מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

חשיבות אימוני ההתנגדות-אימוני כוח בכלל ובתהליך הירידה במשקל בפרט –חלק 1

בציבור הרחב אין הערכה מספקת לתרומה הרבה של ביצוע אימוני כוח על בסיס  קבוע ויתירה מכך, ה"חשש" בעיקר בקרב האוכלוסייה מהמגזר הנשי  מהאזור המכונה "אזור המשקולות החופשיות" .משפטים נפוצים כגון "זה אזור של גברים" או "לא רוצה להיות שרירית" הם רק חלק קטן מהאמרות הנפוצות שאנשי המקצוע בתחום נתקלים בהם לאורך השנים.

אולם בכל מחקר קליני שהתבצע לאחרונה מסתבר שלאורך זמן ,ביצוע של אימוני כוח והתנגדות בכלל המכיל בתוכו משקולות באופן קבוע יתרום  לעלייה ב FFM (מסת הגוף הרזה) דבר שיוביל לעלייה ושיפור במטבוליזם וכתוצאה מזה לעלייה בBMR   (קצב חילוף החומרים הבסיסי היומי) ,עוד עולה ממחקרים אלו כי כל ק"ג של מסת שריר שווה לנו כ-13-15 קלוריות נוספות אותן נצרוך/"נשרוף" במהלך היום. אך  נתון זה זניח לעומת שאר הנתונים.

 

בכל תהליך אימון ההתנגדות גופנו מבחינה פיזיולוגית "עסוק" בלפגוע ברקמת השריר אשר באימון עצמו ישנם קרעים מיקרוסקופיים של סיבי שריר, סיבים אלו נקרעים ואז נוצר תהליך דלקתי שבו הגוף דרך תהליך שנקרא "פיצוי יסף" מתקן ומשקם את הרקמה. אז מגיע "הרווח" הקלורי  שלנו-במהלך ההתאוששות אז גם מתרחש תהליך זה מערכות הגוף אשר עסוקות בשיקום ותיקון הרקמה ,גופנו משתמש בקלוריות ("דלק מטאבולי") אשר מקורן באבות המזון (פחמימות, שומנים וחלבונים ) וצריכה זו עוזרת לנו באיבוד קלוריות נוספות.

זכרו  שאימונים אירוביים (כגון הליכה, ריצה, אופניים וכו') חשובים לנו לטווח הקצר-(ההמלצה  100-150 דק שבועיות בדופק של 70%-80% מהדופק המרבי) מה ששרפנו באימון וזהו!!

לעומת זאת באימוני ההתנגדות גופנו ימשיך לשרוף קלוריות גם בטווח הארוך (עד 48 שעות אחרי!!!-תלוי בעצימות ונפח האימון) בכל תהליך הפיצוי שדיברנו עליו לעיל.

יתרונות נוספים ורבים יש לאימוני ההתנגדות בתהליך ירידה במשקל אחד נוסף ובולט הוא מה שנקרא בשפת העם "חיטוב ועיצוב" –הכוונה בעצם לשינוי בהרכב הגוף ולנראות הגוף בתהליך זה –רק דרך אימוני ההתנגדות בשילוב עם אימונים אירוביים ותזונה מאוזנת.

המשך בשבוע הבא.

והכי חשוב "תהיו טובים ובריאים".

בברכת שמחה, אהבה ובריאות טובה.

שבת שלום.

          אסף שחר B.Sc. , N.D..

  • מומחה למדעי הספורט- מאמן לשיפור הפיזיות ולמרכיבי הכושר הגופני.
  • תזונאי ספורט.
  • ספורטתרפיסט-מומחה לשיקום תנועתי אורטופדי.
  • מנטור לבריאות ולאיכות החיים.

חפשו אותי Instagram  או Facebook  :  ASSAF.SHACHAR

Comments are closed here.