אצבע מאשימה למדיניות הממשלה

5 0

הקבלנים: "אם המדינה היתה עושה מה שאנחנו מציעים – כל רוכש דירה היה חוסך חצי מיליון שקל"; כך עולה מניתוח מיוחד שערכה התאחדות הקבלנים בוני הארץ לסיכום העשור

מאת יאיר אברהם

אם המדינה הייתה מטפלת בחסמים ובמגבלות שהיא משיתה על שוק הנדל"ן הישראלי, כל רוכש דירה היה חוסך כחצי מיליון שקל (493 אלף שקל) ממחירה של דירה ממוצעת בשווי 1.7 מיליון שקל, כך עולה מניתוח מיוחד שערכה התאחדות הקבלנים בוני הארץ לסיכום העשור האחרון בשוק הנדל"ן הישראלי.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), מחירי הדירות זינקו ב-48% מאז 2011 ועד היום, ועלויות הבנייה עלו ב-51% בתקופה זו. ואולם, מכיוון שעלויות הביצוע מהוות רק 37% ממחיר דירה, הרי שעלייה זו היתה אמורה לגרור עליית מחירים כוללת של 19% בלבד בתקופה זו.

כך, יתרת הזינוק במחירי הדירות בעשור האחרון (29% נוספים) היתה יכולה להימנע לו המדינה היתה נוקטת צעדים "פשוטים" שהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מעלה על סדר היום כבר שנים – והמשמעות היא חיסכון כספי עצום לרוכשי הדירות.

רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, התייחס לטיפול המקומי בעיר שלו בשוק הדיור והתחדשות עירונית במרכז העיר בפרט. לדבריו, "מרכז העיר זקוק לזריקת מרץ, זקוק לאוכלוסייה חדשה וחזקה כדי שיהיה אפשר להחיות אותו מחדש. חייבים לקדם את ההתחדשות העירונית בנתניה – ולא רק פינוי בינוי אלא גם תמ"א 38 – לטובת התושבים וגם לטובת העיר, כי אחרת מרכז נתניה ידעך ויגסוס".

צילום יח"צ

Related Post

ספארי פראי

Posted by - 2 באוקטובר 2018 0
ההדפסים החייתיים היו מאז ומתמיד פריט הכרחי בארונה של כל פאשניסטה שמכבדת את עצמה. חדי העין שביננו בוודאי יבחינו שכל…

ואני…רק רציתי לשיר

Posted by - 4 בנובמבר 2020 0
זהו סיפורם של עשרות אלפי ישראלים אשר חולמים להגשים ולו חלק מהחלומות הגדולים שלהם, אלא שלצורך הגשמת החלום נדרש כסף…

כוכבי הנדל"ן

Posted by - 7 במרץ 2018 0
זכייני וסוכני רי/מקס בנתניה כבשו את הבמה בליל הכוכבים של הרשת זכו בתעודות ואותות הוקרה ב'ליל הכוכבים' של הרשת, במהלכו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות