מבלים את יום הפיקניק הבינלאומי בטבע

3 0

לקראת יום הפיקניק הבין לאומי החל ב – 18 ביוני, מיזם 'אוצרות הגליל' ממליץ לכם על אתרי פיקניק בגליל המערבי.

תצפית המונפורט מפארק גורן צילום אוצרות הגליל

לא צריך לחכות ליום הפיקניק הבין לאומי כדי לצאת ליהנות מארוחה בטבע, נוף מושלם ובילוי משותף מחוץ לבית. אבל כשמגיע היום הזה, הוא מהווה סיבה נוספת לחוות את הריגוש באתרים השונים בטבע. לשם כך, ממליץ המיזם הפילנתרופי 'אוצרות הגליל' על אתרים המתאימים לפיקניק, חינמיים כמובן, באזור היפה בארץ, הגליל המערבי. בכל אתר תוכלו למצוא, בנוסף לשולחנות פיקניק וצל, גם מסלול טיול קליל המתאים לכל המשפחה.

למעוניינים לשלב בפיקניק גם ביקור באטרקציות והמסעדות הרבות שיש לאזור להציע, מומלץ להיכנס לאתר האינטרנט של מיזם 'אוצרות הגליל', ולבחור מבין מגוון ההצעות לבילוי בגליל המערבי.

 

טיול קליל וקשת עתיקה – פארק אדמית

הפארק ממוקם בין הר מנול לנחל נמר ונחל בצת, כ-4,000 דונם של טבע, נוף ואף שרידים של כפר עתיק. הפארק מכיל פינות פיקניק מבודדות בין חורש אלונים טבעי לבוסתנים נטועים וכן מגוון פינות המספקות לוקיישן נהדר לכל קבוצה ולכל פיקניק. מומלץ לשלב גם מסלול טיול קליל למערת קשת, המתאים למשפחות ולזוגות בכל הגילאים. מערת קשת הינה גומחה ענקית, שמרבית תקרתה קרסה ונותרה ממנה קשת הכניסה. בשל גודלה, ניתן להבחין בה ממרחקים והמבקרים במקום יכולים לחוש את עוצמת הטבע בכל הדרו הפרוס לרגליהם.

עוד בפארק, עצי פרי ונוף מראש הנקרה ועד רכס הכרמל, חניוני פיקניק, מתקני מנגל, ברזיות, שירותים הפתוחים בשעות היום, ספסלי ישיבה, דרכי נוף ונגישות לרכב, שבילי טיול רגליים, נוחים וקלים והתאמה לאוכלוסיית מוגבלי התנועה.

הגעה: נוסעים לעבר קיבוץ אדמית על כביש 899, כ-250 מטר לפני קיבוץ אדמית פונים ימינה לפארק אדמית.

לפרטים והמלצות לבילוי באזור- אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il.

??? - ???? ???? ?????? ????????

נוף למונפורט – פארק גורן

פארק גורן שבגליל המערבי, ממוקם בשטח נרחב המשתרע על פני אלפיים דונם של חורש ים תיכוני, טבעי וייחודי. המבקרים במקום לא ישכחו את הרגע בו ייחשפו למבצר המונפורט, על צלע ההר מעבר לערוץ נחל כזיב מהצפון שבפארק גורן. פארק גורן מותאם לפיקניקים ובו חניון מסודר, שולחנות, ברזי מים, שני מבני שירותים ואפשרות אף ללינת אוהלים. כמו כן, בפארק ניתן ליהנות גם ממגוון מסלולי הליכה החל משביל מעגלי 'דרך הבולענים' באורך 500 מטרים ועד לדרך נופית באורך 8 ק"מ.

הגעה: נוסעים על כביש 899 מזרחה. אחרי קיבוץ אילון, ולפני מושב גורן, יש שילוט ימינה לכניסה לפארק.

לפרטים והמלצות לבילוי באזור- אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il.

 

פיקניק וסיפורי גבורה – אתר שיירת יחיעם

שיירת יחיעם הייתה שיירת אספקה של חטיבת כרמלי במלחמת העצמאות, שיצאה ב־27 במארס 1948 מנהריה לקיבוץ יחיעם. השיירה נקלעה למארב והותקפה על ידי כנופיות וכפריים ערבים בסמוך לכברי. בהתקפה על השיירה נהרגו 46 לוחמים.

האדריכל יחיאל ערד, שאחיו משה פלוצר נפל בהתקפה, תכנן את האתר במקום שבו נפלה השיירה. הוא בנה קיר בטון מפוסל שמזכיר בצורתו מחסום דרכים. למרגלות הקיר יש מפת תבליט של הקרב ובימין הקיר נמצא קטע המתאר את הקרב. בצדי הכביש הוצבו גרוטאות של משוריינים והאתר כולל גם עמדת הסברה קולית, שלטי הסבר על האזור בתקופה שלפני ובמהלך מלחמת העצמאות, שולחנות פיקניק ופינות ישיבה מוצלות בין העצים.

הגעה: נוסעים על כביש 89 מערבה. בצומת כברי פונים שמאלה, ומעט לאחר מכן שמאלה שוב, בהתאם לשילוט.

Related Post

חנוכה בפארק אריאל שרון

Posted by - 9 בדצמבר 2020 0
פארק אריאל שרון מציע מגוון פעילויות במרחבים הפתוחים והפנינג חנוכה לכל המשפחה: סיורים מודרכים, סיורי עששיות, סדנא להכנת נרות חרס,…

בי"ח לניאדו השיק יחידה לכירורגית ילדים בשיתוף מרכז שניידר לרפואת ילדים: מטופלי היחידה יקבלו את השירות מרופאים בכירים של שניידר 24/7

Posted by - 1 בדצמבר 2022 0
מעמיק שיתוף הפעולה בין מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל מקבוצת כללית לבי"ח לניאדו: היום הושקה יחידת כירורגית ילדים בבי"ח לניאדו.…

שלושה מקומות ראשונים לתלמידות נתניה

Posted by - 22 במרץ 2022 0
שלושה מקומות ראשונים לתלמידות נתניה בחידון המתמטיקה השנתי של תכנית ׳סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים׳ שלושה הישגים משמעותיים לתלמידות מנתניה שזכו בחידון המתמטיקה השנתי של…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות