מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

‫הכל אפשרי

אביטל רוט זיידל, מאמנת הכושר שתקים אתכם מהספה ומוטב מוקדם ממאוחר.

מאת אור דרי

תקופת הסגר הארוכה, השעמום יחד עם הלחץ הגובר, גרמו גם לי להתחיל להתאמן באמצעות ה"זום". קבוצות שונות בפייסבוק נפתחו, נרשמתי לכל מי שרק ראיתי, חלילה שהמוטיבציה לא תגמר לעולם. הצלחתי למצוא את האימונים שעשו לי טוב… וכל זה בחצר של הבית שלי. השיטה החדשה של "זום", להתאמן מהבית תופסת אותי אפילו עד היום. רבותי, הצלחתי לחזור לכושר זה מבחינתי בגדר "נס" והכל במתכונת ה"זום". אין פקקים, אין בזבוז זמן. לובשת בגדי ספורט, מדליקה מחשב – והופ – אני באימון.

אחת המאמנות ש"שבתה אותי" והצליחה כמו בכפתור קסמים להרים לי את המוטיבציה היא אביטל רוט זיידל.

אביטל "נינג'ת כושר" משתפת ברשתות החברתיות במהלך היום, באימונים האישיים שהיא מעבירה, וגם באימונים האישים שלה עצמה.

מה המכנה המשותף? תמיד קלילות וחיוך מצד לצד. לפעמים בין תרגיל לתרגיל היא אפילו רוקדת… ניסיתי לחקות אותה ובמקרה שלי זה היה נראה יותר כמו לרקוד בלי לנשום .אבל היי, לפחות לרקוד. הקסם הזה משך אותי ורציתי להבין מה קורה מאחורה. וכך נפגשנו לשיחה על הא ועל דה עם "נינג'ת ה-כושר".

מי את, אביטל רוט זיידל?

אני אביטל רוט זיידל, מאמנת כושר ופילאטיס לנשים, הריוניות ולאחר לידה. בעלת תואר בחינוך גופני, דולה בהכשרתי. מאמנת מזה 15 שנים. אמא של גל ורז.

למה כל כך חשובה פעילות גופנית?

פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, גורמת לזרימת דם מוגברת לשרירים, לעליה בחילוף החומרים, משחררת את הגוף והראש במיוחד בתקופה כל כך לא ידועה ולחוצה כמו עכשיו. אם יש דבר אחד ברור וידוע אלה תועלות פעילות גופנית. אחרי פעילות גופנית הראש "נקי יותר", פנוי, אפשר להגיע לתובנות, לכתוב, לחשוב, ליצור, לחדש. אני חושבת שדווקא בתקופה כ"כ מורכבת ולא ודאית חשוב לעשות ולהתמיד בפעילות גופנית. אני תמיד אוהבת להוסיף "זה טוב ללב, לנשמה ולנשימה" בעיני יש לזה הרבה משמעויות.

אימוני כושר בהריון – למי זה טוב?

בהריון הגוף עובר שינויים רבים: הורמונליים, פיזיים ונפשיים. השינויים ההורמונליים משפיעים על השינויים הרגשיים והפיזיים. נשים רבות לא בטוחות מה נכון, מה מומלץ כמובן שיש הרבה הערות מהסביבה כמו "את צריכה לנוח בהריון", "אל תתאמצי זה לא בריא", "אסור לרוץ זה מסוכן". יש מידע סותר ברשת והרבה פעמים נשים בוחרות להפסיק את הפעילות הגופנית בגלל בלבול וחשש. חשוב לי לומר שהגוף משתנה בהריון, שינויים הדורשים התאמות. חשוב מאוד להניע את הגוף בשילוב חיזוק בכדי שהגוף יישא את ההיריון בצורה מיטבית עם כמה שפחות עומסים וכאבים. חשוב לי לומר שהגוף משתנה בהריון באופן טבעי, שינויים אלה דורשים התאמה לאימון כושר בהריון. גוף חזק מסוגל לשאת את ההיריון בצורה טובה יכול לעזור לקדם טוב יותר את הצירים והלידה. גוף חזק משתקם טוב יותר לאחר הלידה. בנוסף, פעילות גופנית תורמת לשיפור מצב הרוח ע"י העלאת האנדורפינים והתחושה הטובה. האימונים יכולים לעזור להתמודד טוב יותר עם השינויים בגוף בכלל ובפרט בתקופה מורכבת כמו עכשיו עם הקורונה. גם אם אישה בהריון לא עסקה בפעילות גופנית לפני ההיריון, חשוב שתתחיל ותעשה משהו במידה שההיריון תקין. כמובן שחשוב לפנות לאיש/ת מקצוע עם הכשרה לאימון כושר בהריון. באימונים אישיים ניתן להתאים את האימון לרמת האישה, לקשיים האישיים, למגבלות אישיות כמו בעיות גב, ברכיים, דלקות ועוד. אני אפילו משנה את האימון באותו רגע אם אני רואה שהאישה מגיעה עם מטען רגשי ביום מסוים כי ככה זה בהריון. לפעמים מתאים לעבוד על חיזוק, לפעמים היא זקוקה רק לתנועה ומתיחות, חשוב לשנות ולהתאים לתחושות הגוף. לעודד את האישה להיות בטוחה במה שהיא מרגישה.

מה מיוחד באימונים הללו?

את ילדיי ילדתי בלידות טבעיות ומדהימות במים. אחרי הלידה הראשונה החלטתי שאני רוצה להראות להריוניות שאפשר להתאמן בהריון כמעט ללא חשש. שאני רוצה ללמד הריוניות איך להכין את הגוף, הראש והנפש לקראת הלידה. שהן יכולות להתקרב מאוד לשאיפות שלהן מהלידה, שלידה יכולה להיות מדהימה וחיובית. הרגשתי שאני חייבת לספר את סיפורי הלידה המדהימים שלי, איך הכנתי את עצמי, מה חשבתי, מה עזר לי ועוד. יצרתי תכנים מדויקים להריוניות – מדריכים כמו מה מומלץ/אסור לעשות באימון כושר להריון, מתיחות להריון, מתיחות בהריון על הכיסא בעבודה ועוד… רציתי להפוך להיות אוטוריטה בתחום הכושר להריון ואכן עד היום אני מקבלת המון פניות לאימונים אישיים מנשים בהריון.

איך נולד הבלוג שלך "נשששמה מאמנת"?

אחרי הלידה השנייה הייתי במשבר מאוד גדול. לא הצלחתי למצוא זמן לעצמי, בקושי אכלתי או ישנתי, ירדתי המון במשקל, כמעט ובלי לשים לב שקעתי בדכדוך. לקח לי זמן להבין את זה, חזרתי לרוץ. באותה תקופה כתבתי המוווון, ויצרתי בלוג בסלונה – נשששמה מאמנת, זה גם ההאשתג שלי #נשששמה_מאמנת. הכתיבה שחררה, גיליתי עד כמה זה תרפויטי. מאז אני כותבת כל הזמן. יצרתי סדנאות לנשים אחרי לידה – איך לשלב תזונה קלילה ואימונים כשאין הזמן. איך לשלב אימונים עם התינוק. מתוך המצוקה שלי נולדו הרבה רעיונות. להראות לאמהות שעם כל הקושי חשוב שישימו עצמן בראש קודם עבורן ולאחר מכן עבור ילדיהן ובני זוגן.

קורונה זמן למימוש חלומות?

אני חסידת זום עוד לפני הקורונה. זה התחיל ממתאמנת שלי, הריוניות מקליפורניה שראתה את אחד המדריכים המוקלטים שלי להריון וביקשה שאאמן אותה. וזה עובד מדהים! אחד מהחלומות שלי היה לרכז אתר עם כל האימונים שלי וכל אחת יכולה להירשם ולהתאמן לפי סוג האימון שמתאים לה. כשהתחילה הקורונה פשוט קפצתי למים – צילמתי המוווון! הילדים ידעו שזה זמן לצילומים ושהם בחדר שקטים כדי שאוכל לצלם. הקמתי את אתר האימונים לגמרי לבד, דאגתי שיהיה ידידותי ומגוון. חימום לאימונים, מתיחות, טבטה, אימונים עם כיסא, אימונים ממוקדים לבטן, פילאטיס, אימונים עם הילדים ועוד והכל בחינם. בהמשך יצרתי גם מערכת אימונים בזום ברישום אונליין אימון בלייב מלא מוטיבציה וגם תוכן מיוחד כמו אימון נינג'לאטיס, קונספט ייחודי שיצרתי משילוב עולם הנינג'ה עם עולם הפילאטיס. בין לבין אימנתי בזום את המתאמנים האישיים שלי ויצרתי קבוצת וואטס אפ לנשים בלבד. בקבוצת הוואטס אפ עדכנתי כשעלו אימונים חדשים לאתר וגם שיתפתי סרטוני אימונים עם הסברים. במהלך הזמן הזה פנו אלי המון נשים בפרטי, שאלו שאלות, התייעצו בקשר לאימונים, שיתפו בסיפורים אישיים ועוד ושמחתי להיות שם עבורן.

איך הכל הולך לך בקלות?

תמיד יש מכשולים בדרך אבל לומדים איך לפתור אותם. חודש לאחר שפתחתי את קבוצת הוואטס אפ בזמן הקורונה, גיליתי שהצטרף מטרידן לקבוצה שבחר לעצמו להטריד את המתאמנות שלי. דבר ראשון סגרתי במהירות את הקבוצה. ראשית רציתי להגן על הבנות שלי בקבוצה, שלחתי הודעה לכולן והסרתי אותן אחת אחת מהקבוצה. באותו לילה לא נרדמתי עד 4 בבוקר, רציתי לוודא שכולן בסדר. רק אחרי שסיימתי לעדכן ולוודא שאין פגיעה, הרשתי לעצמי להישבר מזה. התחלתי לחשוב איך אחרי כל כך הרבה השקעה, הכל ירד לטמיון? במהלך הבוקר המוקדם וביום שאחרי קיבלתי לא מעט הודעות מנשות הקבוצה. כולן היו בהלם ממה שקרה ושאלו מה עכשיו? האם אני ממשיכה? האם אפשר להתחבר אלי במקום אחר? מצאתי פתרון אחר, פתחתי קבוצה בפייסבוק. לא נחתי כמעט אותו יום, היה לי חשוב שמי שמצטרפת לקבוצה תרגיש בנוח ולא כאילו זה רק נפתח. הצפתי את הקבוצה בתכנים, סידרתי לפי נושאים. כתבתי מלא פוסטים שרציתי שיהיו קבועים כמו – פוסט מוטיבציה יום א', פוסט יום שבת – מה היה הכי מאתגר השבוע? תוכניות אימונים שבועיות וגם צרפתי את שקד דניאל תזונאית הקהילה כדי להוסיף תכנים מקצועיים של תזונה. למשל במשך כל שבוע בחודש יוני העלנו תוכנית אימונים שבועית כולל טיפים לתזונה.

לכל אימון צרפתי סרטון אימון יחד איתי כדי שיהיה הכי נגיש וברור.

"נינגה" נולדה.

כשהייתי קטנה הייתי מטפסת על כל דבר, קופצת מכל מקום. התעמלתי בהתעמלות קרקע, שיחקתי טניס, פינג פונג, רקדתי המון שנים והופעתי המון עד כיתה יב'. בשנה שעברה פנו אלי מנינג'ה ישראל שאבוא לאודישנים. מה לי ולזה, אני לא מתאמנת ככה ואין לי יכולות כאלה. אחרי הרבה סירובים ופניות הגעתי, זה היה מאוד מרגש. לא עברתי, אבל יצאתי בעננים. זה הרגיש קרוב ואולי כן אפשרי. נהניתי ממש. לאחר מכן התחלתי לטפס, הצטרפתי לאימוני נינג'ה כ"כ נהניתי! הבנתי שעם עבודה, התמדה, נחישות ורצון אפשר מאוד להשתפר. כבר 9 חודשים שאני מתאמנת בקביעות בנינג'ה. זו למידה אינסופית ואני כל הזמן משתפת בסרטונים מהאימונים שלי.

לשאלות נוספות: אביטל 052-8219554

‏‪https://www.instagram.com/avital.r.z/

קרדיט צילום: עדי זיידל

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן