"הלב שלי היה במטבח ולכן עזבתי את המיקרוביולוגיה"

4 0

זה מה שאמרה לנו ד”ר עתאמנה אסמעיל הזוכה במאסטר שף 2014. ראיון חובה!
מאסטר שף 2014 הפך את ד"ר נוף לדמות מוכרת ואהובה בכל מקום בארץ. נוף ניצחה את מאסטר שף ומאז החלה את המסלול שלא רבים היו עושים. היא הניחה למקצועה כד”ר למיקרוביולוגיה ועברה למקום אותו היא הכי אוהבת, המטבח.

ד”ר למיקרוביולוגיה? שפית? מנצחת מאסטר שף? ספרי לנו.

"לאחר שסיימתי 3 תארי פוסט דוקטורט במיקרוביולוגיה הבנתי שמה שהיה לתחביב עבורי עד מאסטר שף, הופך להיות המקצוע. הלכתי עם הלב שלי והוא היה במטבח. לא רציתי להגיע לגיל 70 ולשאול את עצמי למה עבדת במה שאת פחות אוהבת ולמה את לא מאושרת. הבנתי מיד שאהיה מאושרת מאוד אם אעשה מה שאני באמת אוהבת ונכנסתי למטבח. הכי חשוב שהאדם הולך לישון מאושר, קם בבוקר שמח לקראת יום עבודה במקצוע שהוא אוהב. לא רציתי להיות אחת מאותם האנשים שעובדים אך אינם מאושרים. השינוי הזה אינו קל וברור שלפעמים בוחרים את מה שנוח ולאו דווקא את מה שרוצים. היה ברור לי שבמטבח אשקיע יותר ואפרח ועם ההשקעה באו התוצאות."

nof

ישנו סיכון כלכלי במהלך הזה?

“כן יש סיכון. ובשביל למזער את הסיכון הלכתי
למאסטר שף  וידעתי שאם אנצח, אמצא את דרכי
החדשה בקלות הודות למקפצה שאקבל עם הזכייה בתוכנית. הלכתי מתוך ידיעה שאני מכוונת לזכייה
במקום הראשון. יש סיכון בכל מקום עבודה
וההצלחה אינה מובטחת בשום תחום, אך
הסיכון הוא מחיר האושר. זה שווה ולרגע לא פחדתי."
האם הזכייה הגדולה עדיין מלווה אותך?
"בשנה הראשונה לאחר הזכייה בכל מקום זו הייתה נוף שזכתה במאסטר שף. לאחר מכן, זו נוף
שמשקיעה את כל כולה. כמובן שעדיין נותנים לי קרדיט אך אני משקיעה המון ובאהבה."

מה את עושה כיום?

"כיום, אני מעבירה סדנאות בישול, לחברות ולאנשים פרטיים, לקהל חובב בישול וגם לקהל הפרטי. בנושא הבישול הערבי שנכנס לתוכנית הלימודים, בבית הספר “דנון” בתל אביב. שם היו הראשונים שהרימו את הכפפה והבינו כמה חשוב ללמד בישול של אוכל ים תיכוני. כמובן שקולינריה צרפתית ובישול אירופאי
חשובים, אך ב"דנון" הבינו היטב כמה חשוב ללמד בישול ים תיכוני כי אין הרבה מסעדות בארץ המציעות אוכל
צרפתי. העדפתי ללמד בישול מבוקש ונדרש
באזורנו כדי שהתלמידים ייחשפו לאפשרות גדולות יותר לעסוק במקצועם ולכן היה חשוב להכניס את לימודי המטבח הערבי לתוכנית הלימודים. כמו כן, אני מעניקה למסעדות ובתי מלון שרוצים להכניס
לתפריטיהם מנות הקשורות למטבח  הערבי וכן מרכיבה מנות בהתאם לדרישות הלקוח."

כקרייריסטית, לבטח את מקבלת תמיכה מהמשפחה?

"כמובן. גדלתי בבית בו הקריירה חשובה מאוד. גם הוריי אקדמאים ולמדו באוניברסיטה העברית. אבי היה רופא ריאות ואמי מורה לעברית כך שגדלתי לתוך קריירה ולא חשבתי שצריך לבחור בין קריירה למשפחה או מטבח. טבעי לעשות הכול גם עם המשפחה והילדים. כמובן שאני מקבלת תמיכה ופרגון מבעלי מוחמד ומילדיי וכמובן מההורים, חברים וכל הסביבה."

כשאת הולכת למסעדה או לאירוע, את הופכת
למבקרת קולינרית?

"אני אוכלת בכל מקום. זה יכול להיות במסעדת פועלים והאוכל טעים מאוד, ויכול להיות במקום מפואר אך האוכל אינו בשיא. אני אוכלת ונהנית ממה שטעים.
הכניסי אותנו למטבח הפרטי שלך…
אני לא מבשלת בכמויות מסחריות ואנו אוכלים את מה שגידלנו בגינה, כמובן שהכל אורגני. חברים שלנו מספרים שהילדים שלהם לא אוכלים ירקות וכשהם מגיעים אלינו ורואים את גינת הירק הם לפתע הופכים לחובבי ירקות. קוטפים, שוטפים, אוכלים ונהנים. ובכלל המטבח הופך להיות בבית אזור בילוי וכמובן גם בביתי. אם מסתכלים בצורה נכונה אנו מבלים לא מעט שעות במטבח, היום כולם מבינים עד כמה המטבח הופך להיות חלק חשוב בבית, שם מדברים על הכול ולא רק אוכלים כדי
לשבוע. יש חשיבות גדולה לבשל את האוכל ולא
לקנות אוכל מעובד אינסטנט שלא בריא. פעם זה היה
יוקרתי לקנות אוכל מוכן, היום יוקרתי לבשל אוכל בריא."

לאחרונה הצטרפת למרכז פרס לשלום.

"כן הצטרפתי לוועד המנהל במרכז פרס לשלום
במטרה לקדם את המושג אוכל וחיים משותפים.
לדעתי אוכל הוא הכלי החזק ביותר לקרב בין האנשים. ככה גדלתי, יהודים וערבים שווים. אצלנו בבית תמיד אכלו, שתו וישנו יהודים וערבים, ללא הבדלי דת מין גזע.
אני המנהלת האומנותית והיועצת הקולינרית של פסטיבל האוכל א-שאם בחיפה שם משתפים פעולה 80 שפים יהודים וערבים
וכולם מרוצים. כמה פעמים קורה שהאנשים יושבים בשולחן החג עם אנשים שהם לא כל-כך אוהבים ובזכות ארוחה טובה כולם יוצאים מחויכים ומרוצים. אני שמחה שהעולם עובר מהפכה בנושא הזה וכולם מבינים עד כמה אוכל טוב וטעים מחבר ומגשר בין
אנשים."

כרטיס ביקור:
ד"ר נוף עתאמנה אסמעיל
גיל: 37
נשואה למוחמד
אמא ל: ראקי 10.5, דין בן 6, ריף בת 6
תושבת: כפר קרע
השכלה: ד"ר למיקרוביולוגיה
עם 3 תארי פוסט דוקטורט
הישגים: זוכת מאסטר שף 2014
עיסוק נוכחי: שפית, מעבירה סדנאות בישול ערבי בבתי ספר, לקהל מקצועי ולחובבים, כותבת מתכונים, מעניקה יעוץ קולינרי למסעדות ובתי מלון בנושא המטבח הערבי, מייסדת ומנהלת את פסטיבל האוכל הערבי א-שאם בחיפה.
מאכל אהוב ביותר: עלי גפן ממולאים

המתכון של נוף:
טבולה קישואים וענבים

רכיבים:
צרור פטרוזיליה
חצי צרור נענע
3 בצלים ירוקים
כוס ענבים לבנים
3 לימונים
חצי כוס בורגול דק (ג'רישה)
5 קישואים בלדי קטנטנים
100 גרם לבנה
100 גרם אגוזי מלך קצוצים (אופציונלי)
רבע כוס שמן זית

אופן ההכנה:
משרים את הבורגול במים בטמפרטורת החדר בכלי עד לכיסוי במשך 15 דקות. בזמן הזה קוצצים את הפטרוזיליה הבצל הירוק והנענע דק, קוצצים פנימה קליפה מחצי לימון דק מאוד וחצאי ענבים לבנים. חוצים 3 קישואים לאורכם מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס, מושחים במעט שמן זית וצולים אותם על הגריל עד להשחמה. את שני הקישואים הנותרים פורסים לאורך במנדולינה (או פורסים דק מאוד בעזרת סכין) ומניחים בקערה. כובשים את פרוסות הקישואים במעט מיץ לימון, מלח ומתבלים בשמן זית.
להרכבה: מערבבים את הבורגול עם הירקות הקצוצים ומתבלים במלח, שמן ומיץ לימון ומסדרים על הצלחת. מעל מסדרים את הקישואים הצלויים, מגלגלים את הקישואים הכבושים לפרחים ומסדרים אותם בין הקישואים הצלויים. מעבירים את הלבנה לשקית זילוף ומזלפים בין הקישואים קצת לבנה ומפזרים את האגוזים.

Related Post

מתכון לממרח מתקתק שהילדים יאהבו

Posted by - 9 באוקטובר 2018 0
הנטורופתית בכללית רפואה משלימה מציעה מתכון לממרח ביתי, פשוט וייעודי לילדים. מרכיבים: כוס אגוזי לוז / כוס אגוזים מעורבבים בטעם…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות