מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

תקועים בפקקים: דעה אישית, אלי דלל

מ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל, בטור אישי על הפקקים בעקבות נתיב פלוס, מה עיריית נתניה עושה מול משרד התחבורה ומהי דורשת

מאת אלי דלל

אחרי החגים הגיע, ולצערנו גם פקקי תנועה בהיקפים שלא ידענו בעבר, בכביש החוף ובתוך נתניה עצמה. עיריית נתניה ותושביה זועמים על ההחלטה החד-צדדית של משרד התחבורה להפקיע נתיב מכביש החוף ולהסב את אחד הנתיבים הנותרים לתחבורה ציבורית ולכלי רכב עם שני נוסעים ומעלה ("נתיב פלוס").

העירייה עושה כל שביכולתה להביא לביטול "נתיב פלוס", לנוכח הסבל הרב שנגרם לתושבים. ביום ראשון נפגשנו ראש העירייה, הגב' מרים פיירברג-איכר, אנוכי, מהנדס העירייה, ארז טל, והצוות המקצועי בעירייה עם בכירי משרד התחבורה, ובראשם השר ח"כ בצלאל סמוטריץ' ומנכ"לית המשרד, גב' קרן טרנר.

ראש העירייה נלחמה ממש כלביאה כדי להביא לביטול מיידי של "נתיב פלוס" ולהשבת המצב לקדמותו, עד אשר יתבצעו פרויקטים תחבורתיים ראויים בעיר, בראשם בנושא התחבורה הציבורית.

השר סמוטריץ' והצוות המקצועי במשרד בהחלט מבינים את הקושי שנגרם לנהגים, ובפרט בנתניה. בחדר הבקרה במשרד רואים גורמי המקצוע את העומס הרב והבלתי נסבל שנוצר.    

הגישה שלנו תומכת בהידברות עם משרד התחבורה, אך בה בעת אנו נותרים נחושים בעמדתנו.

בגדול, הרעיון שעומד בבסיס "נתיב פלוס" הוא נכון: מתן העדפה לתחבורה ציבורית ולרכבים שיתופיים על פני כלי רכב עם נוסע בודד.

עם זאת, ללא תשתיות תחבורה מתאימות, הרעיון אינו בר ביצוע.

בפגישה העלינו, בנוסף, שורה של דרישות חיוניות לתחבורה בעיר.

אנשי משרד התחבורה הבטיחו לבחון אותן ברצינות, ואנו, בעיריית נתניה, נמשיך לעמוד על ביצוע הפרויקטים בהקדם האפשרי.

לסיום, אבקש להדגיש בפניכם, תושבים יקרים, את מחויבותנו כלפיכם, ואת תביעתנו הנחרצת לתחבורה יעילה ומזמינה, בדגש על תחבורה ציבורית, למען שיפור איכות החיים של כולנו.

  • הכותב, אלי דלל, הוא סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה והממונה על התחבורה

3 תגובות

  • דב says:

    הרעיון של נתיב נפרד הוא מצויין אבל הביצוע עלוב. פשוט בושה איך הממשלה ובעיקר משרד התחבורה מתנהל

  • אבי רותם says:

    מר אלי דלל היקר, כמה שנים מרים ואתה בתפקידכם , שנים על שנים מתפקידכם היה לראות את הנולד מראש תכנון מוקדם מונע בעיות. במקום לבנות ולבנות בלי לתכנן תשתיות זה "פשלה" נוראית שלכם, הכאוס הזה היה צפוי למי שען ראה את הנולד, כל בנין בעיר ימים זה מינימום 120 מכוניות ואתם ממשיכים העיקר שבקופת העיריה יהיה כסף נזיל ועתה גם תוכיות המלונות ,וסליחה על הביטוי אתם עובדים על כולם בעניים. מה אתה כותב מרים נלחמה כלביאה את מי זה מענין היא אחראית כראש העיר לכל מה שקורה ,אני לא רוצה להוסיף רק זכאית מחמת הספק אומר הכל !!! שבת שלום לך

  • דוד says:

    אני איתך,אלי…
    אם ומשרד תחבורה מעוניינת בשינוי תחבורה,אז שיעשו כמו בפולין או בגרמניה או ברוסיה-תחבורה ציבורית 24/7 על פסי רכבת וניקרא טרמבאי חשמלי.
    הייתי בפוזנן בפולין ,ים סטודנטים שם וים אנשים ,אבל אין לחץ עם רכבים ,קיימת תחבורה ציבורית 24/7,ואין לחץ בכבישים ואיזה כבוד אחד לשני ולא כמו בארץ עקב כמות עדירה של רכבים יש ארוגים כמעט בכל שבוע.

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *