מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

זהירות על הילדים

בנתניה נפגעו בעשור האחרון למעלה מ-260 ילדים כנוסעים ברכב; למרות הנתון המחריד, מבחינה סטטיסטית חל שיפור

מאת ברק גולן ויאיר אברהם

בנתניה נפגעו 268 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם שני ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 18 ילדים ברכב.

מנתוני עמותת אור ירוק  המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים מעל 21 אלף ילדים (0-14) בעת שהיו נוסעים ברכב, כמחצית מהם נפגעו בתאונות בתחום העירוני.

מספר הילדים שנפגעו בבירת ישראל בעשור החולף (2010-2019) יותר מכפול מאשר בעיר השנייה במספר הנפגעים: כאשר בירושלים נפגעו 1,209 ילדים, ובחיפה, הבאה אחריה במספר הילדים שנפצעו בתאונות, נפגעו 559 ילדים כנוסעי רכב בעשור האחרון.

מהנתונים עוד עולה כי 1,779 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2019 (ינואר-נובמבר). קרוב למחצית מהם, 750, נפגעו בתוך הערים והיישובים. מבין הנפגעים בתחום העירוני ילד אחד נהרג ו-13 נפצעו באורח קשה.

עוד עולה מן הנתונים, כי בשנת 2019 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל תשעה ילדים (0-14) כשנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 47 ילדים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר לעיתון השבוע בנתניה, כי "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ולמרות זאת הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה מאוד ילדים קטנים נפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב, במקרים רבים הם לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם".

מניסיונך, מה יכול לסייע להפחתת מקרי התאונות – בעיקר במקרים בהם נפגעים ילדים כנוסעים?

"ברמה הארצית חסרות למעלה מ-200 ניידות משטרה בכבישי הארץ, לו ההורים היו פוגשים יותר ניידות, הם לא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים וזאת על מנת להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".

בעשור האחרון נפגעו 21,609 ילדים בתאונות דרכים בעת שהיו נוסעים ברכב, כ-2,160 בממוצע מדי שנה. מחציתם נפגעים בתחום העירוני: 10,476 נפגעו בעשור האחרון, כ-1,050 ילדים נפגעים בממוצע מדי שנה כנוסעים בתחום הערים והישובים בלבד.

למרות הנתונים הקשים, מבחינה סטטיסטית המצב בנתניה ביחס לגודלה ולערים אחרות טוב יחסית. בירושלים נפגעו 1,209 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם אחד נהרג ו-20 ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 103 ילדים ברכב.

בחיפה נפגעו 559 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ילד אחד נהרג ואחד נפצע באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 52 ילדים ברכב, ואילו בבאר שבע נפגעו 452 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם חמישה ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 24 ילדים ברכב.

בתל אביב-יפו נפגעו 393 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ילד אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 21 ילדים ברכב. באשדוד נפגעו 293 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם חמישה ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 23 ילדים ברכב, ואילו באשקלון נפגעו 258 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ארבעה נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 58 ילדים ברכב.

בחדרה נפגעו 248 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 19 ילדים ברכב, בחולון נפגעו 233 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם שני ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 15 ילדים ברכב, ואילו בפתח תקווה נפגעו 233 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב,. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 23 ילדים ברכב.

מהי הדרך הבטיחותית ביותר להושבת תינוקות וילדים ברכבים?

"תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה ומושב התינוק מותקן ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי. פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה. ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף".

תמונות: צילום אילוסטרציה באדיבות אור ירוק

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *