נגמרה הקייטנה? משעממם בבית? הנגיף משתולל בחוץ? האגודה לתרבות מציעה טיפים לטיפוח הכניסה לבניין – קצת יצירתיות וכולם מנצחים

5 0

הדרך לדירה שלכם עוברת דרך הלובי של הבניין. אם הוא ישן ומוזנח, התחושה לא ממש מלבבת. לכבוד האביב אפשר להתחיל בשדרוג קוסמטי לא יקר, שאינו מחייב אנשי מקצוע. אם התקציב שלכם גדול יחסית אתם מוזמנים להתפרע יותר. הנה כמה עצות מועילות באדיבות האגודה לתרבות הדיור.

תמונת ראי: התקינו מראה חדשה גדולה ומעוצבת שמשדרת יוקרה ואווירה מיוחדת. ברשתות השונות ניתן למצוא במחירים נוחים. אפשר להתקין שתיים- שלוש מראות קטנות, ארוכות, זו לצד זו (במרווחים קטנים) שמדברות בשפה עיצובית של מראה גדולה ומעניקות תחושה של עיצוב עשיר.

אור בעניים: גופי תאורה חדשים ויפים, המעניקים גם כמות אור מספקת, יוסיפו לעיצוב הלובי. מעל דלת הכניסה אפשר להתקין מנורה מיוחדת, במראה רומנטי קלאסי, שתעניק את תחושת האווירה עוד לפני שנכנסים פנימה.

הכל פורח: קנו שניים- שלושה כדי ענק במשתלות, ניתן למצוא כדים בשלל עיצובים וצבעים: מקושקשים, מבריקים, בעלי מרקם מחוספס דמוי אבן, משולבים באבני חרס צבעוניות ועוד.

שתלו בהם צמחים בעלי עלים רחבי ידיים ליצירת אפקט ירוק ורענן. מכיוון שמדובר במקום בעל אור מועט בדרך כלל, אפשר לרכוש צמחי משי או פלסטיק הדומים ככל האפשר לדבר האמיתי ולשלב עוד צבעי צמחים בתוך הירוק. אם יש מקום בלובי אפשר גם לשלב עציצים קטנים יותר על גבי מעמדים מפורזלים.

דרך הצבע: סיידו מחדש את הלובי. שלא כמו צביעות הקירות החיצוניים של הבניין, את חדר המדרגות והלובי תוכלו לסייד בעצמכם וכך לחסוך כסף רב. הסיד הסינתטי יעשה את העבודה באופן זול ויעיל. אם אתם חפצים גם בגיבוש חברתי קחו מספר מברשות ורולרים ועבדו בצוותא, רק אל תשכחו לטפל בקירות לפני הצביעה (ניקוי, סתימת חורים ועוד). אפשר לצבוע גם את ארונות החשמל ומעקי המדרגות בעזרת צבעי שמן. החיסכון הכספי עשוי להגיע לאלפי שקלים. העדיפו גוונים בהירים כדי להעניק לחלל אור ומרחב: בז', שמנת, ירוק תפוח.

הפרטים הקטנים: תלו לוח מודעות מעוצב לטובת דיירי הבית. הוסיפו פרטי עיצוב שונים כגון תמונה ייחודית, פרטי פיסול, ספסל עץ ועוד. רק הקפידו שלא להעמיס מדי ושכל פרטי העיצוב והחומרים והצבעים ישתלבו.

הפרטים הגדולים: אם התקציב של הבניין גדול יחסית, כדאי להשקיע גם בריצוף וחיפוי מחדש של הלובי. קחו בחשבון כי רצפת הלובי אמורה להיות עמידה לאורך זמן בשל השחיקה היומיומית. חשוב לשים לב גם לסגנון- אבן לא מלוטשת תעניק מראה טבעי וריצוף שיש בוהק יגרום להתרוממות רוח אלגנטית. החיפוי צריך כמובן להתאים לריצוף מבחינת הגוון והחומר. מומלץ גם כאן לבחור בגוונים בהירים לטובת תחושת אור ומרחב. בשיפוץ כזה, באגודה לתרבות הדיור ממליצים גם להחליף את מעקי המדרגות, שכן אין דבר בולט יותר ממעקה ישן לצד לובי מפואר.

פותחים דלת: אם כן הוחלט להשקיע בשדרוג יסודי של הלובי, השקיעו גם בדלת הכניסה. דלת ישנה מוזנחת לא משדרת אוירה מזמינה במיוחד. הרעיון הוא למצוא את האיזון בין דלת יפה ומעוצבת, לבין הביטחון שהיא מעניקה לדיירים. יש לזכור כי הדלת נטרקת לעיתים בעוצמה במהלך שעות היום, וכאן אסור להתפשר- על הדלת להיות בעלת תו תקן וכמה שיותר עמידה. מבחינת העיצוב הדלת צריכה להתאים לאופי הלובי, בצבע, בחומרים ובמראה. חשוב גם להקפיד שהדלת תכלול פתח אוורור שכן רוב הזמן היא סגורה ואתם ממש לא רוצים שהלובי שלכם יהפוך לחלל מחניק ומעיק. הרעיון הוא ליצור חלל יפה מואר, מאוורר ומעוצב לתפארת.

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות