נותנים מכל הלב: מיזם חדש, המעודד בעלי מקצוע מתחומים שונים להתנדב

5 0

מאחורי מיזם חדש, המעודד בעלי מקצוע מתחומים שונים להתנדב, עומדת פז גלזר. בריאיון לעיתון השבוע בנתניה היא מסבירה על הפלפורמה החדשה המחברת בין אנשים למתנדבים – בלי בירוקרטיה

כאשר בוחנים את שיתוף הפעולה החדש בין עמותת Helpi לבין אתר 'טוב תודה', קל מאוד להתרשם מהחיבור והרעיון שנרקם בין שני הגופים האלה. מצד אחד, עמותה המאפשרת לכל אדם למצוא את הזמן והתחום המתאימים לו להתנדבות. מצד שני, אתר המאגד בעלי מקצוע מעשרות ענפים ומקצועות שונים. אז מה הקשר בין השניים? פז גלזר, המפעילה עסק לפיתוח עסקי עם מודעות חברתית, ראתה מיד את הפוטנציאל הקיים בשיתוף הפעולה ביניהם.

 

"Helpi היא פלטפורמה דיגיטלית, המאפשרת לעובדי חברות וארגונים להתנדב מתי וכמה שבא להם" מספרת פז ומוסיפה: "הם יכולים לעשות זאת ללא התחייבות ולטווח ארוך. האתר מתווך בין שני הצדדים על מנת שהתנדבות תהיה אפשרית קלה ונגישה. כך נוצר מצב בו אלפי אזרחים יכולים לקבל את הסיוע שהם זקוקים לו. באתר מתאפשר לאוכלוסיות רווחה מכל מגזר, לקבל סיוע עבור צרכים בסיסיים שגורמי הרווחה מתקשים לתת להם מענה, ולשפר משמעותית את איכות חייהם. זאת, על ידי חיבור למתנדבים איכותיים, בעזרת שימוש בפלטפורמה טכנולוגית, נוחה ובטוחה. בכל יום, מתקיימים מעשים מרגשים ומעוררי השראה דרך הפלטפורמה של Helpi שפשוט לא היו מתקיימים אחרת. סיוע מול גורמי בירוקרטיה ומיצוי זכויות, פעילויות העשרה והעצמה, תרומת מוצרים חיוניים, הסעות לבדיקות, ליווי בנושאים שונים ועוד ועוד".

 

איך נולדה עמותת Helpi?

"העמותה הוקמה מתוך צורך שהיה בקרב אנשים שרצו להתנדב ולא מצאו את המסגרת המתאימה להם לכך. אחת המקימות היא נועה אורבך, שבתור סטודנטית רצתה למצוא מקום להתנדבות ולא הצליחה לאתר מקום כזה. היא הייתה מעוניינת במקום שיאפשר לה להתנדב באופן חד-פעמי ובתנאים שיהיו נוחים גם בשבילה. בשלב מסוים היא החליטה לייצר את ההזדמנויות האלה להתנדב בכוחות עצמה – עבורה ועבור אחרים. כך היא יצרה את העמותה, שפועלת אונליין, כאשר כל אחד יכול להיכנס ולבחור בסוג ההתנדבות שהוא רוצה לעשות, בין אם היא חד פעמית או על בסיס קבוע. זאת הייתה הפעם הראשונה שהפעילו מיזם מהסוג הזה בארץ – מיזם שעובד, בין השאר, בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה ועם עיריות ומועצות אזוריות".

 

מצד שני, ישנו את האתר הוותיק 'טוב תודה'. כיצד האתר מתחבר למיזם הכללי?

"האתר 'טוב תודה' פועל בהצלחה מאז שנת 2005 ומציע, תחת קורת גג אחת, מאות אנשי מקצוע מעשרות תחומים וענפים שונים, מחירון שירותים וחוות דעת על כל אחד מהם. כך הם מאפשרים לציבור הרחב לבחור באיש המקצוע המתאים ביותר ולהזמין שירות דרך האתר. העניין הוא, שלעמותה כמו Helpi תמיד חסרים אנשי מקצוע אמיתיים. כי אם אנשים שאינם בעלי הכשרה מיוחדת בתחומים שונים יתנדבו, זה אחלה, אך הם לא יוכלו להתעסק באמת בצרכים שעולים הקשורים למשל בעבודות חשמל או אינסטלציה. מכיוון שלא קיים מענה כזה, החלטנו לעשות את החיבור עם 'טוב תודה'. במסגרת שיתוף הפעולה, יישלחו כל אפשרויות ההתנדבות לבעלי המקצוע המופיעים באתר, וכל אחד מהם שיתנדב, יקבל פרסום חינם באתר, מה שיעניק לו סיבה טובה להתנדב. מצד שני, משפחות מצוקה ואנשים קשי יום, יוכלו לקבל ללא תשלום עבודות ותיקונים בבתיהם מבעלי מקצוע מוסמכים".

 

עד כמה רחבה ההיענות למיזם ההתנדבותי מצד בעלי המקצוע? האם הם הביעו נכונות להתנדב?

"אנחנו מקבלים תגובות מאוד טובות מצד בעלי המקצוע, שמראים הרבה התעניינות. הופתענו לטובה מרמת העניין מצדם. העניין החדשני פה הוא, שבעלי המקצוע הם בעצמם עסקים קטנים העסוקים בהישרדות יומית בכלכלה שלנו. ההזדמנות עבורם להתנדב במשהו שהוא המקצוע שלהם, ושהם בכל מקרה עושים אותו בצורה טובה, זה הדבר החדשני. יחד עם התגמול שהם מקבלים עבור המעשים הטובים שלהם, נוצרת סיטואציה בה כל הצדדים מרוויחים".

 

למה דווקא Helpi ואתר 'טוב תודה' נבחרו להיות השותפות במיזם זה?

"מבחינת Helpi , הרי שזאת פלטפורמה שהוכיחה את עצמה. הנתונים מראים שחמישים אחוז מהמתנדבים שהתנדבו דרך Helpi, לא התנדבו בשום עמותה אחרת בשלוש השנים האחרונות – מה שמעיד על הדרך הייחודית בה הפלטפורמה הזאת מאפשרת לאנשים לתרום לקהילה. התנדבות נקודתית כמו שמייצרת העמותה הזו היא לדעתנו תרומה מבורכת לכלל החברה. מבחינת האתר "טוב, תודה", אחת המטרות שהציבו לעצמם מפעילי האתר, היא קידום התרומה לחברה. לכן, המעורבות שלהם בפרויקט כזה היא טבעית. מעבר לשיתוף הפעולה עם Helpi, הם מעורבים בעוד מספר פרויקטים חברתיים, בין היתר, בהכשרת בעלי מקצוע למתן שירות עבור אוכלוסיות מיוחדות".

 

איך מכשירים בעלי מקצוע לעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות?

"מכיוון ש'טוב תודה' רצו לשלב עבודה עם עמותות, הם עשו שיתוף פעולה עם עמותות הקשורות באוכלוסיית הקשישים, באוכלוסייה של אנשים עם מוגבלות ובעמותות המסייעות לנשים שעברו תקיפה מינית. הרעיון הוא שבעלי המקצוע מגיעים לחצי יום של הכשרה, בו הם לומדים על כל אחת מהאוכלוסיות האלה, כולל הרקע והמאפיינים שלהן. הם מקבלים את הכלים איך לייצר את השיח עוד משלב השיחה הטלפונית – בטרם מגיעים לאדם הביתה. בהדרכה אנשי המקצוע בתחומים השונים לומדים מהן הרגישויות השונות, מה לשאול, כיצד להעניק ללקוח, בין אם הוא קשיש או בעל מוגבלות זו או אחרת, תחושת ביטחון יותר מהרגיל ואפילו איך להסביר ומהן הפעולות שבכוונת איש המקצוע לבצע. באמצעות מהלך זה אנשי המקצוע נחשפים לקהלי יעד חדשים – תוך שימוש בכלים המאפשרים אוריינטציה חברתית גבוהה יותר. בעלי מקצוע המעוניינים להשתלב בפרויקטים החשובים האלה, מוזמנים להיכנס לאתר של 'טוב תודה' בכתובת www.tovtoda.co.il, שם הם יוכלו לקבל את הפרטים הרלוונטיים".

פז

צילום:ענת סמבל

Related Post

תאונות עבודה בשרות המעסיק

Posted by - 21 בינואר 2024 0
תאונות עבודה יוכרו על פי חוק כאשר ארעה לעובד תאונה תוך כדי עבודתו ו/או  בזמן עבודתו ו/או עקב עבודתו ו/או מסיכונים שנוצרו במקום העבודה. המוסד לביטוח לאומי ובתי המשפט אף מכירים ,כתאונת עבודה,  במחלות שהתפרצו במהלך העבודה , לדוגמא :  מחלת הסכרת / ארוע לבבי / אירוע מוחי , אף כי נטל ההוכחה במקרים אלו שונה ורף ההוכחה גבוה יותר. עו"ד יהודה אדרי משתף את "השבוע בנתניה" : "משרדנו ייצג לאחרונה עובד שעבד אצל חברת ניהול ואחזקת מבנים . ביום התאונה הורתה המנהלת לתובע לפקח על פינוי פסולת בניין שנערמה במקום. העובד שעבד כחודשיים בלבד אצל המעסיק והכשרתו הייתה כחשמלאי , נדרש בכל זאת לטפל בנושאי אחזקה שלא במסגרת מקצועו. באירוע התאונה התברר שקבלנים שעבדו במקום השליכו פסולת בנייה ולא ניקו אחריהם את הפסולת שהייתה במקום וכללה קורות שיש כבדות וקורות גבס שנשענו על גבי קיר. המעסיק ,הוא הנתבע, ביקש מהעובד ,התובע, ו 2 עובדים שאינם דוברי עברית לדאוג לפינוי הפסולת .יצוין שהעובדים הנוספים היו עובדים זרים וחרף קשיי השפה והתקשורת הלקויה בין התובע ליתר העובדים הם ניסו לבצע את הפינוי כפי שהתבקשו . התובע שנעמד על גבי המשטח שעליו היו מונחות קורות השיש והגבס , כדי לבחון כיצד ובאיזה דרך בטוחה ניתן לפנות את הפסולת ,לא הבחין כי 2 העובדים האחרים הזיזו באופן בלתי מבוקר את הקורות וכתוצאה מכך הקורות קרסו על התובע והתובע נפל על גבי מלגזה שהייתה במקום ונפגע בגבו. המעסיק שסרב לפצות את העובד בגין פציעותיו , אילץ את התובע להגיש תביעת נזיקין כנגדו בטענה שהנזקים שנגרמו לו היו בגין אחריותו הישירה של המעסיק מאחר ולא סיפק לו עובדים מיומנים ואף הטיל עליו עבודה שאינה בתחום מומחיותו ולא סיפק משטח עבודה ו/או סביבת עבודה בטוחה ואף טען התובע שהמעסיק איפשר לקבלני הבניין למקם פסולת בניין באופן מסוכן ובלתי מבוקר. כתוצאה מהתאונה נגרמה לתובע בגבו , נכות של 10%   ולאחר שמיעת הראיות בבית המשפט ניתן פסק דין שחייב את המעסיק לשלם לתובע סך כולל של כ 250,000 ₪ , כלול בסכום זה סך של כ 50,000 ₪ ששולם על ידי המוסד לביטוח לאומי. במסגרת פסק הדין נקבעו סכומים על הפסד השתכרות עבר ועתיד , כאב וסבל , עזרת צד ג' וכו'. יש לציין שהמעסיק אחראי לשלומו ובטחונו של העובד ועליו לעשות כל מאמץ ליתן לעובד לבצע את עבודתו בצורה הבטוחה ביותר" משרדנו עוסק בכל דיני הנזיקין כולל תאונות דרכים , תאונות מדרכה , רשלנות רפואית ודיני ביטוח .…

אהלן וסהלן

Posted by - 17 במאי 2022 0
משלחת ממרקש, מרוקו הכוללת בכירים מתחומי התיירות והחינוך, משפטנים ואנשי היי-טק הגיעה לביקור בן יומיים בנתניה.  מאת בניה גואטה  הביקור נערך במסגרת הידוק הקשרים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות