צעד נוסף בניסיון לשחרר את מזרח נתניה מעומסי התנועה: כביש 561, שאמור לחבר בין כביש 2 לכביש 4, הופקד להתנגדויות בוועדה המחוזית

6 0

התקדמות משמעותית בפרויקט כביש הרוחב האזורי 561, שאמור לחבר בין כביש 2 לכביש 4: התכנית הופקדה להתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז

מדובר בתכנית לה שותפים רבים ובהם: נציגי משרדי ממשלה, ארגונים ירוקים, החברה להגנת הטבע, קרן קיימת לישראל (קק"ל), רשות המים, מהנדסים, אדריכלים ומתכננים וכמובן ראשי 8 העיריות והמועצות המקומיות מנתניה והסביבה ובהם עיריית נתניה, שהתכנית אמורה לסייע לתושביהם בנגישות התחבורתית באזורם.

כזכור בעבר חתמו ראשי עיריות ומועצות מקומיות מנתניה והסביבה, בהובלתם של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר וכן אלי דלל, מ"מ ראש העיר הממונה על התשתיות, על עצומה דחופה לשר התחבורה, ישראל כץ, בבקשה לקדם תכנית לסלילת כביש 561, על כל מרכיביו.

אלי דלל

על החותמים נמנו אז אלי ברכה, ראש מועצת חוף השרון, עמיר ריטוב, ראש מועצת לב השרון, יצחק גולברי, ראש מועצת קדימה צורן, שלמה רצבי, ראש מועצת תל מונד, עמוס עזאני, ראש מועצת אבן יהודה, אפי דרעי, ראש מועצת כפר יונה וכמובן מרים פיירברג-איכר.

מרים פיירברג

במכתבם ביקשו ראשי הרשויות והמועצות המקומיות את עזרתו של שר התחבורה בקידום התוכנית תוך הרחבת גשר נטר בשני נתיבים נוספים (מדובר בגשר שמעל לרכבת הכולל כיום שני נתיבי נסיעה בלבד) כיכר נטר וכן המשך חיבור לכביש 4 (צומת הדסים).

 

בדבריהם ציינו החתומים, כי נחיצות הכביש ברורה וחיונית, שכן בכל בוקר אלפי כלי רכב עושים את דרכם מיישובי השרון במזרח לכיוון מערב, יוצרים פקקים אדירים ביציאות מיישובי השרון ובכניסה לעיר נתניה, בדרכם לאזור גוש דן.

"עומסי התנועה על הצירים הקיימים, קשים מנשוא ומהווים נטל על תושבי המועצות קדימה צורן, אבן יהודה, תל מונד, פרדסיה, לב השרון, חוף השרון ותושבי קריית השרון בנתניה. הקמת כביש 561 אמורה להביא לפתרון יצירתי שייתן לרבבות תושבים מענה תחבורתי בדרכם לכביש 2 ובחזרה".

בעקבות פנייתם, הקצה משרד התחבורה לפרויקט סכום של 350 מיליון שקלים והוא הוכלל בתכנית החומש של חברת נתיבי ישראל (נת"י). במטרה לזרז ההליכים הבירוקרטיים והתכנונים, הובילה עיריית נתניה את הליכי התכנון המקדמי.

 

את מהלכי ראשי הרשויות ליוו במהלך כל השנים האחרונות מחאות ומאבקים ציבוריים ואף משפטיים. תושבי כפר נטר אף פעלו באמצעים משפטיים כדי לסגור מעבר בינם לבין אבן יהודה – מעבר ששימש בפועל בכל בוקר אלפי כלי רכב שהגיעו מנתניה, ואילו תושבי קריית השרון הובילו מאבק ציבורי רחב נגד מה שכינו באותה עת "אוזלת יד" – בה דרשו הפסקת הבנייה במזרח נתניה עד למציאת פתרונות תחבורתיים הולמים.

 

תמונה ראשית: אילוסטרציה

 

 

 

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות