאפשר לי להגיע לכל הדברים האלה".

 

אתר מיריקל בכתובת: www.miricle.co.il.

Related Post

התחדשות עירונית בקרית נורדאו

Posted by - 23 בספטמבר 2020 0
הוועדה המחוזית מרכז אימצה את החלטת הוועדה המקומית נתניה והחליטה להפקיד תוכנית מתאר להתחדשות עירונית בקריית נורדאו בנתניה.  התוכנית כוללת…

על קנאביס והמדיניות החדשה

Posted by - 11 ביוני 2019 0
מדיניות אי הפללה למשתמשי קנאביס הפכה למושג רווח במחוזותינו: מהי המשמעות, מה זה אומר בפועל וכיצד לנהוג במקרה ו… נושא…

עובדי "מקורות" מסייעים לחקלאים

Posted by - 1 בנובמבר 2023 0
עובדי חברת המים "הלאומית" מקורות סייעו בשעות הפנאי שלהם לחקלאים אשר נותרו ללא ידיים עובדות בתקופת הלחימה האחרונה מעזה. בימים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות