כוכבות החינוך של נתניה

3 0

הכירו את עובדות ההוראה המצטיינות לשנת תש"ף.

משרד החינוך, מחוז תל אביב, בהמלצת מינהל החינוך העירוני – בחר בעובדות ההוראה המצטיינות לשנת תש". ברשימה מככבות מהעיר נתניה:  טל בר מעוז, מנכ"לית אורט גוטמן – כעובדת הוראה מצטיינת לשנת תש"פ.הגננת קרן כנען לוי, מנהלת גן אשבל. עובדות הוראה מצטיינות, כל אחת בתחומה, המפגינות מנהיגות ויצירתיות ומקדמות חדשנות ויוזמות חינוכיות. טל בר מעוז, מנכ"לית אורט גוטמן – כעובדת הוראה מצטיינת לשנת תש"פ.

בנימוקי הפרס נכתב "מנהלת את ביה"ס זו השנה השמינית, משמשת דוגמה ומופת כמנהלת וכמנהיגה את ציוותה. טל הינה מנהלת יצירתית מאוד, מקדמת חדשנות ויוזמות מדעיות טכנולוגיות בביה"ס."מאז כניסתה לבית הספר, הושם דגש על שילוב טכנולוגיות בדרכי ההוראה והלמידה ובתרבות הארגונית בבית הספר. טל מנהלת את ביה"ס תוך האצלת סמכויות, העצמת הצוות ופיתוח המשאב האנושי. מזה חמש שנים משמשת כמנטורית לפרחי ניהול בתכנית "בית ספר מכשיר" של אבני ראשה, בכך משמשת טל דוגמא למורי בית הספר החונכים ומלווים מורים חדשים בקליטתם במערכת החינוך, בדגש על מורים עולים ובני הקהילה האתיופית, ועל כך זכה בית הספר בפרס קליטה מיטבית. בית הספר בניהולה של טל היה מועמד לפרס חינוך מחוז ת"א, זכה בפרס החינוך של רשת אורט ישראל (מקום שני) בשנת הלימודים תשע"ז.עוד חשוב לציין כי צוות המורים בחטיבה העליונה קיבל במהלך שלוש השנים האחרונות תגמול דיפרנציאלי על הישגיו הלימודיים והערכיים.

"טל פועלת במרץ למיצוב ומיתוג שמו של ביה"ס ברשת אורט ובעיר נתניה. מאז שהחלה את ניהולה צומצמה הנשירה והעזיבה של התלמידים למוסדות אחרים בעיר. ביה"ס מעניק בית חם ואוהב הנותן מענה לכל תלמיד בהתאם לחליפה מיוחדת שנתפרת עבורו- לא מוותרים על אף תלמיד. הכיתות התקשורתיות (אוטיסטים) שנפתחו בחטיבת הביניים, ממשיכות ללמוד גם בתיכון, והשנה יסיים המחזור השלישי את כיתה י"ב.

"בית הספר בניהולה של טל משמש כחממה לפיתוח מקצועי, במסגרת קהילת מורים לומדת ומלמדת, למידת עמיתים, שילוב תכניות לימודים בינתחומיות, שיתוף תלמידים בגיוון דרכי הוראה ופיתוח פדגוגיה חדשנית בשילוב מיינדפולנס. צוות המורים שותף בכל התהליכים הפדגוגיים המקדמים אקלים מיטבי.

"בשנים האחרונות, עלו אחוזי הזכאות לבגרות בצורה משמעותית, ביחד עם עליה במס' תעודות הבגרות האיכותית והמצטיינת. מנתוני העתודה מדעית טכנולוגית ניכרת עלייה גם בנתוני הבוגרים בעלי הסמכה מדעית איכותית.

"ביה"ס מקדם מאוד  את הפן הערכי–חברתי וכחלק מהתפיסה החינוכית וחזון ביה"ס, מקדמת את מנהיגות התלמידים הבאה לידי ביטוי בפעילות שש שנתית במש"צים, במד"צים לפיזיקה, חונכות בין תלמידים מהחינוך הרגיל והחינוך המיוחד. "באורט גוטמן פעילות ענפה בתחום המעורבות החברתית וההתפתחות האישית בכל שכבות הגיל, מז' עד י"ב. בין התכניות החברתיות בולטים במיוחד המסע הערכי, המשלב עבודה חקלאית התנדבותית עם טיול שנתי (השומר החדש), המסע הישראלי (מבראשית) וגולת הכותרת המסע לפולין והכנה לשירות צבאי, מכינות ושנות שירות."

עובדת הוראה מצטיינת נוספת היא: קרן כנען לוי, מנהלת גן אשבל בנתניה.

מדובר בגננת מסורה, יזמית, אשר מפתחת תכניות בגן עם הילדים.

"הילדים בגן שלה" נכתב בנימוקי הפרס "פועלים באופן עצמאי תוך התנסויות מגוונות אשר מאפשרות להם למידה חווייתית ומשמעותית. קרן מפתחת את האינדיבידואל בכל ילדה וילד בגן – בכל שבוע ילד מביא חפץ מתחום העניין שלו ויחד עם כל קבוצת הגן הם חוקרים את התחום הנבחר. 

בנוסף, פיתחה תכנית רגשית חברתית עם דגש על חוזקות הילד, מה שבא לידי ביטוי באקלים גן רגוע ומאפשר סביבה לימודית מזמנת, עם מגוון רחב של פעילויות מעניינות המאפשרות לילדים למידה תוך כדי התנסות ועניין.

קרן גם מפתחת ומחזקת בגן את היצירתיות וההמצאות. בעידודה, הילדים ממציאים המצאות להתמודדות עם סוגיות בחיי היום יום. קרן אף הציגה את היוזמה בכנס יזמות "מייקרים מעצבים למידה" 2018.

בכל שנה קרן משלבת בגנה ילדים בעלי צרכים ייחודיים שונים, תוך מתן מענה לכל ילד עפ"י צרכיו.

קרן מכשירה דורות של סטודנטיות להוראה בגיל הרך.

בנוסף לכך, משמשת קרן גם כגננת מובילת מרחב גנים "מרחב דרך ערך". גננות המרחב נעזרות בקרן רבות והיא משמשת להן גם כמודל למופת למנהלת גן."

Related Post

חופש משמעותי בתרומה לקהילה

Posted by - 8 באוגוסט 2018 0
ימי החופש הגדול הם הזדמנות גדולה להתנדב ולעשות מעשים טובים. חניכי מרכז הנוער "מקום בלב" בנתניה של ארגון ה- OU ישראל החליטו…

מחזקים את האנגלית

Posted by - 4 במרץ 2020 0
מרכז למידה חדש ללימודי אנגלית ייפתח בדרום העיר – יצטרף לשניים חדשים שכבר פועלים במרכז ובצפון העיר מאת ברק גולן…

נשירה בלימודים out

Posted by - 31 בינואר 2018 0
  לדברי טובה דולב, ראש מינהל החינוך בעירייה מדובר בהישג למערכת החינוך בנתניה ובעיקר לכל אחד מן התלמידים שבשל כושר…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות