"מעגלים" של הכלה

5 0

נחנך בית ספר "מעגלים" במשכנו החדש, בית להתפתחות אישית של החינוך המיוחד; בבית הספר מעל 40 אנשי צוות המלווים ומחנכים 70 תלמידים; "זה לא מובן מאליו שרשות פותחת בית ספר כזה", אמר מנכ"ל "בית אקרשטיין"

בטקס מרגש במיוחד חנכה עיריית נתניה ביום שלישי השבוע את בי"ס "מעגלים", בית להתפתחות אישית של החינוך המיוחד. הבית מופעל על ידי "בית אקשטיין" (ארגון המתמחה במתן שירותים בתחומי החינוך, הדיור, התעסוקה וההשמה ב.ג.) בשיתוף עיריית נתניה ובפיקוח משרד החינוך.

טקס החנוכה נערך במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, הממונה על החינוך, חבר המועצה עקיבא יצחקי, חברות המועצה תרצה גרינפלד וציפי קפל, מנכ"ל העירייה יורם כהן, ראש מינהל חינוך וחברה, טובה דולב, מנהלת אגף לחינוך מיוחד, אסתי יוסף, מפקחים, מורים צוותי חינוך ותלמידים.

בית הספר שעבר למשכנו הקבוע – מונה כיום  תשע כיתות, 70 תלמידים וכן 40 אנשי צוות, כאשר בכל כיתה עד שמונה תלמידים המלווים על ידי מחנך ועוזר הוראה.

בית הספר הינו בית ספר חינוכי-טיפולי, כאשר לכל תלמיד נכתבת תכנית תמיכה אישית אשר עובדת על צרכיו דרך חוזקותיו.

לדברי אילת חיים, מנהלת בית הספר, חזון בית הספר דוגל בלמידה חווייתית ויצירתית המותאמת לצרכי הילד תוך הקשבה וראייה המקיפה אותו בכל תחומי חייו מתוך מענה רגשי אישי. "כל אחד יגלה ויפתח את כישרונותיו, חוזקותיו ויממשם במטרה להגיע לרווחה אישית".

ראש העיר, מרים פייירברג-איכר התייחסה בדבריה להשקעה העצומה בכל תלמיד, אשר "הינו עולם ומלואו" והודתה לצוות המקצועי על שהוא מפרה כל אחד מן הילדים באופן אישי, מיטיב, מכיל ותומך".

ואילו ראש מינהל חינוך, טובה דולב, ציינה בדבריה כי "מדיניות החינוך בעיר היא לאפשר לכל תלמיד ותלמידה למצוא את המסגרת המתאימה להם.  שיתוף הפעולה עם בית אקשטיין מבטיח לתלמידים מסגרת איכותית ומתקדמת, סביבה חינוכית מותאמת לצרכים, צוות חינוכי מיומן והכל כאן – קרוב לבית, ללא צורך בנסיעות ממושכות. אני מודה לאסתי יוסף, מנהלת אגף החינוך המיוחד על השלמת ההקמה של בית הספר, בדרך הטובה ביותר."

אודי ליפשיץ, מנכ"ל בית אקשטיין, הודה לעיריית נתניה על ההקשבה לצרכים ועל פתיחת המסגרת החינוכית הייחודית. "לצערי הרב, לא בכל רשות פותחים מסגרות ייחודיות. זה לא מובן מאליו. יש רשויות שהתלמידים בהן נוסעים שעות למסגרת החינוכית. לזכות עיריית נתניה שפתחה את המסגרת, אז אני אומר תודה לעיר על שיתוף הפעולה."

 

צילום עיריית נתניה

Related Post

החיים על-פי שחר

Posted by - 30 בינואר 2019 0
מאחורי שחר אלראי הצעירה ניסיון רב שנים בניהול אמנותי; "אנחנו, בעצם, המח היצירתי מאחורי חברות", היא מסבירה – מהו מנהל…

הפרעות אכילה בקרב בני הנוער

Posted by - 31 ביולי 2023 0
השירות הפסיכולוגי במנהל החינוך של עיריית נתניה פותח יחידה חדשה שמתמחה בהפרעות אכילה בבני נוער. מאת יקיר ישראל לראשונה תוקם…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות