מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

סכנה ברורה ומיידית

שם הכתב: ברק גולן 16

במהלך העשור האחרון נפגעו בעיר נתניה 443 הולכי רגל במעבר חציה – שבעה מהם נהרגו; עמותת אור ירוק: "מדובר במצב מטריד, כשעלות הפתרון לצמצום מספר הנפגעים היא נמוכה –אך לא תמיד מיושמת בערים השונות"

בנתניה נפגעו 443 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018) – מתוכם שבעה בני אדם נהרגו, ואילו במהלך שנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 57 הולכי רגל – כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים בין השאר על נתוני הלמ"ס, בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נהרגו בישראל 27 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. רובם המכריע של ההרוגים במעבר חציה, מצאו את מותם בתחום העירוני. ליתר דיוק, 23 הרוגים מתוך 27 הולכי הרגל נהרגו בשעה שחצו מעברי חציה בערי ישראל. בעשור האחרון, כך על-פי עמותת אור ירוק, קרוב ל-16 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,600 נפגעים מדי שנה.

עוד עולה מהנתונים,כי בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים 1,785 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. מדובר ביותר ממחצית כלל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (2,746). בתחום העירוני נפגעו בשנת 2018 בעת שחצו מעבר חציה  1,736 הולכי רגל , מתוכם 23 נהרגו ו-194 נפצעו באורח קשה.

לעיתון השבוע בנתניה הרחיב בנושא ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל רבים מדי נפגעים מדי יום בתאונות במקום שאמור להיות עבורם בטוח ומוגן. מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העובדה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר".

18

צילום באדיבות אור ירוק

מה הכוונה, כי ניתן לצמצם משמעותית את מספר הולכי הרגל הנפגעים בתאונות דרכים בתוך ערים במעברי חצייה?

"ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים – בעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40% במקומות בהם הוא מותקן. מדובר בהשקעה פשוטה אשר יכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל בין חיים למוות".

במסגרת הדו"ח ניתחתם ערים מובילות רבות. עלמה מצביעים הנתונים בערים אחרות?

"הנתונים מטרידים בכל עיר ועיר. בתל אביב למשל נפגעו 2,217 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 28 בני אדם נהרגו. בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נפגעו במעבר חציה בעיר 224 הולכי רגל, מהם ארבעה נהרגו – מספר ההרוגים הגבוה בשבע השנים האחרונות. בירושלים נפגעו 1,326 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 12 בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 187 הולכי רגל, מהם אדם אחד נהרג. בחיפה נפגעו 1,132 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 21 בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 131 הולכי רגל, מהם אדם אחד נהרג. בפתח תקווה נפגעו 735 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 16 בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 95 הולכי רגל. באשדוד נפגעו 613 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 12 בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 67 הולכי רגל. בבני ברק נפגעו 511 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם שני בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 50 הולכי רגל, ואילו בבאר שבע נפגעו בשנת 2018 במעבר חציה בעיר 28 הולכי רגל, מהם אדם אחד נהרג.

מה מצבה של ישראל ביחס למדינות העולם – בכל הקשור לבטיחות הולכי רגל בחצייתם מעברי חצייה?

"מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק עולה, כי מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל. מבט על נתוני מדינות ה-OECD חושף, כי ישראל נמצאת במקום השלישי הגרוע בשיעור חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים. רק יפן וקוריאה הדרומית הציגו נתונים גרועים יותר. ממוצע הולכי הרגל ההרוגים במדינות ה-OECD נאמד ב-20% ואילו בישראל ממוצע הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים נאמד ב-34%. בארץ, הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי-מתן זכות קדימה מצדם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) בהן נפגע הולך רגל בישראל, התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא העניקו להולכי הרגל זכות קדימה. באמצעות מספר אמצעים טכניים, כדוגמת פסי האטה והבלטת מעברי חצייה בצמתים ובנקודות הידועות כבעייתיות, ניתן לצמצם התופעה משמעותית – עוד בטרם לדרישה טבעית נוספת והיא הגברת האכיפה".

תמונה ראשית: צילום באדיבות עמותת אור ירוק

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home/awapp/public_html/wp-includes/functions.php on line 3408