כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו

7 0

תלמידים רבים אינם פוגשים בחיי היומיום שלהם בוגרים בעלי מקצועות כגון מהנדסים, עורכי דין, כלכלנים, רופאים, אדריכלים, אנשי תקשורת ואחרים, עמותת "שיעור אחר" דואגת למפגשים, של מתנדבים המעבירים קורסים לתלמידים. ועוזרים להם ללמוד ולהכיר את עולם התעסוקה ומקצועות שונים, ובעיקר, נחשפים לדמויות לחיקוי.

עמותת שיעור אחר נוסדה בשנת 2002 ופועלת לקידום שוויון הזדמנויות ולעידוד מעורבות משמעותית של הציבור במערכת החינוך. המפגש עם מתנדבים, ממגוון תחומי עיסוק המעורים בעשייה האזרחית, מאפשר לתלמידים להכיר דמויות לחיקוי ולהיחשף למגוון פניה של החברה הישראלית, כמו גם לתחומי עניין שעשויים לפתוח בפניהם מסלולי חיים נוספים ואופקים חדשים. שיעור אחר מקדמת שיתוף פעולה בין מגזרי (עסקי, חינוכי וחברתי) המיטיב עם כל שותפיו ומהווה מערך אחריות הדדית לקידום החברה בישראל.

בבתי ספר רבים באזור השרון מתקיימים לאורך השנה קורסים מגוונים של מתנדבי העמותה ממגוון המקצועות , שתורמים רבות לתלמידים באמצעות התכנית 'שיעור אחר' והתכנית שיעור ביחד', בהן המתנדבים מעבירים שיעורים לחיים על עולמם ותחום עיסוקם, וכן תומכי הוראה מתנדבים ללמד ולקדם תלמידים במקצועות המתמטיקה, אנגלית ומדעים.

אחד מהם הוא עמית גפני (27) , עובד בחברת Zerto  בתחום פיתוח תוכנה מאזור השרון, שמתנדב לקדם תלמידים במתמטיקה בביה"ס שי עגנון בנתניה.

"את שיעור אחר הכרתי כאשר הגיעו אלינו לחברה נציגי העמותה כדי להכיר לנו פרויקט ייחודי שנקרא: שיעור ביחד. זו תכנית שכוללת התנדבות אחת לחצי שנה בערך, כאשר כל פעם נציג אחר מהארגון מעביר שיעור בכיתה. בסוף הציגו לנו גם את התוכנית 'שיעור אחר', שם ההתנדבות היא שבועית של מתנדב אחד קבוע ומאוד רציתי להשתתף בהתנדבות כזו, שהיא יותר משמעותית עם תרומה לאורך זמן. הרגשתי שהתכנית הזו יותר מתאימה לי והחלטתי להתנדב. כיום אני מלמד מתמטיקה בבית ספר שי עגנון בנתניה, תלמידי הקבצה א' בכיתה ח' ".

עמית גפני מתנדב מלמד שיעור אחר בנתניה

 למה בחרת להתנדב בתחום החינוך?

"עוד בלימודיי כסטודנט להנדסה, החלטתי להתנדב עם ילדים ונוער, בין השאר בלימודי עזר במתמטיקה. כבר אז היה לי חשוב מאוד לתת משהו מעצמי, הלימודים היו בשביל ההשכלה, וההתנדבות בשביל הנפש. וההרגשה לתרום היתה מספקת מאוד. מיד רואים את ההערכה של הילדים. הם רוצים ללמוד ולהצליח ולפעמים הם צריכים בדיוק את הדחיפה הקטנה, הטיפת מוטיבציה ודוגמא אישית בשביל להתקדם.

אני חושב שלימודי מתמטיקה ופיזיקה הם כל כך חשובים ואני רוצה להיות שם בשביל שהילדים יבינו את זה"

מה האתגרים ומהן ההנאות בהתנדבות זו?  "

האתגרים בדר"כ קשורים במוטיבציה. תלמידים לא מבינים למה לימודי מתמטיקה זה חשוב והם לא אוהבים להשקיע את הזמן שלהם בלעשות שיעורי בית. הקשב שיש להם לשיעור הוא נמוך, ומהר מאוד אפשר לאבד אותם לדברים אחרים, כמו לדבר עם חברים או בטלפון. מאוד קשה לשמור עליהם בקשב, במיוחד כי יש כ-40 תלמידים בשיעור., יחד עם זאת,  אני מאד נהנה מההצלחות הקטנות של התלמידים, הם שמחים לספר לי כשהם קיבלו ציון טוב במבחן והם שמחים לשאול אותי שאלות שהם מתקשים בהן ופונים אלי ישירות".

מה מעניקה לך ההתנדבות ואיזה קשרים נוצרים עם המורה והתלמידים?

"בהתנדבות יש לי הזדמנות לתת משהו מעצמי, להשקיע מהזמן שלי בשבילם בלי לקבל על זה משהו, וזה בפני עצמו מרגיש טוב. אין ספק שההרגשה כשתלמיד מצליח והוא בא לספר לך, היא אפילו עוד יותר מספקת. הקשר שנוצר ביני לתלמידים הוא שונה מהקשר שיש להם עם המורה, המורה היא מורה, והיא הסמכות המקצועית בכיתה, ואני מישהו חיצוני אפשר לחלוק איתי קצת יותר, לא לדבר רק על השיעור או השיעורים. יש תלמידים שמרגישים יותר בנוח לשאול אותי שאלות מאשר את המורה וגם להתעניין במקצוע שלי ואיך הגעתי לשם.  . גם הקשר עם המורה הוא חשוב לי מאוד. אני רואה את המורה מנהלת שיעור של 40 תלמידים ומיד אני מעריך יותר את המקצוע שלה. היא חולקת איתי חלק מהקשיים ונוצר קשר שבו היא יכולה לשתף אותי במה שעובר עליה בתור מורה"

 

לסיכום, קרן הלפרין- מוסרי, מנכלית העמותה : "מדי שנה מחדש,  זה מרגש וממלא את הלב לראות אלפי אזרחים מהמגזר העסקי והציבורי, שבוחרים להתנדב בתכניות שלנו בבתי ספר וחושפים את התלמידים לתחומי עיסוק ומקצועות שונים, במטרה להרחיב עבורם אופקים ואת מנעד החלומות שלהם. המגוון והטווח הרחב של עולמות התוכן מהם המתנדבים מגיעים, כוללים את תחומי הטכנולוגיה, משפט, כלכלה, תעשיה, אדריכלות, תקשורת ועוד, ומהווים למעשה מודל לחיקוי לנתיבי חיים, תחומי ענין והצלחה עבור התלמידים. קידום מקצועות המתמטיקה, מדעים ואנגלית על ידי מתנדבים, שמשמשים כתומכי הוראה ומסייעים למורים בכיתות, נראה כבר בשטח והתוצאות מאד מעודדות ומאשרות את הפעילות החשובה של המתנדבים בבתי הספר בכל הארץ. החוויה המשותפת היא לגמרי הדדית, הן לתלמידים ולמורים והן למתנדבים ולארגונים המשתתפים בתכניות שלנו. אנו קוראים לציבור הרחב, לכם ולמכרים שלכם, להצטרף אלינו להתנדבות משמעותית במערכת החינוך. נשמח שעוד אנשים טובים יקחו חלק בעשייה משמעותית , ויצטרפו לתכניות של שיעור אחר בכדי לתרום מעצמם לדור הבא. "

עמותת שיעור אחר משלבת מתנדבים מתחומי עיסוק רבים ומגוונים בבתי ספר. הניסיון מלמד שרוח ההתנדבות שהולכת וגוברת, יחד עם הרצון של מערכת החינוך לשלב בתוכה אנשים מרקעים מגוונים מחוץ, פותחים לתלמידים צוהר לעולמות חדשים ומעשירים.

 

 

מצ"ב תמונת לשימוש:

מנכלית קרן הלפרין

עמית גפני המתנדב וגם שיעור שלו בכיתה …

 

 

 

 

Related Post

בונים את הדור הבא

Posted by - 24 ביוני 2020 0
בימים אלה מקודמות עבודות נרחבות בעיריית נתניה  להקמתם של כמה מבני חינוך וקהילה שישרתו את ציבור ההורים והילדים בתחום הלימודי…

רק להצליח

Posted by - 12 באפריל 2022 0
מאת טליה גואטה  מבנה בית הספר החדש משתרכ על פני כ- 2000 מטר מאובזר בסדנאות טכנולוגיות מקצועיות ובהן סדנא לתחבורה מתקדמת, סדנת עיצוב…

שלום כיתה א

Posted by - 12 בינואר 2021 0
במסגרת החיפוש אחר המסגרת החינוכית המתאימה ביותר, מידי שבוע נסקר את מוסדות החינוך בעיר. והפעם – הבית ספר הדמוקרטי הראשון…

משבר האקלים

Posted by - 15 במרץ 2023 0
עיריית נתניה נמצאת בתנופה עשייה בהתמודדות עם משבר האקלים הפוקד אותנו.ב251 גני עירוניים בהם מתקיימת הזנה, הותקנו מדיחי כלים במטרה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות