מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

SEO – התפתחות השיווק הדיגיטלי וקידום האתרים לאורך השנים

שם הכותב: מדור פרסומי (1106171820) seo-1288976_1280

26 שנים לערך עברו מאז הקמתו של אתר האינטרנט הראשון.  מי היה מאמין שמאתר קטן ומצ'וקמק, אשר יצר מתכנת בשם טים ברנר לי, תצא לעולם רשת האינטרנט ותשפיע על כל אספקט בחיי היום יום שלנו.

האינטרנט לאחר רבע מאה בערך, הפך מקבוצה של "אורגניזמים" חד תאיים למבנה עצום, חי, נושם ואדפטיבי.

SEO קידום אתרים

האופטימזציה של מנועי החיפוש = SEO = קידום אתרים, בעצם מחברת דור שלם של אנשים על ידי התאמת הרשת האינטרנטית ללקוח הקצה.

SEO בעצם מטרגט את המידע ברשת לכיוון המתבקש דרך תוכן רלוונטי לגולש. ללא מנועי החיפוש כמו גוגל ואנשי הקידום האורגני, הייתה נוצרת אנדרלמוסיה שלמה ברשת והערך לגולש היה יורד בצורה דרסטית.

seo-441400_1280

דע מאין באתה ולאן אתה הולך

על מנת שנוכל לחזות את עתידו של תחום קידום האתרים, עלינו לבחון את התפתחותו לאורך השנים.

סימני החיים הראשונים (1991-2002)

אז כן, לאחר הקמתו של אתר האינטרנט הראשון החלו לצוץ אלפי אתרים ברשת. אתרים אלו הציעו חוויית משתמש בסיסית ביותר ואופטימיזציה דלה אם בכלל. האינטרנט הפך צפוך ומבולגן.

מנועי החיפוש הראשונים כמו Excite זיהו את הבעייתיות שבכך כבר בשלב מאוד מוקדם, ומילאו את צרכי הגולשים על ידי יצירת היררכיה, סדר בסיסי ומבנה מוגדר בעזרת מנועי החיפוש שלהם.

לא לקח הרבה זמן לפני שמתחרים כמו יאהו ב-1994 וכמובן גוגל ב-1997 נכנסו לסצנה.

בשלב התחלתי ופרימיטיבי זה של תחום ה- SEO הכל פתוח והכל הולך. מקדמי אתרים היו "דוחפים" כמה שיותר מילות מפתח לתוכן על מנת לעלות בתוצאות החיפוש. לרוב, התוכן היה ספאמי ולא רלוונטי לגולש. כמו כן, מקדמי האתרים היו מפנים מאות ואלפי קישורים חיצוניים לאתר.קישורים אלו הגיעו מכל מקום אפשרי וללא התחשבות ברלוונטיות של האתרים המקשרים.

טקטיקות קידום אלו, ידועות עד היום בשם Black Hat Seo.

בשלב זה, לא היה באפשרותם של מנועי החיפוש לברור ולהעניש את האתרים האלו, ולכן אתרים רבים נשארו בראש תוצאות החיפוש למרות חוסר הרלוונטיות שלהם.

תחילתו של שינוי (2003-2005)

ענקי החיפוש וגוגל בראשם, התחילו לזהות את טקטיקות הקידום הלא מוסריות בעליל של מקדמי האתרים.

גוגל לקחו פיקוד על הנושא והתחילו לפתח אלגוריתמים אשר יזהו תוכן דל, דחיסת מילות מפתח והשגת קישורים לא רלוונטים בדרכי מירמה לאתר.

המוטו של גוגל בזמנו היה "Don’t Be Evil ". הווה אומר תהיה אמיתי ותן ערך אמיתי.

העדכונים והאלגוריתמים רבים מדי מכדי לפרט במאמר זה, אך תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן.

בתקופה זו, נוצר הבסיס למנועי החיפוש שאנו מכירים היום. גוגל החלו למיין ולברור את האתרים, ובכך סיפקו הצצה ראשונה לתוצאות חיפוש אשר הותאמו באופן אישי לגולש.

כמו כן ואולי הנושא החשוב מכולם היה ההטמעה של החיפוש המקומי. גולשים אשר חיפשו מנעולן לדוגמא החלו לקבל תוצאות חיפוש בקרבת מקום, במקום לקבל מאות תוצאות מכל העולם.

מיותר לציין כמה תועלת ורלוונטיות עדכון זה יצר לגולשים.

ימי הביניים (2006-2009)

בתקופה זו גוגל החלו לזהות מגמות חדשות בהתנהגות החיפוש של הגולשים. נוצר צורך בחווית חיפוש אשר כוללת בתוכה זמן תגובה מהיר, רלוונטיות לחיפוש, תוכן ממוקד וחווית משתמש חיובית.

ב-2008 גוגל השיקו את Google Suggest על מנת להציע תוכן רלוונטי ושימושי אשר בין השאר מבוסס על נתוני חיפוש היסטוריים. לעידכון זה התווספו הכלים Google Trends ו-Google Analytics וביחד יצרו תוכן אופטימלי, מדויק ומטורגט לצרכי הגולשים.

גישה זו של "הגולש בא קודם" הניחה את אבני היסוד לגלישה איכותית ועניינית ברשת.

search-engine-optimization-1359435_1280

תקופת ההארה (2010-2012)

תקופה זו מסמלת את השינוי המשמעותי ביותר בתחום האופטימיזציה וקידום האתרים.

המוטו של התקופה הנ"ל הוא "תוכן הוא המלך".

גוגל יצרו אלגוריתמים אשר "חיסלו" אתרים בעלי תוכן דל (כולל אתרים של חברות ענק) ושאינו רלוונטי לגולשים. עדכונים אלו גרמו גם להרבה חברות קידום חובבניות פשוט לפשוט רגל, מכיוון שעד אז הם הסתמכו על שיטות טכניות בלבד, ולא הושקעה מחשבה על צרכי הגולשים.

כמו כן שופרו משמעותית:

  • תוצאות החיפוש המקומיות
  • רלוונטיות לגולש
  • דירוג האתרים על פי איכות הקישורים הנכנסים שלהם = סמכות האתר

בתקופה זו גם נולד גוגל + אשר נתן עוד בוסט לתוכן איכותי בתוצאות החיפוש.

העידכונים בתקופה זו יצרו מצב שבו חברות הקידום הוכרחו לשפר משמעותית כמעט את כל האספקטים של האתרים שברשותם.

זמנים מודרניים (2013 – היום)

כיום אנו נמצאים בסוג של צומת דרכים. נוצר מאבק לכאורה בין הצורך בפרסונליזציה והתאמה אישית לבין פרטיות. ענקי החיפוש והרשתות החברתיות בנו סביבה דיגיטלית שבה ישנה אופטימיזציה ישירה לכוונות הגולשים.אופטימיזציה זו יצרה מצב שבו מצד אחד, התוכן המוצע לגולש הינו איכותי ונעים לקריאה או צפיה.מה שזה גרר עימו זו גם זעקה מצד הגולשים לקצת פרטיות מה שנקרא. הגולשים מצד אחד מקבלים את המידע\מוצר אותו הם מחפשים ביעילות מירבית, אך מן הצד השני זה מגיע בליווי של הפצצות שיווקיות ומרקטינג, לעיתים מוגזמות, אשר מופיעות להם בכל ערוצי הגלישה.

כמו כן, תקופה זו בה אנו נמצאים כעת, מינפה את תוצאות החיפוש בסלולרי לעומת המחשב השולחני.אתרים אשר אינם נוחים למשתמש בסלולרי ואשר נטענים לאט מדי, ירדו משמעותית במיקומיהם בתוצאות החיפוש. בעידן של היום, על אנשי השיווק הדיגיטלי להיות בעלי יכולות מגוונות הרבה יותר מאשר בעבר.

העתיד ומה הוא טומן בחובו

תחום השיווק הדיגיטלי וקידום האתרים הינו דינמי ומשתנה לעיתים תכופות. האינטרנט משתנה כל הזמן לכיוון של חוויית משתמש אישית ואיכותית יותר. הגולשים רוצים "סיפוק מיידי" והמגמה היא יותר לכיוון של יצירתיות ומדיה חזותית. אופטימיזציה הופכת יותר ויותר לתחום שכולל בתוכו המון "חלקים זזים". כמו כן, תיווצר חשיבות עליונה למיתוג וחווית משתמש.

אנחנו מקווים כי מצאתם מאמר זה מועיל ורלוונטי. אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה!

מוגש מטעם צוות המומחים של חברת לינקשייק – שיווק באינטרנט שעובד.

 

(קרדיט תמונות:

https://pixabay.com/en/seo-search-engine-optimization-1288976/

https://pixabay.com/en/seo-google-441400/

https://pixabay.com/en/search-engine-optimization-seo-gears-1359435/

 

)

 

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home/awapp/public_html/wp-includes/functions.php on line 3363