החל מהחודש: חובות עד 150,000 ימחקו ישירות בהוצאה לפועל, ללא צורך בפניה לבית משפט

5 0

עו"ד אייל קורסיה במדריך לחייבים מוגבלים באמצעים

מאת עו"ד אייל קורסיה

בעקבות כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון החדש, חייבים עם חובות אשר אינם עולים על סך של 150,000 ₪, יוכלו למחוק אותם ישירות בערוץ חדש שנפתח בהוצאה לפועל. בכך, לחסוך פניה לבית משפט בבקשת פשיטת רגל או חדלות פירעון.

חייבים אשר להם חובות עד גובה 150 אש"ח יוכלו לנצל את ההליך החדש ולנסות להיכנס למסלול מחיקת חובות של כ-12 חודשים, במסגרתו ישלמו מידי חודש צו תשלומים כאשר לאחר כתשעה חודשים וככל ויעמדו בכל הדרישות, יהיו זכאים לקבל תכנית שיקום כלכלית – בה יכלל גובה הסכום הסופי אותו על החייבים להחזיר בתשלומים. בסיומה של התכנית שתיקבע, צפויים הם לקבל הפטר חלוט לחובות ולהתחיל בחיים חדשים נקיים מחובות.

המשמעות היא, כי אם עד היום רק חייבים אשר היו באיחוד תיקים והוכרזו כחייבים מוגבלים באמצעים ושילמו משך לפחות 3-4 שנים האחרונות את צו התשלומים ללא כל מחדל, היו זכאים לגשת להליך מחיקת חובות בהוצאה לפועל, הרי שמעתה גם אם לכם תיקי הוצאה לפועל רבים שלא טיפלתם בהם מעולם ולא הוכרזתם מוגבלים באמצעים ו\או לא ביצעתם איחוד תיקים, תוכלו לגשת להליך מחיקת החובות החדש ישירות בהוצאה לפועל ע"י עו"ד – בתנאי שהחוב הכולל אינו עולה על הסך של 150,000 ₪.

עורכי הדין אשר עוסקים בתחום עברו ו/או יעברו הכשרה מיוחדת לצורך בחינת החוק החדש ודרכי הטיפול בחייבים הזכאים להליך מחיקה. ראוי להבין, כי פניה לעו"ד מנוסה עשויה להניב פירות מה שלא כך במקרים אחרים בהם חייבים לעיתים עושים טעויות הרות גורל בשלבים הראשונים לחיי התיק אשר משפיעות על התוצאה הסופית בהליך.

החוק החדש הינו חוק נוח יותר מזה שהיה נהוג עד (פשיטת רגל), בין השאר, מכיוון שהוא קצר יותר, יעיל יותר ובסופו אלפי חייבים ייצאו בתוך כשנה ממעגל החובות.

באופן אישי, אני מאמין, שהדבר החשוב ביותר לכל תושב במדינה, הוא לא להזניח את החובות אשר צוברים ריביות מיום ליום. כיום, עומדות לרשות חייבים דרכים רבות למחוק או לצמצם משמעותית חובות. כמו בכל תחום, רצוי ומומלץ לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום כדי להכיר את האפשרויות העומדות בפניכם וכדי להשיג את הטוב ביותר עבורכם.

הכותב, עו"ד אייל קורסיה, עוסק בייצוג חייבים מול כלל המוסדות והגורמים, וכן ייצוג נושים. אין במאמר זה לשמש כהמלצה מכל סוג שהוא ו/או תחליף לייעוץ משפטי אישי. טל': 050-6351208 אתר: http://www.adv-dk.co.il/

Related Post

עיכוב הליכים, מה זה אומר ?

Posted by - 1 בדצמבר 2020 0
עיכוב הליכים מהו ומה ההבדל בין עיכוב לביטול? עיכוב הליכים הינו אקט משפטי אותו מבצע עורך הדין המטפל בכם המאפשר…

חדשות הנדל״ן בעיר

Posted by - 11 במאי 2022 0
חברת אורון נדל"ן, מקבוצת אורון אחזקות והשקעות, נמצאת בשלבי תכנון של שני פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בנתניה.  1. ברח' ראשון לציון בעיר,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות