עולות על הפסים

6 0

אליפות המדינה בענף פס האקרובטיקה ניפקה שתי אלופות נתנייתיות והעניקה תנופה לענף בעיר. ענבר בינשטיין, ליאם נחום והמאמנת כרמית להט מכוונות כעת לאליפות העולם.

אחרי שחזרה מאליפות ישראל עם שתי אלופות ועוד כמה מתעמלים ומתעמלות שעמדו על פודיום המנצחים, נבחרת הפס אקרובטיקה של נתניה נמצאת כעת עם הפנים לאליפות העולם שתיערך בטוקיו לקראת סיום שנת 2019.

רגע לפני שהם הסבב הבא, הפעם מול מיטב הספורטאים מכל העולם, הרשו לעצמם אנשי הענף ההולך ומתפתח להתרגש השבוע עוד קצת מההישגים אליהם הגיעו לפני מספר ימים – הזכיות של המתעמלות ענבר בינשטיין (17) וליאם נחום (9).

"מדובר בענף שהולך ותופס הרבה תאוצה בשנים האחרונות" מספרת כרמית להט, שמאמנת את הנבחרת הנתנייתית. "הענף שלנו שייך לאיגוד ההתעמלות והוא תחרותי, אך כרגע לא אולימפי. המתעמלים והמתעמלות שלנו מבצעים במסגרת התחרויות רצף של שמונה אלמנטים אקרובטים על גבי פס באורך 25 מטרים, המורכב למעשה ממזרן מיוחד".

 עד כמה התרגשתם מההצלחה באליפות הארצית?

"האליפות הארצית הייתה הצלחה מאוד גדולה מבחינתנו. מעבר לענבר וליאם שסיימו במקומות הראשונים, היו לנו עוד שלוש זכיות במקום השני וזכייה אחת במקום השלישי בכל הקטגוריות. הדבר היותר משמעותי הוא, שהשמינייה הראשונה בכל קטגוריה עולה לתחרות קריטריון. מי שמצליח בה, מקבל את הכרטיס להשתתפות באליפות העולם. ענבר כבר הבטיחה את ההשתתפות שלה בתחרות שתתקיים בטוקיו, וחוץ ממנה אנחנו מקווים שלפחות עוד שלושה מתעמלים ישיגו גם הם את הקריטריון".

 מדובר בענף תחרותי יחסית. איך נראה סדר היום של המתעמלות בקבוצה שלך?

"בנתניה ישנם מתעמלים ומתעמלות והם מתאמנים בבתי הספר שרת ובר אילן. בענף משתתפים ספורטאים מגילאי שש עד 21. אצלנו בעיקר מדובר בתלמידי בית ספר. הבנות מתאמנות אצלי ארבעה או חמישה ימים בשבוע, כשכל אימון אורך בין שלוש לארבע שעות. האימונים כוללים בעיקר כושר ותרגילי קפיצות. מעבר לכך, אנחנו נותנים להן בנוסף אימוני העשרה כמו אימונים שנועדו לשפר את יכולת ההתמודדות המנטלית ועוד. הן מקבלות את כל מה שהן צריכות כדי להיות בנות בריאות בגופן ובנפשן, כדי שיהיו שמחות להגיע לאימונים ושיהיו מחונכות. העירייה ומחלקת הספורט בה מעניקות לנו בעניין הזה מעטפת מטורפת, ואנחנו מטפחים את הבנות בכל מה שצריך".

איזו השפעה יש לספורט כזה על ילדים המתמידים בו לאורך זמן?

"אנחנו מאוד מקפידים שהילדים והילדות שמגיעים לענף ולקבוצות שלנו יצאו עם ערך מוסף. לפני הספורט, אנחנו מדברים איתם על ערכים נכונים. למרות שמדובר בספורט יחידני, אנחנו מקנים להם דרך הפעילות הספורטיבית את משמעות הקבוצה ועד כמה הם צריכים לתמוך אחד בשני. יש אצלנו ילדים מכל גווני האוכלוסייה, והם רואים בעצמם ממש אחים ואחיות. הם נמצאים הרבה שעות בשבוע ביחד, והם יודעים הכי טוב מה עובר על החברים שלהם בתוך הקבוצה".

איך מסתדרים האימונים עם הלימודים?

"אנחנו מאוד מקפידים בעניין הזה ונמצאים בקשר רציף עם ההורים. באופן כללי, ההורים מעורבים בכל מהלך ושיתוף הפעולה איתם הוא מצוין. הבנות יודעות שאם תהיה להן ירידה בלימודים בגלל האימונים, אנחנו לא נסכים לקבל את זה. הן עוזרות אחת לשנייה גם בעניין הזה. אם מישהי צריכה סיוע בלימודים, כולן מתגייסות לעזור לה. הן נהדרות בעניין הזה. רוב הבנות בקבוצה הן תלמידות מצטיינות בכיתות שלהן. יש להן הרבה מחויבויות, אך הן יודעות לנהל את הזמן שלהן נכון".

המתעמלת המעוטרת ביותר בנבחרת הנתנייתית, היא ענבר בינשטיין בת ה-17. השנה היא גרפה את מדליית הזהב. בשנתיים האחרונות היא השתתפה באליפויות העולם שנערכו בבולגריה וברוסיה. השנה היא תיסע לטוקיו להתחרות שוב מול הטובות ביותר בענף.

"כשהייתי קטנה התחלתי להתאמן בזה בתור חוג", מתארת ענבר את תחילת הדרך שלה בענף: "לאחר מכן התחלנו להתחרות בכל הארץ ועם הזמן הספורט הזה התפתח".

איך בחרת דווקא בפס האקרובטיקה כספורט שלך?

"תמיד אהבתי ספורט באופן כללי, אך ההתעמלות מיד תפסה אותי. מבחינתי, להתעופף באוויר הרבה יותר מרגש מלרוץ".

עד כמה קשים האימונים שלכן?

"האימונים מאוד קשים. בעניין הפיזי הם מורכבים מכוח, מגמישות, מטכניקה ומכושר. מבחינה מנטלית, יש הרבה עניין שקשור במשמעת וגם בהתגברות על פחדים, מכיוון שאנחנו עושות תרגילים שלא טבעי לעשות אותם".

איך הייתה התחושה לזכות באליפות הארץ?

"זה היה ממש כיף. אחרי חמש פעמים שהשתתפתי באליפות וזכיתי במקומות השני ומטה,  הצלחתי הפעם לנצח. הגעתי למטרה שהצבתי לעצמי. זה רגע שמראה שכל ההקרבה שאני עושה למען הספורט, מצדיקה את עצמה".

איך התחושות לקראת השתתפותך באליפות טוקיו – הפעם כאלופת ישראל?

"מאוד מתרגשת מזה ומתאמנת בצורה אינטנסיבית לקראת האליפות. ישנה גם הכנה מנטלית שאני עושה כדי לא להיות מושפעת מהמעמד ולעשות את התרגילים בצורה הכי טובה".

מהן התכניות להמשך מעבר לאליפות הזאת?

"אני מקווה שיאפשרו לי להמשיך ולהתאמן אחרי שאתגייס. יש לי עוד הרבה חלומות ושאיפות בענף ואני מקווה להיות מהטובות ביותר בעולם".

גם ליאם נחום בת התשע עמדה בסיום אותה תחרות כמנצחת הגדולה בקטגוריה שלה. ליאם, שעשתה את צעדיה הראשונים בענף כבר בגיל ארבע, התאמנה לאורך השנים עם בנות בגילאים גדולים משלה, כשהכישרון והמוטיבציה שלה מביאים אותה להישגים מרשימים ביותר.

"זאת הרגשה עילאית לזכות בכזאת תחרות", היא אומרת ומוסיפה: "מאוד התרגשתי מכל החוויה. זה כיף להיות אלופה. אני מאוד אוהבת להתאמן ואוהבת את האנשים שנמצאים בענף. הם כמו משפחה מבחינתי".

גם האם הגאה של ליאם, מודעת להשפעה המצוינת של הספורט התחרותי בחייה של בתה. "היא התחילה להגיע לאימונים בהתעמלות בעקבות אחיותיה", מעידה האם, "עוד כשהייתה בת שנתיים היא נכחה באולם ההתעמלות, וכשנתיים מאוחר יותר החלה להתאמן בעצמה. זאת מסגרת שמעלה מאוד את הביטחון העצמי של ליאם, וניתן לראות היום עד כמה היא אחראית ובוגרת. כל המשפחה מגויסת להצלחה שלה, וגם היא מחויבת מאוד. אפילו ביום החופשי שלה בשבוע, היא מעדיפה ללכת לכרמית המאמנת ולעשות אימון נוסף. היא מתמידה ומקדישה עצמה להתעמלות, ורואים את התוצאות בבירור".

צילום עצמי

Related Post

מאבות אכלנו בוסר…

Posted by - 12 בספטמבר 2019 0
מעורבות יתר של הורים בכדורגל הישראלי, היא לא רק המצאה ישראלית, היא גם אחת הסיבות לאי הצלחת והרס הילדים מאת…

אלופי החתירה

Posted by - 21 ביוני 2021 0
ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, אירחה השבוע בלשכתה את השחיינים דניאל נמיר ומיכאל לייטרובסקי שייצגו את מדינת ישראל והעיר נתניה…

הקונפרנס ליג

Posted by - 24 באוקטובר 2021 0
קבוצת הכדורגל סלביה פראג שיחקה מול מכבי חיפה  קבוצת הכדורגל סלביה פראג Slavia Prague לקראת משחק נגד מועדון הכדורגל של מכבי חיפה…

כיצד להתחיל להתאמן בסגר?

Posted by - 30 בספטמבר 2020 0
איך לכבוש את החשש מלהתחיל בשגרת אימונים, להניע לפעולה ולהשיג יעדים! מאת: סמנתה קליטון מאמנת כושר ומאמנת לחיים בריאים בחברת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות