מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

על פסח, אגוזים ותזונה בריאה

שם הכתב: נועה פרומן תזונה

רגע לפני פסח: הנטורופתית ומנחת קבוצות ההרזיה נועה פרומן מספקת טיפים על אגוזים, כולסטרול, שומנים רעים, מחלות לב ו… תזונה בריאה

פסח, למי שלא שם לב, הוא לא רק חג המצות – אלא גם חג עמוס באגוזים. במיוחד עבורכם ריכזתי מספר טיפים על אגוזים ותרומתם להפחתת רמות הכולסטרול.

רבים מאתנו חוששים לאכול אגוזים ומעטים מאתנו אוכלים אגוזים ברמה יומיומית. מספר מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות הוכיחו, שאכילה יומית של אגוזים (וגם שקדים) הפחיתה את הסיכון למחלות לב בשיעור הנע בין 30% ועד 50%. בנוסף נמצא, כי אכילת אגוזים שונים הפחיתה את רמות הכולסטרול ה"רע" – LDL  וסייעה להפחית את רמות השומנים בדם.

למי שלא מעודכן, האגוזים מכילים חומצות שומן בלתי רוויות האופייניות גם לשמן זית. באגוזים מצויים רכיבים נוספים שגם הם בעלי השפעה בריאותית בתחום הלב.

לכל אגוז יש את היתרון היחסי שלו, לכן אני ממליצה לגוון בסוגי האגוזים (הכמות נקבעת רק לאחר ייעוץ תזונתי המותאם אישית לכל אדם)

שקדים: עשירים בוויטמין E נוגד חמצון. הם עתירים בסיבים תזונתיים (יותר מאגוזים אחרים) ומכילים אחוזים גבוהים של חלבון צמחי, אשלגן וסידן החסרים בתזונה המערבית.

אגוזי מלך: מהווים מקור עשיר בחומצת שומן חיונית (הגוף לא יודע לייצר) אלפא לינולנית – חומצת שומן בלתי רוויה מסוג אומגה 3. לחומצת השומן יש תפקיד חשוב בבניית תאי המוח ושמירה על תפקודם התקין.

אגוזי ברזיל: יתרונו הבולט הוא בריכוז הגבוה של סלניום, אשר יש לו חשיבות מרבית לשמירה על תפקוד בלוטת התריס, נטייה לסבול פחות מסוגי סרטן שונים – ביחוד סרטן הריאות, הערמונית והמעי הגס.

אגוזי קשיו: עשירים בחלבון בברזל ומגנזיום בהשוואה לאגוזים אחרים. אגוזי קשיו מכילים כמות כפולה של ברזל מזו שברוב האגוזים האחרים. הברזל חיוני להובלת חמצן לתאי הגוף, שומר על פעילותה התקנית של המערכת החיסונית, מגן על הגוף מרעלים ותורם לייצור כדוריות הדם אדומות. אגוזי מקדמיה: מדובר באגוז העתיר ביותר בקלוריות. אגוז מקדמיה מכיל 88% שומן וכך צריכתו עוזרת להתמודד עם מחלות עור כמו פסוריאזיס וסבוריאה

 

אגוזי פקאן: מקור מצוין של חומצה אולאית – חומצת שומן חד בלתי רוויה הנמצאת גם בשמן זית ואשר תורמת להורדת לחץ דם ורמת כולסטרול. אגוזי פקאן הם גם מקור מצוין לאבץ, מגנזיום, סלניום וסיבים תזונתיים.

 

*מאמר זה הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ נטורופתי מקצועי.

להזמנת תור או הצטרפות לקבוצות ההרזיה צלצלו: 054-466-6016 שלכם,

נועה פרומן

נועה פרומן

צילום: מתוך עמוד פייסבוק

תגובה אחת

  • מאת יובל:

    כתבה מצוינת. חשוב מאוד לצרוך את המזונות הבריאים האלו כדי לספק לגוף את הויטמינים והמינרלים שהוא צריך. במקרה שלא מגיעים לערכים אותם הגוף צריך, מומלץ לצרוך תוספי תזונה כדוגמת דנסיטי הסידן האמורפי, כיוון שהוא נספג בגוף פי 2 יותר מאשר יתר תוספי הסידן הקיימים בשוק.

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home/awapp/public_html/wp-includes/functions.php on line 3408