מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

דווקא פסטה: 5 סיבות דווקא טובות לאכילת פסטה

כדי לשמור על הבריאות חשוב להקפיד מה נכנס אל גופנו ולהזין אותו בטוב ביותר. מעבר לטעם הנפלא וקלות ההכנה, לאכילת פסטה יש עוד 5 סיבות טובות לפחות!

סלט פסטה מלוא הטנא – צילום נמרוד סונדרס

1. לא גורמת לעלייה במשקל – מנה של פסטה מלאה ללא רוטב (80-85 גרם) מכילה כ-280 קלוריות בלבד. היא דלת שומן (1 גרם), ללא כולסטרול, ובעלת כמות נמוכה של נתרן. בשילוב עם רוטב דל שומן ועשיר בסיבים ובחלבון, היא מהווה מנה מאוזנת.

2. מעניקה תחושת שובע לאורך זמן ומצוינת לספורטאים– פסטה בדרגת בישול אל-דנטה היא בעלת מדד גליקמי נמוך ולכן הפחמימות המורכבות שבה משחררות גלוקוז לדם באופן הדרגתי ומספקות אנרגיה לפעילות גופנית אינטנסיבית מתמשכת. כך נולדה מסורת מסיבות הפסטה לפני מרוצי אופניים ומרתונים.

3. מאפשרת גיוון – מנת פסטה צריכה להיות במשקל 80-85 גרם, וניתן לשלב אותה עם גבינות, ירקות, קטניות, דגים כך שתתאים לכל סגנון ארוחה.

4. בריאה – הפסטה מהווה מקור טוב לפחמימות. מחקרים הראו שאיזון בין פחמימות, חלבונים ושומנים חיוני לתחזוקת משקל גוף בריא ומפחית סיכון למחלות. מעבר לכך, מנת פסטה מלאה  מספקת בין שתיים לארבע מנות מומלצות של דגנים מלאים.

5. מותאמת לכל העדפה– מלבד פסטה קלאסית העשויה 100% קמח דורום, יש גם פסטת ביצים, חיטה מלאה, פסטה ללא גלוטן ועוד.

קרדיט צילום תמונה ראשית: צילום נמרוד סונדרס

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *