משבר הקורונה בנתניה והשרון: בית החולים לניאדו פונה לציבור הרחב ובמוסדות החינוך נערכים ללמידה מרחוק

10 0

בעקבות הוראות משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, אנו פונים לציבור תושבי נתניה והשרון בבקשה לצמצם ככל הניתן ביקורים בבית החולים, על מנת למנוע התפרצות של המחלה בקהילה ובבית החולים:

1.ביקורים הכרחיים – יתאפשר ביקור של מבקר אחד בלבד למשך 15 דקות בלבד

2.מאושפזים הזקוקים לליווי רשאים לבקש כי מלווה אחד בלבד ישהה לצידם, גם זאת בפרק הזמן המינימלי הדרוש.

3.ביקור ילדים בבית החולים יתאפשר אך ורק לצורך קבלת טיפול רפואי

כמו כן, חל איסור מוחלט על כניסת למתחם בית החולים לכל אדם ששב מכל מקום בחו"ל ולא שהה בבידוד ביתי כנדרש.  

בהתאם להוראות משרד הבריאות, היום ניתנה הנחייה למערך האבטחה בבית החולים לאכוף נהלים אלו, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל במידת הצורך.

אנו בטוחים כי הקפדה על נהלים אלו תאפשר לצוות הנפלא של בית החולים להעניק טיפול מקצועי ומסור למאושפזים, מכלל המחלקות.

נכון לרגע זה, אין חולי קורונה בבית החולים, אך במהלך היממה הקרובה תפתח מחלקה יעודית לחולי קורונה מאומתים  במידה ויגיעו ,  בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

המחלקה היעודית תהיה עם כניסה נפרדת ומבודדת והינה מופרדת ממערכות מיזוג האוויר של בית החולים.

נודה לשיתוף הפעולה של כלל תושבי ותושבות האזור.

נתניה נערכת ללימוד מרחוק

בהנחיית ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ועל רקע התפשטות נגיף הקורונה – נערך מינהל החינוך העירוני, בשיתוף משרד החינוך למצב שבו הלימוד ייעשה מרחוק. מדובר בפתרון שייושם במידה ומשרד הבריאות ינחה את התלמידים שלא להגיע למוסדות החינוך.
הלמידה מרחוק תאפשר לתלמידים לשמור על שגרת למידה, בצד המשך אינטראקציה חברתית של התלמידים, בינם לבין עצמם וכן תקטין את חוסר הוודאות והלחץ שעלול להיווצר.
במסגרת זו, כינסה טובה דולב, ראש מינהל החינוך ישיבה בנושא, בה נטלו חלק מנהלי אגפי הגיל במינהל החינוך (גנים, יסודיים ועל יסודיים). כמו כן השתתפו יעקב הכט – מנכ"ל ערי חינוך, אנשי התקשוב בעירייה ואשת התקשוב במשרד החינוך, נירית כשדאי.
המטרה כאמור – לגבש תכנית עירונית ללמידה מקוונת כחלק מהיערכות לשמירה על שגרת לימודים בשעת חרום.

בתוך כך הוחלט לקיים כבר בימים הקרובים מפגש וירטואלי של מנהלי מוסדות החינוך בנתניה, רכזי תקשוב וכן רכזים פדגוגיים כדי לאפשר להם להתנסות בלמידה רישתית, תוך היכרות עם היכולות הטכנולוגיות של ZOOM.
במהלך המפגש – הם יתבקשו להתחבר דרך המחשב כמו שהתלמידים יעשו כשהם יהיו בבית ואם לא תהיה להם גישה למחשב – להתחבר דרך הטלפון הנייד.
בשלב זה נתבקשו המנהלים לבחור את סביבת העבודה הוירטואלית, המתאימה להם ליצירת שיח און ליין. יצויין כי כבר כעת, נמצאים בסביבה זו כ – 30 בתי ספר יסודיים ועל יסודיים בנתניה.
בהמשך יבנו המנהלים, מערכת שעות שבועית מתוך מאגר החומרים ללמידה בזמן חירום, אותה מעמיד משרד החינוך לרשות מערכות החינוך בארץ, כך שיבנו גם פעילויות הפגתיות מתוך המגוון המוצע לבתי הספר ואפילו פעילות גופנית.
טובה דולב, ראש מינהל החינוך: "הלימודים ייעשו מרחוק, כאשר מערכת השעות תציע שיעורים סינכרוניים וא-סינכרוניים, מפגשים וירטואליים עם תלמידים מערים ומדינות שונות, קורסים של אוניברסיטאות שונות, למידה במודל נבחרות, למידה רב גילית ולמידה משפחתית. כל אלו במטרה לייצר אירועי למידה מגוונים ומשמעותיים."
יש לציין כי מדי יום מתכנס בעירייה המטה העירוני הייעודי שהוקם בנושא הקורונה, בראשותו של מנכ"ל העירייה, יורם כהן. המטה מקיים מעקב ומתכלל היערכות יומית על פי הוראות גורמי הממשל המוסמכים והמצב בשטח ועל פי המלצות וועדת משנה לוועדת הבריאות העירונית בראשותה של חברת מועצת העיר, תרצה גרינפלד שהוקמה לצורך טיפול בנושא.

תמונה ראשית: באדיבות PIXABAY

Related Post

שבת תרבות בפלנתניה

Posted by - 23 באוקטובר 2018 0
חקר שינה וחלומות, חוש הריח ותפקידו בחיינו, מיינדפולנס – הכרת התודעה, ושימוש בהומור לקידום אישי. הקשבנו והחכמנו ממיטב המרצים. המרצה…

מוריד הגשם

Posted by - 17 בינואר 2018 0
  ביום חמישי שעבר נערכה תפילה מיוחדת במטע קדיתא (ליד העיר צפת), בהשתתפות רב מרכז העיר צפת (הרב בניהו ברונר),…

המנגל המושלם

Posted by - 18 באפריל 2022 0
מנגל בחול המועד …. כך תדאגו שהוא יצא מושלם לקראת החגים ויום העצמאות הקרב עולה צריכת בשר הבקר בארץ באופן…

החברות שהכי כדאי לעבוד בהן

Posted by - 16 בפברואר 2021 0
אז אלו חברות זכו להשתבץ במקומות הכי גבוהים? מה מחפשים הסטודנטים לעומת בעלי המקצוע בתחום? אלו פרמטרים הכי חשוב למחפשי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות