איך לחטב את הזרועות?

5 0

הצטברות שומנים באזור היד האחורית ומיעוט בפעילות מאמצת ומחזקת, מביאים להצטברות של שומן המסתיר את חיטוב היד ויוצר מראה לא אסתטי לזרוע. לכן, זכה שריר זה לאורך השנים לשמות מביכים כמו "המלח פלפל" או ה"מידלדלים". שריר זה שנתפס אצל רבים ובעיקר רבות כבעייתי מבחינה אסתטית, הולך ומתדלדל עם השנים ולכן חשוב לחזק ולעצב אותו" – אומרת סמנתה קלייטון סמנכל כושר ותזונה בהרבלייף.

גם ביד האחורית, כמו בכל אזור אחר בגוף מצטבר שומן. כדי להפחית את השומן הזה, עלינו להוריד את אחוזי השומן בגוף באופן כללי על ידי גירעון קלורי ותרגילי חיזוק תוך כדי. ״איך אני מוריד את הזרועות המדלדלות״, היא אחת השאלות הנפוצות בקרב מתאמנים, ובגדול, כדי לחטב את הזרועות יש לעשות יותר אירובי, לאכול מאוזן בעזרת תפריט של איש מקצוע, להוסיף תרגילי כוח שמחזקים את כל הגוף ולשלב תרגילי כוח ספציפיים לחיטוב היד האחורית והכתפיים.
ישנם תרגילים שכל אחד יכול לבצע בכל מקום ואינם תלויים בחדר כושר או באביזרים נלווים.
מומחי הספורט של חברת הרבלייף הבינלאומית, מעניקים טיפים ועצות לתרגילי כוח ספציפיים לחיטוב היד האחורית והכתפיים:
חברת הרבלייף. צילום - שאטרסטוק (6)

כפיפת מרפקים – הניחו את כפות הידיים על ספסל כשהן פונות לכיוון הגוף, כופפו את המרפקים וישרו אותם שימו לב שאתם לא נועלים את המרפקים. בצעו את התרגיל 15 פעמים וחזרו על התרגיל לעוד 3 סטים.

פוש אפ צר – התחילו במנח פלאנק, אספו את הבטן ושמרו על עורף ארוך בהמשך לעמוד השדרה, כופפו את המרפקים בצמוד אל הגוף ויישרו את המרפקים מבלי לנעול אותם. בצעו את התרגיל 10-12 חזרות, וחזרו על הסט עוד 3 פעמים. מתחילים יכולים להניח את הברכיים על הרצפה כדי להקל וליישר את הידיים.
טעויות נפוצות שיש להימנע מהם: עבודה מהגב במקום הידיים – במקום זה אספו היטב את הבטן, נעילת מפרקים ביישור – במקום זה יישרו את הידיים מבלי לנעול, טווח תנועה לא מלא – הקפידו על טווחי תנועה מלאים.

תרגיל בסיסי של פשיטה וכפיפת היד לאחור – את התרגיל מבצעים כאשר יושבים על קצה כסא עם רגליים ב-90 מעלות או עומדים ברגליים מעט כפופות. בטן בפנים גב ישר וכתפיים רחוקות מהאוזניים. מרימים את היד אל מאחורי הראש. במקום משקולות ניתן להשתמש בגומייה כאשר היד העובדת מחזיקה בקצה אחד שלה והיד השנייה מחזיקה את הקצה השני מעבר לגב. אפשר גם להשתמש בקופסאות שימורים. חוזרים על התרגיל 3 פעמים 15 חזרות בכל פעם בשתי הידיים לסירוגין.

Related Post

שפיץ מהיציע / אפי ישראל

Posted by - 14 בנובמבר 2018 0
דווקא כשציפו ממנה לנצח, מכבי נתניה אכזבה ונוצחה בביתה 1:0, מול מכבי פתח תקווה. הפסד ביתי שלישי העונה, רק 4…

שפיץ מהיציע / אפי ישראל

Posted by - 23 באוגוסט 2018 0
ליגת העל יוצאת לדרך, מכבי נתניה תשחק ב"סמי עופר", מול מחזיקת הגביע הפועל חיפה *** אחרי העונה שעברה, עלה רף…

שפיץ מהיציע / אפי ישראל

Posted by - 28 במרץ 2018 0
מעסקת מכירתו של דיא סבע כולם ירויחו למעט האוהדים *** אייל סגל, אריק אייזיקוביץ וסבע יהנו ממכירתו של השחקן בעוד…

שפיץ מהיציע

Posted by - 28 בפברואר 2018 0
שני מחזורים לפני סיום העונה, מכבי נתניה חתומה על אחת ההפתעות הגדולות של העונה והבטיחה את מקומה ב"פליי אוף העליון"…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות