אפקט הקורונה: אחד מכל ארבעה הורים יפסיק לשלוח את ילדו באוטובוס או בהסעה מאורגנת אל בית הספר

4 0

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשל הקורונה הרשויות המקומיות חייבות לתת דגש רב יותר לבטיחות סביבת בית הספר על מנת לצמצם את הסיכון לפגיעת תלמידים בדרך אל בית הספר ובחזרה"

סקר חדש של עמותת אור ירוק שנערך לקראת תחילת שנת הלימודים חושף כי הורים רבים חוששים לשלוח את ילדיהם אל בית הספר בהסעות המאורגנות או באוטובוס. כרבע מההורים לילדים שנוסעים באוטובוס או בהסעה מאורגנת אל הגן/בית הספר (24%) מדווחים בסקר כי לא ימשיכו לשלוח את ילדיהם בדרך זו בעקבות הקורונה. 16% מההורים טרם החליטו ו-60% ימשיכו לעשות זאת.

הסקר נועד לבחון את אופן ההגעה של תלמידים לבתי ספר ולגנים, ואת תפיסת מידת הבטיחות של ההסעות הפרטיות והשפעת הקורונה על דרכי הגישה אל בית הספר. מהסדר עולה כי רוב התלמידים יגיעו אל בית הספר או הגן ברכב של ההורים, ובנוסף מהסקר עולה כי הורים רבים עושים שימוש בטלפון הסלולארי בזמן שהם לוקחים את הילדים את מוסדות החינוך ובחזרה.

בשרון חוששים מהקורונה ולא ישלחו את הילדים בהסעות

·        21% מתושבי חיפה והצפון לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם באוטובוס/הסעות מאורגנות עקב הקורונה.

·        30% מתושבי השרון לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם באוטובוס/הסעות מאורגנות עקב הקורונה.

·        26% מתושבי תל אביב והמרכז לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם באוטובוס/הסעות מאורגנות עקב הקורונה.

·        27% מתושבי ירושלים לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם באוטובוס/הסעות מאורגנות עקב הקורונה.

·        20% מתושבי באר שבע והדרום לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם באוטובוס/הסעות מאורגנות עקב הקורונה.

כשנשאלו מהי הדרך העיקרית שהילד מגיע אל בית הספר או הגן, הורים רבים דיווחו כי הם בוחרים להסיע את הילדים ברכב הפרטי או ללוות אותו ברגל:

למעלה ממחצית מתושבי הצפון והשרון לוקחים את ילדיהם למסגרת ברכב הפרטי

·        46% מהנשאלים תושבי חיפה הצפון השיבו כי הם מסיעים את ילדם למוסד החינוכי ברכב הפרטי, 16% מלווים את ילדם ברגל ו-10% שולחים את הילד למסגרת החינוכית ברגל ללא ליווי ו-23% מהילדים יגיעו באוטובוס/הסעה מאורגנת.

·        51% מהנשאלים תושבי השרון השיבו כי הם מסיעים את ילדם למוסד החינוכי ברכב הפרטי, 15% מלווים את ילדם ברגל , 15% שולחים את הילד למסגרת החינוכית ברגל ללא ליווי ו-6% מהילדים יגיעו באוטובוס/הסעה מאורגנת.

·        31% מהנשאלים תושבי תל אביב והמרכז השיבו כי הם מסיעים את ילדם למוסד החינוכי ברכב הפרטי, 30% מלווים את ילדם ברגל ו-21% שולחים את הילד למסגרת החינוכית ברגל ללא ליווי. 11.5% מהילדים יגיעו באוטובוס/הסעה מאורגנת.

·        45% מהנשאלים תושבי אזור ירושלים השיבו כי הם מסיעים את ילדם למוסד החינוכי ברכב הפרטי, 22% מלווים את ילדם ברגל ו-3% שולחים את הילד למסגרת ברגל לבד. 19% מהילדים יגיעו באוטובוס/הסעה מאורגנת.

·        39% מהנשאלים תושבי הדרום השיבו כי הם מסיעים את ילדם למוסד החינוכי ברכב הפרטי, 17% מלווים את ילדם ברגל ו-21% שולחים את הילד למסגרת החינוכית ברגל ללא ליווי. 18% מהילדים יגיעו באוטובוס/הסעה מאורגנת.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנחנו שולחים בכל בוקר את הילדים שלנו אל בית הספר ומקווים ומאמינים שיגיעו אליו ויחזרו חזרה בריאים ושלמים. השנה, בשל הקורונה, הורים רבים לא ישלחו את הילדים בתחבורה הציבורית ובהסעות, ויותר תלמידים יגיעו עם ההורים ברכב הפרטי. לכן, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים לוודא שסביבת בית הספר תהיה בטוחה, עם מעברי חציה צבועים, פסי ההאטה, מפרצי הורדה בטוחים ומשמרות זה"ב. בשל הקורונה הרשויות המקומיות חייבות לתת דגש רב יותר לבטיחות סביבת בית הספר על מנת לצמצם את הסיכון לפגיעת תלמידים בדרך אל בית הספר ובחזרה".

21% מתושבי אזור ירושלים הודו כי הם מתעסקים בנייד במהלך הסעת הילד למוסדות החינוך ומהם:

·        תושבי הצפון: 15% הודו כי הם מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הסעת ילדיהם לבית הספר או לגן, מבין אלה שהודו שהם מתעסקים בטלפון, 39% מהנשאלים מעידים כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.

·        אזור השרון: 23% הודו כי הם מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הסעת ילדיהם לבית הספר או לגן. מבין אלה שהודו שהם מתעסקים בטלפון, 27% מהנשאלים מעידים כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.

·        תל אביב והמרכז:  16% הודו כי הם מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הסעת ילדיהם לבית הספר או לגן, מבין אלה שהודו שהם מתעסקים בטלפון, 53% מהנשאלים מעידים כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.

·        אזור ירושלים: 14% הודו כי הם מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הסעת ילדיהם לבית הספר או לגן.  מבין אלה שהודו שהם מתעסקים בטלפון, 17% מהנשאלים מעידים כי הם עושים זאת בכל נסיעה.

·        באר שבע והדרום: 9% הודו כי הם מתעסקים בטלפון הנייד במהלך הסעת ילדיהם לבית הספר או לגן. מבין אלה שהודו שהם מתעסקים בטלפון, 33% מהנשאלים מעידים כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.

תושבי השרון והדרום: ציון נמוך לבטיחות הסעות התלמידים

·        הנשאלים תושבי הצפון העניקו את הציון הממוצע 6.3 לבטיחות ההסעות אל מוסדות החינוך (בסולם 1-10).

·        הנשאלים תושבי השרון העניקו את הציון הממוצע 6.1 לבטיחות ההסעות אל מוסדות החינוך (בסולם 1-10).

·        הנשאלים תושבי המרכז העניקו את הציון הממוצע 6.3 לבטיחות ההסעות אל מוסדות החינוך (בסולם 1-10).

·        הנשאלים תושבי אזור ירושלים העניקו את הציון הממוצע 6.6 לבטיחות ההסעות אל מוסדות החינוך (בסולם 1-10).

·        הנשאלים תושבי הדרום העניקו את הציון הממוצע 6.1 לבטיחות ההסעות אל מוסדות החינוך (בסולם 1-10).

תמונה: באדיבות PIXABAY

Related Post

תכניות לחוד מציאות לחוד

Posted by - 9 ביולי 2020 0
עידן הקורונה משנה את החיים. השבוע, ביטלה משפחת דורון את חגיגת בת המצווה של בתם שיר. האמא, קרן דורון, משתפת…

סודקות את תקרת הזכוכית

Posted by - 15 בינואר 2024 0
במסגרת החשיפה לעולמות המדע, הטכנולוגיה וההייטק, הגיעו תלמידות כיתה ח' בתוכנית "סודקות" לסיור מרתק ב"מרכז פרס לשלום ולחדשנות", כדי לעמוד מקרוב…

זוכים בגדול!

Posted by - 22 בפברואר 2021 0
לראשונה שני הזוכים בחידון התנ"ך המחוזי לנוער מהחינוך הממלכתי והממ"ד הינם מהעיר נתניה. גלעד אברהמוב מישיבת בני עקיבא בנתניה וליאל…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות