מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

המדריך המלא לבריאות מרבית –חלק ב'

אסף שחר טור ספורט

אין ספק שבכל הנוגע למחלות וטיפול בהן , הרפואה המודרנית יודעת לא מעט. אך האם היא יודעת מספיק אודות בריאות ?

רופאים רבים נוטים להגדיר ולקטלג מטופל כבריא כאשר הם אינם באמת מצליחים לזהות מספיק תסמינים המזוהים עם מחלה מוכרת . למרות שהמטופל מדווח על מספר תסמינים המפריעים לו לתפקד בחיי היום יום. לא מעט מטופלים שעברו אצלי חזרו עם בדיקות הדם בידם שהם לכאורה בריאים מאוד , אך  עדיין יכולת התפקוד היומיומי שלהם הייתה רחוקה  מלהיות אופטימלית.

נמצאו 7 גורמים עיקריים לתפקוד בריאותי אופטימלי ואלו הם: שליטה ברמות סוכר בדם , תגובה דלקתית תקינה ,מערכת חיסונית איתנה ,איזון הורמונאלי, תפקוד תקין של מערכת העיכול ומערכת נטרול הרעלים ( בעיקר תפקוד כבד).

אז לאחר שנגעתי ופירטתי על סוגי הבדיקות הרלוונטיות על מנת ליצור את התפקוד הבריאותי הרלוונטי הפעם אגע בדרכי המניעה והטיפול הרצויים .

מניעה טובה יותר מריפוי

הגישה הטבעית ללא ספק בטוחה יותר מתרופות , אשר מבוססת על שינויים בתפריט , שימוש יעיל בתוספי תזונה והיא גם זולה יחסית.

אמנם תוספי תזונה אינם כלולים בסל הבריאות , אך עדיין יהיה זול יותר מתרופות ואף בטוח יותר מתרופות כימיות .מולטי ויטמינים ,אומגה 3 ,אצת  ספירולינה , אנזימי עיכול ופרוביוטיקה הינם רק חלק מן תוספי התזונה היעילים לבריאות מרבית . שינוי מסוג זה חשוב שיהיה מובנה והדרגתי. חשוב לציין ששינוי מסוג זה פועל בצורה איטית יותר ובטוחה יותר שלא כמו תרופות .

ראשית חשוב לבנות פרופיל בריאותי בסיסי שלכם, כלומר מהי נקודת ההתחלה הפיזילוגית- בריאותית שלכם  .

1.איזון הסוכר בדם

2.איזון הורמונאלי שלכם גברי/נשי

3.איזון מערכת העיכול שלכם

4.איזון התפקוד המוחי שלכם

5.איזון מערכת הנטרול רעלים שלכם

6.איזון המערכת החיסונית שלכם

*כל מערכת רצוי לבדוק בנפרד ולהתאים תכנית פעולה לאיזון שלה בהתאם.

*תזונה ואורח חיים הכולל פעילות גופנית לפחות 4-6 פעמים בשבוע.

*אכלו תפריט דל במלח , ודל בסוכר ,בעיקר פחמימות פשוטות.

*שלבו בכל ארוחה פחמימות מורכבות בעל אינדקס גליקמי נמוך-בינוני ( ראו טור בנושא) ביחד עם חלבונים( עיכול חלבונים מתבצע בצורה איטית יותר ולכן שומר על תחושת שובע לאורך זמ)ן .

*הימנעו ממשקאות המכילים קפאין (קפה ,תה ,קולה וכו').

*הפחיתו שתיית אלכוהול ועישון סיגריות.

*שלבו תוספי תזונה מתאימים בהתאם לצורך  לאחר פגישה עם איש מקצוע מוסמך. (תוסף איכותי של מולטי ויטמינים ומינרלים ,ויטמין C עדיף לא חומצי, אומגה 3 , אנזימי עיכול ותוסף   פרוביוטיקה  מומלצים לאיזון של כמעט כל מערכת ברמת המדע והמחקר ).

*שלבו לפחות 2-3 ביום מנת פרי ו5-7 ירקות טריים בצבעים שונים.

*תגדילו את צריכת המים שלכם במשך היום . לפחות 2 ליטר ביום. שימרו על שתן בצבע בהיר.

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים