מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

"יהיו מזונותיך תרופותיך" חלק שישי –כתבת המשך

powder green tea and green tea leaf isolated on white background

השבוע אמשיך לחשוף אתכם למספר "מזונות על" , על חשיבותם , סגולותיהם ויעילותם לתפקוד תקין של גופנו וכן לריפוי מחלות מסוגים שונים.

ספירולינה

הספירולינה היא אצה שגדלה באגמים ובנהרות של מים מתוקים. לספירולינה ערך תזונתי גבוה במיוחד. היא מכילה כמויות גדולות של ויטמינים, מינרלים ,נוגדי חמצון, אנזימי עיכול, וכן חומצות אמינו המשמשים כאבן הבנייה של החלבונים. הספירולינה יכולה לשמש כ"מולטי ויטמין-מינרל" המושלם. וכל זה מן הטבע ממקור צמחי ולא תעשייתי. היא מהווה מקור מושלם להספקת חלבון, חיזוק מערכת החיסון ,היא עשירה  בברזל (זהה לכמות ברזל הנמצא בבשר אדום)  ובכלורופיל המחזק את מערכת החיסון ומתמחה בניקוי רעלים.הספיגה מעולה.  הספירולינה תומכת בייצור תאי דם אדומים  ( מצוין לחולים באנמיה ולצמחוניים ) ותאי דם לבנים ( האחראים על ההגנה של מערכת החיסון ). כמו כן היא מכילה  אבץ ,סידן ,מגנזיום, ויטמיני B . את הספירולינה ניתן למצוא בצורת קפסולות, אבקה, קוביות קפואות. ניתן לשלב את התוסף בשייקים וכן כחלק מהתפריט היומי. בכל מקרה מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע מתאים לפני נטילתה. למשל אוכלוסיות בסיכון כמו חולים הנוטלים תרופות מסוג מדללי דם ו/או נשים בהריון.

מתכון לשייק ירוק בריא: עליי חסה/ רוקט/בייבי , עליי תרד, סלרי, תפוח או בננה להמתקה, כפית זרעי צ'יה , 4שקדים או 2 אגוזי מלך,  כוס מים עד 2 , ניתן להמתיק בעזרת מעט סילן. לרוויה…

 

ג'ינג'ר

הג'ינג'ר מסייע למערת העיכול בכך שהוא מעלה את רמת ה-P.H (החומציות) בקיבה ומגרה את האנזימים שבמערכת העיכול לעבוד בצורה יעילה יותר  .בנוסף הג'ינג'ר מגביר את התנועתיות בקיבה עקב ריבוי הסיבים הנמצאים בו ואף תורם לתחושת השובע. הג'ינג'ר מסייע להורדת גזים ונפיחויות בבטן כתוצאה מסילוק הרעלים והרכיבים הלא נחוצים הנמצאים במערכת העיכול. כמו כן משפר הג'ינג'ר את חילוף החומרים ומטפל בין היתר בטפילי מעיים ,חיידקים ופטריות. מחקרים מצאו עוד כי לג'ינג'ר השפעה אנטי סרטנית .ואף השפעה על רמות פרופיל השומנים בדם וכן על פרופיל הכולסטרול בדם.

חשוב לציין כי את הג'ינג'ר רוצי לצרוך בצורתו הטבעית והיבשה כשורש וכן ניתן להוסיף אותו בשייקים , בתה ואף כתבלין לסלט. כמו כן ניתן למצוא אותו בצורת כמוסות, תמציות  ושמנים. לא מומלץ לתת לילדים מתחת לגיל שנתיים וכן לא מומלץ לצרוך  בצורתו הכבושה ( מה שמוגש במטבח האסיאתי למשל עם הסושי).

כמו כן ,ראוי לציין כי כל רשימת המזונות שצוינו בכתבה בשבוע שעבר ובשבוע הזה וכן שיצוינו בעתיד הם חלק מרשימה של תזונה מאוזנת שאמורה להיות כחלק ממרשם תזונה הנתמך במזונות אלו וכן מגובה באורח חיים מאוזן  ופעיל  .

 

והכי חשוב "תהיו טובים ובריאים".

בברכת שמחה, אהבה ובריאות טובה.

שנה טובה וגמר חתימה טובה לכל בית ישראל.

 

          אסף שחר B.Sc. , N.D.

  • מומחה למדעי הספורט- מאמן לשיפור הפיזיות ולמרכיבי הכושר הגופני.
  • תזונאי ספורט.
  • ספורטתרפיסט-מומחה לשיקום תנועתי אורטופדי.
  • מנטור לבריאות ולאיכות החיים.

 

חפשו אותי ב- Instagram  או Facebook  :  ASSAF.SHACHAR

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים