מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

300 תלמידים בכנס העתודה מדעית טכנולוגית

שם הכותב: אפי ישראל לימודי יוקרה

 

כ – 300 תלמידי כיתה י', הלומדים במסגרת התכנית היוקרתית עתודה מדעית טכנולוגית – התכנסו באורט הרמלין לכנס שנתי שנועד לעודד תלמידים להמשיך ללמוד ולהשקיע במסלול זה, לחשוף אותם לתכנים חדשניים בתחום עתידנות וכן לעודד אותם להשתתף בפרוייקטים טכנולוגים במגמות: סייבר, הנדסת תכנה, רובוטיקה, רפואה, ביוטכנולוגיה, אלקטרוניקה ופיזיקה. התוכנית היוקרתית פועלת בשבעה בתי ספר בנתניה ובהם שי עגנון, אלדד, אורט גוטמן, טשרניחובסקי, משה שרת, תמר אריאל ואורט יד ליבוביץ.

הכנס נפתח בתערוכת מיצגים טכנולוגים שפיתחו התלמידים בעצמם. הם סיירו באמצעות אפליקצית treasure hit בין העמדות שכללו משימות וחידות מאתגרות.

דר' יובל דרור חשף בפני התלמידים את תחום העתידנות והחדשנות הטכנולוגית.

התלמידים הפגינו בקיאות מתמטית בחידון מתמטי מתוקשב בו זכו במקום הראשון התלמיד אופק זבולונוב מבית ספר אלדד  ובמקום השני והשלישי אלון קוגן ודוד לי מבית ספר אורט גוטמן.

בחלק השני של הכנס הציגו תלמידי העתודה המדעית טכנולוגית פרוייקטים טכנולוגים מגוונים וחדשנים, כאשר תלמידי בית ספר אלדד הציגו פרוייקט בנושא יתר לחץ דם – חקירת המחלה, ניהול בעיה רפואית מניעה, אבחון וטיפול אצל חולים ביתר לחץ דם, כולל אנטומיה פיזיולוגיה וקליניקה.

תלמידי בית ספר אורט גוטמן הציגו פרויקט aMAZEing  שבוצע במסגרת לימודים במגמת הסייבר. מטרת הפרויקט לבנות  משחק אלגורתם בשפה אסמבלר. משחק הבנוי סביב אלגורתים מחולל מבוכים רנדומאליים פתירים.

כמו כן הציגו תלמידי בית ספר שרת  את הפרויקט "פילטר ביולוגי לסינון מים שחורים" כאשר מטרת הפרויקט היתה: סינון ראשוני של מים שחורים במערכת ביוב עירונית, כאשר התלמידים פיתחו חיידקים שמפרקים חומרים אורגנים ופילטר שמסנן.  הפרוייקט השאפתני עשוי לתת מענה למדינת ישראל ולעולם כולו בכל הקשור למצוקת מים.

תלמידי בית ספר טשרניחובסקי-  הציגו פרויקט –  "פיזיקה ביום יום"  שבוצע במסגרת לימודים מגמת פיזיקה, שמטרתו להמחיש כיצד הפיזיקה נוכחת בחיינו בכל תחום אשר אנו עוסקים בו. תלמידי הפיזיקה בבית הספר לומדים את התופעות הפיזיקליות בשטח, מצלמים למידה זו, עורכים ומציגים את הפרויקט.

תלמידי בית ספר ש"י עגנון הציגו פרוייקט "עגורן אוטונומי" במסגרת לימודים במגמת רובוטיקה, שמטרתו לשנע חומרים מסוכנים ממקום למקום ללא התערבות אדם.

העגורן שמזהה מכולה על פי ברקוד ומעביר אותה למקומה המיועד, ללא מעורבות יד אדם.

שינוע כזה יכול להיות אפקטיבי, בעיקר כאשר מדובר בחומרים מסוכנים: נפיצים או רדיואקטיבים והוא מונע סיכון חיי אדם.

תלמידי בית ספר תמר אריאל הציגו פרוייקט בנושא "מערכת מיתוג מבוקרת קול", במסגרת לימודי אלקטרוניקה. מטרת הפרוייקט להפעיל ולכבות צרכן באמצעות אות קולי.

תלמידי בית ספר אורט יד  לבוביץ הציגו פרוייקט בנושא מוסר בינה מלאכותית, המבוצע במסגרת לימודים במגמת גילוי ואיתור מידע דיגיטלי, כאשר המחקר כלל ראיון עם אנשי מקצוע, איסוף מידע  באינטרנט בשפות זרות וביצוע סקרים על מוסר בבינה מלאכותית.

מטרת הפרוייקט לחקור מוסר בבינה מלאכותית ולעורר מודעות לבעייתיות של אתיקה ומוסר בבינה מלאכותית.

 

הכנס הסתיים במופע מדעי של דני נוטמן ממכון ויצמן – ניפוח זכוכית והקשר למדע.

 

יש לציין כי הכנס הוא תוצר  של שותפות מוצלחת בין כמה גורמים ובהם: משרד החינוך, מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע , עתודה מדעית טכנולוגית בפיקוחו של יגאל דור, בניהולה של בר שיף ובהדרכתה של סיגל לוי כחלון,  מינהל החינוך בעירייה, בראשותה של טובה דולב ואגף החינוך העל יסודי בניהולה של גילת סימון.

 

 

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים