קידום אתרים, Search Engine Optimization- בגלל התחרות העסקית העזה

6 0

שירותי קידום אתרים או בשפה יותר מקצועית אופטימיזציה במנועי החיפוש זאת השיטה האסטרטגית שמבוססת על תהליכי חשיבה וטכנולוגיה אשר מטרתן הסופית היא להגדיל את כמות המבקרים באתר העסק. ההנחה הראשונית שעליה מתבסס כל תהליך קידום אתרים מאוד פשוטה: ככל שתהיה יותר תנועה של גולשים לעבר הדומין, ככל שמספר רב יותר של גולשים ישתמשו באתר, כך יגדל באופן ברור מספר הלקוחות שלו ובסופו של דבר יעלה הרווח הכלכלי של בעלי החברה או בעלי האתר.

אז למי פונים לגבי בניית אתרים או שיווק וקידום אתרים? מי לא היה רוצה פרסום מידי ונגיש בו שמנית אצל הרבה בני אדם המהווים לקוחות פוטנציאליים עתידיים? דרך רשת עולם האינטרנט שהפכה בשני העשורים האחרונים למדיה החשובה והפופולרית ביותר ברחבי העולם ניתן להגיע לקהל רחב יותר ורלוונטי יותר. כיצד מגיעים למשתמשים אלו? התהליך הידוע של חיפוש מידע או משאב ברשת האינטרנט מתנהל, כידוע, כאשר הגולש מקליד בשורת השאילתה שלו את המילים או צירופי הביטויים המהותיים למען חיפוש האתר הרלוונטי, מנועי החיפוש ובמיוחד Google, Bing, Yahoo סורקים בהתאם את כל האתרים הקיימים ברשת האינטרנט, ורק אז מביאים בפני הגולש רשימת תוצאות חיפוש רלוונטית במיוחד עבורו, כפי שהם – מנועי החיפוש ראו אותה ובחנו את הרלוונטיות. אם כן, אין ספק, כי על מנת להגיע לפופולריות ודרגת נראות משמעותית אצל הקהל הרחב צריכים להתקיים שני תהליכים זה אחר זה: ראשית מנוע החיפוש חייב למצוא את האתר רלוונטי, איכותי ובעל דירוג גבוה עבור שאילתה של הגולש, בעקבות זאת מנוע החיפוש ידרג את האתר הספציפי ברמה גבוהה בדף תוצאות החיפוש.

כמו כן,  ברשימת תוצאות החיפוש ישנה למעשה תשובה עבור השאילתה של הגולש. מנועי החיפוש מציגים בין רשימה זו את התוצאות הטובות, המהימנות והאיכותיות ביותר שהם יכלו להפיק ולהניב עבור הגולש. ברוב המקרים כאשר ניגשים לרשימת תוצאות אקראית, הרי שבראש הרשימה יופיעו מעין מודעות פרסומת ( ואכן לצדן תופיע ממוסגרת המילה "מודעה"). תוצאות אלו הן תוצאות המהוות אתרים שקודמו באופן ממומן. בדיוק כמו שבעבר, בעת שבה אמצעי תקשורת ההמונים היו העיתונות הכתובה והטלוויזיה המסחרית, ואז בעלי חברות קנו בכסף רב שהושקע מתקציבי עתק עבור פרסום ומיתוג החברה, ואז זכו לקבל את המיקומים הטובים יותר: העמוד הראשון בעיתון או פרסומת בפרק גמר פופולרי ובעל רייטינג גבוה במיוחד. כך בדיוק פועלת השיטה של קידום אתרים ממומן, תמורת תשלום של כסף קבוע ( הנקבע מראש בדרך כלל על פי פר הקלקה) יעלה האתר המפורסם מעלה מעלה בין תוצאות החיפוש וימצא את עצמו לאורך תקופה ( לרוב של ימים או של שבועות) במיקום אטרקטיבי ובעל נראות. ואולם, גישה זו של קידום אינה טבעית, אלא מבוססת על תשלום קבוע, ולכן היא אינה מתאימה לאורך זמן, אלא רק לתקופה קצרה ובעלת ייעוד מדויק. לדוגמה: לפני חג החנוכה נצפה לראות במודעות של האתרים שהוזנקו באמצעות קידום אתרים ממומן תחומים של מכירת חנוכיות ושמנים, לעומת זאת בשבועות שלפני פורים ההדגשה של המיקומים הראשונים בין רשימת תוצאות החיפוש תהיה דווקא בנושא רכישת תחפושות וכדומה. אלא, שהשיטה האסטרטגית המוכרת יותר של קידום האתרים, השיטה המכונה אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש, Search Engine Optimization ובפרט מול המנוע חיפוש בגוגל היא שיטת קידום לא אוטומטית, אלא טבעית, תהליכית. תוצאות חיפוש אלו הן התוצאות ה"טבעיות" שהניב מנוע החיפוש בתגובה למילות החיפוש כפי שהוקלדו על ידי הגולש בשעת מילוי שורת השאילתה שלו. מנועי החיפוש בעצם בחנו את מילות החיפוש המופיעות בשאילתה, ניתחו אותן וסרקו את כל המידע, המשאבים והאתרים ברשת האינטרנט ולבסוף העמידו רשימת תוצאות רלוונטית מגבוה והפופולרי לנמוך.

נוסיף לומר שכאשר הגולש מקבל כתשובה את רשימת תוצאות החיפוש, מיותר לציין, כי הוא הדרש לבחור לאילו אתרים להתעניין ולהיכנס ועל אילו לוותר מראש. במיוחד נכון הדבר, כאשר מספר תוצאות שמופיעות ברשימה מוערכות בעשרות ומאות ומתגלגלות על פני מספר עמודים. אלא שאז נכנס המרכיב המרכזי בהתנהלות הגולש. מחקרים רבים ומגוונים נערכו ברחבי העולם על מנת להכיר את ההתנהלות של גולש אינטרנטי ממוצע בהליך קידום אתרים. רובם בחנו את יחסו של הגולש כלפי האתרים המצויים ברשת ואת העדפותיו בשעת הגלישה. והנה מסתבר, על פי רוב רובם של מחקרים אלו, כי אחוז גבוה מאוד של גולשים ( מעל %90 מהגולשים הממוצעים) יתייחסו למעשה אך ורק לאתרים המופיעים בעמוד הראשון של הרשימה. לגביהם כל מה שנותר מחוץ לעמוד הראשון, למעשה כלל לא קיים.

הצורך המהותי בשכירת שירותי קידום אתרים, אופטימיזציה למנועי החיפוש

לפי תוצאות מחקרים אלו, אין כל תהייה, מדוע בעלי אתרים המתעסקים עם סחר, שיווק או/ פרסום מייחסים חשיבות עליונה ומהותית למיקום שבו ימוקם האתר שלהם בין רשימת תוצאות החיפוש. לדידם, לעובדה שהאתר יתמקם בדף הראשון של החיפוש יש השפעה מכריעה על כמות הגולשים שיגיעו לאתר ( הגדלת התנועה) ובמיוחד תהיה השפעה מכרעת על החלטותיהם של הגולשים בעלי העניין הרלוונטי ביותר. וכן, אין כל ספק, כי הכול מבינים, שהאפקטיביות של האתר מבוססת כמעט באופן מוחלט על המיקום בעל הנראות שלו בין תוצאות החיפוש ולאחר מכן על כמות הגולשים שייכנסו אליו. התחרות העסקית העזה על נתח גדול יותר של הציבור, המלחמה הקיימת ממילא בין רשתות על מנת לנגוס ברווחים של חברות מתחרות באות לידי ביטוי באופן עז כאשר נלחמים על תשומת לבו של כל גולש שעשוי להיות לקוח עתידי. לשם כך, נוצר תהליך של ביצוע אופטימיזציה לאתר עבור מנועי החיפוש. כלומר: החלו להתקיים שירותים מקצועיים של חברות המתמחות בקידום אתרים אורגני. תפקידן הראשי הוא לשפר את מיקומו של האתר הרלוונטי בין רשימת תוצאות החיפוש ולהביא אותו ככל האפשר למיקום הראשון הפופולרי ובעל הנראות.

להיות או לא להיות- להיות רק בעמוד הראשון

אם כן, כפי שציינו, כאשר אתר לא מצליח להתקדם וזוחל בין תוצאות החיפוש הרבות ומגיע לכל היותר לעמודים מאוחרים בין תוצאות החיפוש, הרי שהסיכוי שהוא ייראה על ידי אותם גולשים מתעניינים הוא אפסי. הרצון להגיע לעמוד הראשון בתחום קידום אתרים ברשת האינטרנט אינו פריווילגיה אלא ממש מלחמה על קיום: להיות או לא להיות. ההנחה הבסיסית שעליה מושתת כל תחום הקידום וכל אסטרטגיה הנגזרת ממנו מדברת על כך שככל שהאתר יהיה גבוה יותר בין התוצאות האורגניות הטבעיות, כך יגדל הסיכוי שמספר המבקרים בו יגדל. וגם אם לא כל מבקר, ירכוש ממנו בסופו של דבר, וגם אם לא כל מבקר יהפוך ללקוח רלוונטי- הסיכוי שזה יקרה, הוא עדיין גדול לאין שיעור לעומת מצב שבו האתר מצוי במיקום זניח וחסר נראות בין העמודים המאוחרים של תוצאות החיפוש. לשם כך נהוג להפעיל באופן מקצועי ומיומן תהליך של קידום אתרים בדרך של אופטימיזציה וזאת כדי להבטיח שמנוע החיפוש יראה את האתר כאיכותי, אמין, ראוי ורלוונטי הרבה יותר מכל מתחריו. בחברות קידום אתרים פועלים באופן נמרץ וחסר עכבות על מנת לסייע לבעל האתר לשפר אותו במגוון קריטריונים לצורך הענקת דירוג גבוה יותר וקבלת מיקום מיטבי על ידי מנועי החיפוש. התחרות העסקית העזה בתחום השיווק הדיגיטלי הביאה לקיום תהליך בעל ערך בלתי מסויג: קידום אתרים.

המאמר בחסות seo-google.co.il

Related Post

מצוקי החוף

Posted by - 1 בדצמבר 2020 0
המשרד להגנת הסביבה, עיריית נתניה והחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מתחילים בביצוע עבודות להגנה על המצוק החופי בנתניה…

חוג שחיה – לומדים לשחות

Posted by - 19 באפריל 2023 0
שחייה היא דרך מצוינת להישאר בכושר ולהנות. זו פעילות שהרבה אנשים נהנים ממנה. עם זאת, לוקח הרבה זמן ללמוד איך…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות