אזעקת טרנד? מחפשי העבודה לא מסתפקים רק בשכר גבוה

5 0

השכר וההטבות הסוציאליות אינם הפרמטרים העיקריים לבחירת מקום העבודה, אלא גם נוחות וחיי חברה ואפילו האפשרות להביא למשרד את הכלב. 

אם חשבתם שמחפשי עבודה הם בעיקר חסרי תעסוקה, פורטל דרושים מדווח כי 81% מהגולשים בפורטל מחפשים עבודה בזמן שהם מועסקים במקום קיים וזאת במטרה לשפר את תנאי העבודה הקיימים שלהם.

Successful company with happy employees in modern office

התופעה נובעת מכך שישראל רושמת את אחוזי האבטלה הנמוכים ביותר כבר מעל 5 שנים ובמקצועות נדרשים מדובר בשוק של עובדים ולא בשוק של מעסיקים הנאלצים להילחם ולשמר את העובדים הטובים.

הטרנד החדש הוא לבחור מקום עבודה 'עם פלוס', כלומר לצד הפרמטרים הבסיסיים שלשל התפקיד כמו השכר ותנאי העסקה בסיסים מתפתח שוק עבודה שבוחן לעומק פרמטרים נוספים שמשפרים את איכות החיים בעבודה. המוטו של מחפשי העבודה העדכניים הוא להתקדם ולשפר את תנאיהם, לאו דווקא הכלכליים.

11111

דירוג 10 התנאים שדורשים מחפשי העבודה

מקום 1: משרה להורים – שעות עבודה גמישות

34% ממחפשי העבודה מייחסים חשיבות גבוהה ליכולת לעבוד בשעות גמישות ומותאמות להורים צעירים ובכלל. היכולת להגיע בזמן לאיסוף הילד מבית הספר או הצהרון בשעה סבירה ונוחה, משמעותית למרבית ההורים.

מקום 2: אופציה לעבוד מהבית

21.5% ממחפשי העבודה חושבים שהאפשרות הזו תקל עליהם למצוא איזון אידיאלי בין העבודה לבית ולמשפחה. במקומות בהם קיימת אפשרות לעבוד מהבית בחלק מימות השבוע או בחלקים מסוימים של יום העבודה, הביעו שביעות רצון גבוהה.

מקום 3: אירועי חברה

10% ממחפשי העבודה מייחסים לאירועי חברה כדוגמת נופש חברה וערבי גיבוש, חשיבות לא מבוטלת. נתון זה מוכיח כי לעובדים חשוב לייצר יחסים טובים עם עמיתיהם בעזרת פעולות גיבוש.

מקום 4: בונוסים מול קייטנות לילדים

5% ממחפשי העבודה רואים בבונוסים כאמצעי להוכחת הערכת המעביד כלפיהם, וחשוב להם לקבל ביטוי כספי לכך. במקביל 5% מעוניינים בקייטנות קיץ לילדיהם במקום העבודה, זה נוח, יעיל ובעיקר מתחשב בצרכי העובדים בתקופת החופש הגדול והארוך.

HAPPY HOUR מקום 5 :    

4% ממחפשי העבודה חושבים שהאתנחתא באמצע יום חמישי לטובת חגיגת הסופ"ש מרעננת והכרחית, וחשוב להם שהיא תתרחש.

מקום 6: ימי כיף וידידותי לבע"ח

3.5% מוכיחים שוב את החשיבות הרבה שמייחסים ליחסים עם עמיתים ומנהלים, ומדגישים את חשיבותם של ימי הכיף בחברה שמעודדים גיבוש והתערות כל חברי הארגון. מספר זהה של מחפשי עבודה חיפשו מקום עבודה לבעלי חיים, משמע מקום שניתן להביא אליו את חיית המחמד שלהם.

מקום 7: חדר משחקים לעובדים וקבוצות ספורט

כל אחת מהאופציות זכתה ב- 2.5% מקולות מחפשי העבודה, ששוב מחפשים הזדמנות להתגבש ולהשתייך לקבוצת הארגון וגם לקבל אתנחתא בידורית וחברית.

מקום 8: עמדה כשרה, חדר כושר וקרבה לרכבת

2% ממחפשי העבודה חושבים שעמדה כשרה הכרחית וחשובה במקום העבודה, אחוז דומה מחפש מקומות קרובים לרכבת

מקום 9: נגישות לבעלי מוגבלויות

1.5% ממחפשי העבודה הביעו רצון למצוא מקומות נגישים לבעלי מוגבלויות

מקום 10: סבסוד לימודים

רק 1% ממחפשי העבודה חיפשו הטבת סבסוד לימודים במקומות העבודה שלהם.

 

ליאת הדר שרביט מנכ"לית פורטל דרושים": שוק מחפשי העבודה משתנה והופך להיות יותר מותאם אישית. ומחפשי העבודה מחפשים לא רק תפקיד אלא גם ערך מוסף המתיישב עם אורח החיים שלהם. זו הסיבה שהרחבנו את המידע באתר על המעסיקים מפירוט על החברה ועיקר עיסוקה, למשך הזמן שלוקח להגיע למקום העבודה בתחבור הציבורית או אישית, ההטבות והתנאים הנלווים כדוגמת: עמדה כשרה, קרבה לרכבת, ידידותי לבע"ח, שעות גמישות, תרומה לקהילה ועוד.  המידע שנאסף מאלפי מעסיקים, מאפשר למחפשי העבודה להתאים בין אורח חייהם לבין מקום העבודה הבא שלהם."

 

Related Post

משא ומתן מוצלח להעלאת שכר

Posted by - 5 בספטמבר 2023 0
שלושה טיפים שיכולים לעזור לך לנהל משא ומתן מוצלח, בכל הנוגע לבקשת העלאה בשכר מהמעסיק.עם עליית יוקר המחיה מצד אחד,…

מעוף לבעלי העסקים יוצאי אתיופיה

Posted by - 11 ביולי 2018 0
משרד הכלכלה והתעשייה והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, באמצעות 'מעוף' סניף נתניה וצפון השרון, מזמינים לכנס "בעלי עסקים ויזמים יוצאי אתיופיה",…

לאיפה המשרדים נעלמו?

Posted by - 28 באפריל 2021 0
מתוך נתוני הלמ"ס שהתפרסמו לשנת 2020 מתברר כי כלל לא החלו בשנה זו בבנייה של שטחי משרדים בנתניה. ההיצע – אין…

והדרת פני זקן 

Posted by - 27 במרץ 2023 0
בימים אלו מושלם הקמתו של דיור בר השגה למאות קשישים זכאי הדיור הציבורי  עמיגור באמצעות הסוכנות היהודית משלימה בימים אלה את…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות