מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

שואלים את עצמכם – מדוע אתם משקיעים באימונים ולא מצליחים לרדת במשקל..???

שם הכותב: אסף שחר אסף שחר טור ספורט

כתבת המשך משבוע שעבר..

בשבוע שעבר מנינו מספר גורמים עיקריים לכך כמו הכנה מנטלית, תזונה ,פעילות כוח ועוד. תשומת לב לגורמים אלו בצירוף גורמים נוספים שאותם אחשוף השבוע , עשויים למנוע  מכם תסכול רב ופגיעה במוטיבציה שלכם להמשך התהליך וכמובן להוביל אתכם לתוצאות מרביות.

.שתיית מים:

יש להקפיד על שתיית מים בלבד ופיזורם  במשך היום . תה חליטת צמחים יעזור לתהליך הניקוי וחילוף החומרים. לכמות הנוזלים בגוף, ישנה חשיבות עליונה לשמירה על תחושת השובע , להובלה של חומרי מזון ופסולת ולוויסות הטמפרטורה בגופינו בנוסף לחשיבות הנוזלים לתהליכים הורמונאליים ופיזיולוגיים נוספים המתרחשים בגופנו  שאחראים  בין היתר להפרשת הורמוני שובע ורעב וספיגה של רכיבי מזון חיוניים. ההמלצה  הרווחת הינה 12-15 כוסות של מים במשך היום- מומלץ לפזר את הנוזלים במשך היום .

שינה בכלל ובפרט שנת לילה:

מבחינה הורמונאלית חשיבות אדירה לשנת לילה רציפה  בעיקר להורמוני גדילה שאחראים בין היתר לשיקום ופיצוי תהליכים בונים בגופינו. מחקרים מוכיחים כי השינה תורמת לחיזוק המערכת החיסונית ולמניעת מחלות זיהומיות הנובעות ממתח  מוגבר. שינה מאוזנת אף תתרום להפרשה מאוזנת של הורמון השובע והורדה בהפרשת הורמון הרעב. כמו כן בשנת הלילה לילה מתרחשת פעולת ניקוי רעלים שלילות ללא שינה יצברו רעלים בגופנו וכעת  לדבר המשמעותי ביותר – חוקרים מצאו ששינה של פחות שש שעות בלילה מגבירה פי 3 את הסיכון לפתח סכרת. חוסר בשעות שינה גורם להפרעות בחילוף החומרים של הסוכר. ההמלצה שלי שנת לילה  רציפה בין 6.5-8.5 שעות . (יש לציין כי השלמה של שעות שינה במהלך היום לא דומה לאיכות שינה בשעות הלילה והבוקר המוקדמות).

מנוחה והירגעות ממתחים:

הפרשת יתר של הורמון הסטרס"- ה"קורטיזול" אחראי בין היתר  לצבירת שומנים באזור הבטן.

מצבי צום ממושכים ושינה מועטת  תוביל להפרשה יתרה של הורמון זה. הירגעות ע"י מדיטציות, תפילה , הליכה על שפת הים ובכלל פעילות אירובית מתונה , סאונה או ג'קוזי ואף עיסויים לעיתים קרובות יורידו את רמת הפרשת הורמון זה במחזור הדם שלנו.

ההמלצה שלי בנו לכם תכנית שבועית להירגעות ושמרו על תחושת השובע לאורך היום.

תוספי תזונה וויטמינים:

במידת הצורך בלבד ולאחר פיענוח של פרופיל  בדיקות הדם , רצוי במצבי חוסר להשלים חסרים של ויטמינים ומינרלים  (לא תמיד ניתן לזהות חוסר בבדיקות דם -לא כל ויטמינים והמינרלים החיוניים להצלחת התהליך מצויים בבדיקות הדם).

-נמצא כי חוסר בוויטמינים ובמינרלים כרוני עשוי לעכב ולפגום בהצלחת התהליך.

ההמלצה שלי להיות קשובים לגופכם והתייעצו עם איש מקצוע מוסמך על מנת לאבחן את בדיקות הדם שלכם. התאימו ביחד תוספים במידת הצורך.

 

 

 

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים