פתיחת עונת הרחצה – סגנון 2020

6 0

בצל מגיפת הקורונה ובהתאם לאישור משרד הבריאות והתו הסגול ומשרד הפנים פותחת עיריית נתניה ביום רביעי השבוע בהדרגה את עונת הרחצה בתשעה מתוך עשרה החופים המוכרזים בעיר עם השקעה נרחבת בשדרוג חופי הרחצה והמתקנים לטובת הציבור ולרווחת באי החוף. השנה, הושקעו כ-2 מיליון ₪ בשדרוג וחידוש מתקני החופים, לרבות שדרוג המלתחות, סככות צל, הסדרת חנייה ועוד. כמו כן, בוצעו הדרכות והכשרות ייעודיות לצוות המצילים והוסדר מערך האכיפה לרווחת הציבור.

כאמור, בהתאם להנחיות "התו הסגול" הציבור מתבקש להישמע להוראות:

•           יש לעטות מסכה בכפוף להנחיות.

•           יש לשמור על מרחק 2 מטרים אחד מהשני.

•           יש לשמור על היגיינה.

•           ניתן לרחוץ במקלחות חוץ בלבד.

בחופים יסיירו פקחים עירוניים הפועלים לשמירה על הסדר, הבטיחות ואכיפת חוקי העזר.        הרחצה מותרת בחופים המוכרזים בלבד ובשעות פעילות המצילים.

הציבור מתבקש להישמע להוראות: חל איסור להתרחץ בהיעדר שירותי הצלה, חל איסור על שימוש באלכוהול בשטח החופים ועל הכנסת בקבוקים וכוסות מזכוכית.  כמו כן חל איסור על הכנסה ושימוש בנרגילות, מערכות שמע ורמקולים, הבערת אש ומנגלים, חל איסור על הכנסת סוסים וכלי רכב לשטח החופים. כניסת כלב מותרת רק כשהוא קשור ועל פיו מחסום. חל איסור להקמת אוהלים ללינה ושהיית לילה בחופים. התושבים מתבקשים להימנע משימוש בכלים חד-פעמיים.

יש יין כי בחופי הרחצה תינתן אפשרות למחיר מוזל עבור כסאות ומיטות שיזוף לתושבי נתניה בהצגת תעודה מזהה.

כזכור, שמונה חופי רחצה בנתניה נושאים את תו האיכות "הדגל הכחול" המעיד על עמידה בסטנדרטים בינלאומיים במס' פרמטרים, ביניהם: ניקיון, הצלה, איכות המים, שרותי חוף ועוד.

תכנית "הדגל הכחול", Blue Flag,  הינה תכנית וולונטרית בינלאומית, הייחודית לסביבה החופית.

חופים מוכרזים ומרינות הזוכים להשתייך לתכנית, נהנים מסימן למצוינות סביבתית המוכר ברחבי העולם. "הדגל הכחול" ניתן לחופים ומרינות, אשר עומדים בקריטריונים סביבתיים בינלאומיים בנושאי חינוך ומידע, איכות מים, בטיחות ושירותים וניהול סביבתי. התכנית מופעלת ע"י ארגון FEE – ארגון גג בינלאומי לחינוך סביבתי של עמותות ומלכ"רים מרחבי העולם. עמותת EcoOcean הינה המייצגת הבלעדית של ארגון FEE בישראל.

אודות  חופי נתניה:

בעשרת חופי נתניה ממוקמים  10 מגדלי הצלה מתוכם 2 חופים לספורט ימי.

כמו כן, בחוף סירונית, חוף הרצל וחוף פולג, מונגשים לציבור עם מוגבלויות. בחופים בסירונית והרצל הנגישות היא עד קו המים כולל אפשרות לכניסה למים עם עגלה מיוחדת מותאמת לנכים.

 שם החוףתאריך פתיחההערות
1.חוף בלו ביי 20.5.20 
2.חוף צאנז1.6.20 
3.חוף העונות20.5.20 
4.חוף אמפי20.5.20 
5.חוף הרצל1.7.20הסוכה הוחלפה בסוכה חדשה ועדיין בעבודה.
6.חוף סירונית א'20.5.20
7.חוף סירונית ב'20.5.20
8.חוף לגון20.5.20 
9.חוף פולג צפון20.5.20    
10.חוף פולג דרום  ייפתח בהמשך בכפוף להשלמת ההכרזה ואישור משרד הבריאות.

שעות רחצה:  מתחילת עונת הרחצה ועד להפעלת שעון חורף, משעה 08:30 ועד חצי

                       שעה לפני שקיעה. החל  מה-1 ביוני יפתחו שתי תחנות בוקר במרכז העיר (סירונית א' ו-ב') החל משעה 6.30 בבוקר למשכימי קום

מד"א מפרסם הנחיות אמצעי זהירות, עם פתיחת עונת הרחצה ביום ד' (20.5) ונוכח החזרה לשגרת הקורונה, במהלך השהות בחופי הים ובבריכה: תנהגו באחריות, שמרו על מרחק בטוח, לרחוץ רק בחופים מוכרזים ולהישמע להוראות המצילים.

עונת הרחצה עתידה להיפתח השבוע וזאת בצל משבר הקורונה, אשר מחייב אחריות חברתית ועודף זהירות. מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א במאות אירועי טביעה בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי המים השונים בארץ. ולכן פרסם הנחיות כדי לעבור את עונת הרחצה בשלום ולמנוע מפגיעות גוף ונפש. במהלך עונת הרחצה בשנה החולפת, עמד מספר בני האדם שנמשו מהמים וטופלו ע"י צוותי מד"א בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי המים השונים על 228 בני אדם, בהם 46 שטבעו למוות. עפ"י ההשוואה לשנת 2018, חלה ירידה במספר מקרי הטביעה שהסתיימו במוות.

נוכח משבר הקורונה, על הציבור לנהוג ביתר זהירות ולשמור הן על הנחיות הקורונה והן על הנחיות מד"א – אשר מטרתן להציל חיים ולמנוע מקרי טביעה. בישראל ישנם 348 ק"מ של רצועת חופים, לצד אלפי בריכות פרטיות וציבוריות. על מנת לצמצם את מספרי הנפגעים גם בעונה הנוכחית, מפרסם מד"א הנחיות זהירות ונערך לטיפול רפואי מציל חיים, תוך תיאום מלא עם הרשויות ברחבי הארץ.

כמו כן, כוחות מד"א ערוכים בתחנות מד"א בערי החוף עם רכבי 4X4 המותאמים לחופי הים וכלים מיוחדים נוספים בהם סירת הים-בולנס, שהחלה לפעול בעונת הרחצה בשנה שעברה בחופי הכינרת וכוללת כולל מכשירי החייאה, ציוד חבישה, חילוץ ועוד.

במד"א קוראים לציבור הרחב להזעיק בכל צורך סיוע רפואי בטלפון חירום 101.

כללי זהירות בחוף הים ובבריכות הציבוריות:

·        יש לרחוץ רק בחופים ובבריכות מוכרזים הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה. במידה והמתרחץ מגיע לאחר שעות הפעילות של המציל בחוף או בבריכה – אין להיכנס למים!

·        אין לאפשר לתינוקות וילדים להישאר אף לא לרגע ללא השגחת מבוגר אחראי סמוך למקורות מים!  לעולם לא לנתק מגע או קשר עין!

·        תינוקות וילדים עד גיל 5 הם אוכלוסייה מועדת לטביעה. עקב מבנה גופם, בו הראש כבד וגדול יחסית לגוף, מרכז משקל גופם גבוה יותר ולכן הם עלולים להתהפך כשראשם קדימה אל תוך מי הבריכה, הים, הגיגית, האמבטיה וכו'. ילדים גם אינם מבינים את מהות הסכנה ואינם יודעים להיזהר. על כן, החשיבות בשמירה צמודה אליהם ליד מקורות מים משמעותית מאוד.

·        מצופים, גלגלי ים ודומיהם מקנים תחושה מוטעית של בטחון. זכרו שפריטים אלה אינם מעניקים הגנה מלאה לילד מפני סכנות הטביעה ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.

·        טביעה מתרחשת תוך רגעים בודדים. מספיקות דקות מעטות מאוד של חוסר תשומת לב מלאה, בהן הילד עלול לטבוע. יש להישאר כל העת בטווח יד מהילדים שבמים ולהתרכז רק בהם. במידה ונכנסתם למים עם מספר ילדים, אנא דאגו למבוגר אחראי שישהה לצדם.

·        הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה ומסוכנת בהחלט.

·        אחת הסיבות העיקריות לטביעה בים התיכון היא הילכדות של השוחה ב"זרם חוזר" (מערבולות). מדובר בזרמים שקיימים בין אזורי הגלים וניתן לזהותם כשרואים ים גלי ולא שקט, צבע מים שונה מסביבתו בגלל העומק הרב או סחף של אצות וחול. מי שנקלע ל"זרם חוזר" ובשמו האחר "זרם סחף" ומנסה לשחות כנגד הזרם חזרה לחוף, עלול לכלות את כוחותיו, להתעייף ובסופו של דבר לטבוע.  האפשרות האחת להיחלץ מהמצב המסוכן היא לא להתנגד לזרם, לחכות עד שהמים ייקחו אותך החוצה לתוך הים. הזרם ייחלש ויאפשר שחייה בקלות יחסית לצד וחזרה עם הגלים אל החוף. האפשרות האחרת היא לשחיינים חזקים יותר, מי שנלכד יכול לשחות 90 מעלות לזרם עד ליציאה מהטווח שלו ובעזרת הגלים לשוב אל החוף. זרם הסחף הוא אחד מגורמי הטביעה העיקריים למי שאינו מנוסה בשחייה אך גם שחיין מנוסה עלול להילכד בזרם חזק ולהסתכן בטביעה.

·        ניסיונות לחלץ אנשים שנלכדו ב"זרם סחף" עלול להיות מסוכן. גם למסייע לא מנוסה שאין לו את ההכשרה ואת הידע כיצד לבצע את הדברים נכון. ישנם מקרים בהם מי שמנסה לסייע טובע בעצמו, לכן חשוב להבין קודם מה לעשות ולהיכנס רק עם אמצעי הצפה כמו גלגל או מצוף.

·        יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב – אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.

·        יש לנהוג עפ"י הנחיות "שגרת הקורונה" כדי לצמצם את מקרי ההדבקה בנגיף ולשמור על בריאות המתרחצים.

·        דע את יכולותיך. שחה תמיד במים שהם בשליטתך, אל תגיע לאפיסת כוחות. אם חבריך שוחים למרחק רב ממה שאתה רגיל ומסוגל – אל תצטרף! קח בחשבון תמיד את הדרך חזרה בשחייה. אם התעייפת, צא מהמים, שתה ונוח במקום מוצל.

·        חשוב מאוד להקפיד לא להיכנס למים בזמן של רוחות חזקות בשעות צהריים. הרוחות גורמות להיסחפות פנימה אל הים. בכנרת התופעה הזו בולטת במיוחד כשבשעות הצהריים ישנו שינוי במשטר הרוחות.

·        במקרה שנקלעים למצב של אי נוחות במים ועלולים לטבוע חשוב לשמור על קור רוח, לא להשתולל על מנת לא לאבד כוחות וכן לאותת לעזרה.

בבריכות פרטיות:

·        אין להשאיר פעוטות וילדים בקרבת מקורות מים ללא השגחה צמודה. פעוט עלול להחליק בשניות והפגיעה בו תהיה קשה במיוחד, שכן חבלת ראש מנפילה שכזו עלולה לגרום לנזק משמעותי. כאמור, אין לנתק מגע או קשר עין.

·        יש לגדר ולסגור מעבר לכיוון הבריכה במידה ואין באזור מבוגר שיוכל להשגיח על פעוטות וילדים.

אזהרה והצהרה

בשום אופן אין בהנחיות הנ"ל להקנות סמכויות טיפול או אבחון מעבר לרמת ידיעותיך בהגשת עזרה ראשונה.

הנחיות אלו אינן באות במקום קורס עזרה ראשונה.

כדי לבצע פעולות הצלה באופן מקצועי יש לעבור קורס עזרה ראשונה והחייאה במסגרת מגן דוד אדום

Related Post

דירה להשכיר

Posted by - 20 ביוני 2022 0
הכותרות מדברות בעד עצמן – על רקע עלייה חדה במחירי הדירות, חל שיעור חד בשיעור משקי הבית שעבר לדירה שכורה.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות