שבועות בפתח: לא סתם פסטה

7 0

פסטה וגבינות הן המלכות של שולחן חג שבועות, ועכשיו צריך להתחיל לגוון. ישבנו כל כך הרבה זמן בבית , שבחג השבועות פסטה רגילה כבר לא באה בחשבון .

נבחרת השפים האיטלקים של ברילה מנדבת טיפים להכנת פסטה מושלמת לשולחן חג משפחתי

ברילה – סדרת מוצרי פסטה אמיליאנה מחיר 8.90 שח – 17.90 שח צילום אסף לוי

·       איכות ובחירה נכונה – בחרו בפסטת ביצים,  שהכי קרובה לפסטה  טרייה בעבודת יד. הבצק רך בזכות הביצים, זמן הבישול קצר יותר והטעם מעודן ומזכיר מעדניה איטלקית! הפסטה מיוצרת מחיטת דורום איכותית, ששומרת על המרקם והצורה.  פסטה על בסיס ביצים מתאימה לרטביי שמנת (לעומתה פסטה על בסיס קמח דורום מתאימה לרטבים משמן זית, עגבניות ובשר).

·       שילובים לשולחן חלבי– העשירו טעמים: בחרו בפסטה עם תרד, הוספת התרד לבצק מביאה לשילוב טעים במיוחד עם מוצרי חלב ומוסיפה צבעים וטעמים שמעניקים שמחה לשולחן. הוסיפו למי הבישול של הפסטה ירקות – למשל סלרי, בצל, כרישה -הם יעשירו ויעמיקו את טעם הפסטה.

·       צבע– פסטה אדומה היא רעיון נפלא לשבועות צבעה העז משתלב היטב בשולחן הלבן. כדי ליצור פסטה אדומה הכניסו סלק למי הבישול.

·       גיוון , גם לשומרי משקל –  יש 300 סוגי פסטה בעולם, גוונו את הארוחה עם צורות שונות, הוסיפו לשולחן גם מוצרי פסטה אחרים כמו לזניה, אותה ניתן להכין גם בגרסה קלילה יותר לשומרי משקל:  השתמשו בגבינות 5%, הכניסו פרוסות דקות של ירקות (זוקיני, חצילים, בטטה) בין השכבות וותרו על רוטב הבשאמל. עוד רעיון לשומרי המשקל- הכינו לשולחן החג מרק ירקות איכותי ובריא והעשירו אותו – שיברו דפי לזניה לתוך מרק ירקות – זה יעניק לו טעם ומראה כפרי.

·       הסוד הוא ברוטב – מכינים רוטב על בסיס חלבי? השתמשו בכוס ממי הבישול של הפסטה. הם מעשירים כל רוטב ויוצרים מרקם יותר סמיך. טיפ נוסף- אם אתם לא אוהבים רטבים משחתיים, הימנעו מטחינה בבלנדר מוט וצרו רוטב גס יותר במכתש ועלי.

·       טכניקה נכונה – היחס האידיאלי בין פסטה למים הוא ליטר מים על כל 100 גרם. אל תחסכו במים, כדי למנוע הידבקויות של הפסטה. רוצים לבשל פסטה מראש? עשו חצי בישול: מבשלים שלוש-ארבע דקות, ומסננים. ממש לפני ההגשה, חולטים את הפסטה במים רותחים לעוד דקה, ומגישים. כמו כן, ניתן להפיח חיים חדשים בכל פסטה מבושלת שנשמרה במקרר ללא הרוטב על ידי מים רותחים. טיפ למילוי קנלוני – השאירו את גלילי הפסטה באריזה המקורית, כשהפתח כלפי מעלה – ומלאו באמצעות שקית זילוף את כל צינורות הקנלוני עד לשפה, העבירו לתבנית, והמשיכו לפי המתכון.

בתאבון וחג שמח!

צילום נמרוד סונדרס

Related Post

מתכוני קיץ

Posted by - 5 ביולי 2021 0
מתכוני אפרסק מקוריים בשנת 1982 קבעה הכרזה נשיאותית רשמית שהוציא הנשיא האמריקאי דאז רונלד רייגן כי מאחר ואפרסקים הם תוספת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות